اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس ، آمار معلمانی که بر اثر کرونا فوت کردند

به گزارش وبلاگ خبر، وزیر آموزش و پرورش گفت: در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتیم که تعطیلی تمامی مراکز آموزشی تا دو هفته آینده استمرار پیدا کند.

اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس ، آمار معلمانی که بر اثر کرونا فوت کردند

به گزارش وبلاگ خبر به نقل از خانه ملت، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش پس از انتها نشست مشترک با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در محل این وزارتخانه، گفت: طی روزهای اخیر در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم گرفتیم که تعطیلی تمامی مراکز آموزشی تا دو هفته آینده استمرار پیدا کند و در این دو هفته مجددا شرایط را ارزیابی کنیم و متناسب با شرایط پس از انتها این دو هفته تصمیم گیری در خصوص نحوه ادامه سال تحصیلی انجام خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در این مدت همکاران بنده در آموزش و پرورش سناریوهای مختلف را آنالیز می نمایند که متناسب با زمان انتها سال تحصیلی، کیفیت آزمون ها در شرایط مختلف چگونه باشد و محتوای آموزشی، باقی مانده محتوا و ارزیابی محتوای آموزش داده شده به چه صورتی انجام گردد.

وی ادامه داد: خوشبختانه معلمان در سراسر کشور به روش های متنوعی برای حفظ ارتباط با دانش آموزان کوشش کردند تا جریان آموزش استمرار یابد البته دفاتر ما در سراسر کشور ارزیابی می نمایند و متناسب با شرایط تحصیل دانش آموزان برای آینده پیشنهادات مختلف را به ما می دهند و تصمیم گیری خواهد شد.

حاجی میرزایی در خصوص تصمیمات گرفته شده در نشست مشترک با کمیسیون آموزش مجلس، گفت: در این نشست گزارشی را در خصوص اقدامات و تدابیر صورت گرفته در حادثه کرونا را ارائه کردیم و نمایندگان هم دیدگاه ها، نگرانی ها و دغدغه هایشان را تشریح کردند و ما هم نکات و توضیحات را ارائه و از نظرات آنها استفاده کردیم و برای تصمیم گیری در مرحله بعدی که مرجع صلاحیت دار ستاد ملی مبارزه با کرونا است، تصمیم گیری نهایی انجام خواهد شد.

  • متناسب با تصمیم گیری درباره نحوه ادامه سال تحصیلی درباره امتحانات تصمیم گیری خواهد شد

وی با یادآوری اینکه متناسب با تصمیم گیری راجع به نحوه ادامه سال تحصیلی درباره امتحانات هم تصمیم گیری خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر گروهی مشغول برنامه ریزی هستند که آیا ما پس از این دو هفته جریان آموزشی مان چگونه خواهد بود و اینکه آیا به صورت حضوری یا غیر حضوری باید جریان آموزش همچنان ادامه پیدا کند؟ اگر حضوری باشد چه مدت و کیفیت آزمون به چه صورتی انجام می گردد و اگر به صورت غیرحضوری باشد آیا می توانیم آزمون ها را به صورت حضوری برگزار کنیم و یا باید با روش های دیگری را برای آزمون در نظر گیریم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به خانواده ها اطمینان و آرامش می دهیم که نگران سال تحصیلی فرزندانشان نباشند زیرا قطعا متناسب با محتوای آموزش داده شده هماهنگی های لازم به عمل خواهد آمد و نباید نگران از دست رفتن سال تحصیلی فرزندانشان نباشند و به کسانی هم که دغدغه کنکور دارند اطمینان می دهم که ان شاء الله پس از اینکه انتها سال تحصیلی را اعلام کنیم سه هفته فرصت دارند که خودشان را برای کنکور آماده نمایند تا با آرامش بتوانند در کنکور شرکت نمایند.

حاجی میرزایی در خصوص تداوم سال تحصیلی، گفت: تا به امروز بنا بر ادامه سال تحصیلی است و بر اساس آخرین اطلاعاتی که از وزارت بهداشت و آموزش پزشکی گرفتیم ما تا انتها فروردین ماه اجازه دایر کردن مدارس را نداریم اما اگر پس از انتها فروردین اجازه داده شد متناسب با آن می توانیم شرایط های مختلف را آنالیز و تصمیم گیری کنیم.

  • سلامت دانش آموزان برای ما فوق العاده اهمیت دارد

وی با تاکید بر اینکه به خانواده ها اطمینان می دهم که سلامت فرزندانشان برای ما فوق العاده اهمیت دارد، اضافه نمود: هر کاری که سلامت آنها را در معرض مخاطره قرار دهد، به طور حتم انجام نخواهیم داد و ستاد ملی مبارزه با کرونا این اختیار را به ما تفویض نموده که در مناطقی که از طریق وزارت بهداشت اجازه پیدا می کنیم مدارس دایر گردد و ما می توانیم مدارس را نوبتی کنیم یعنی عده ای یک در میان بیایند و تعداد دانش آموزانی که در کلاس شرکت می نمایند تعداد کمتری باشد البته اگر در مناطقی اجازه داده گردد تمهیداتی اندیشیده شده که مثلا بعضی از دروس می تواند همچنان به صورت غیرحضوری ادامه پیدا کند و بخشی از دروس هم از طریق واگذاری کارهای تحقیقاتی از سوی معلمان از طریق دانش آموزان در منزل انجام گردد و بخشی که باید الزاما حضوری انجام گردد منحصرا آن بخش به صورت حضوری برگزار گردد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه همه کوشش ما این است که کوچکترین آسیب و خللی به سال تحصیلی آینده وارد نگردد، گفت: تقویم زمانی را رعایت خواهیم کرد و کوشش می کنیم که اگر به زمان اجازه بازگشایی مدارس نزدیک گردد به گونه ای که سال تحصیلی آینده را تحت تأثیر قرار دهد ما ناگزیر هستم که زودتر سال تحصیلی را به انتها ببریم.

وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه در خصوص مدارس غیردولتی اختیاراتی را به خود شورای مدارس واگذار کردیم که متناسب با شرایط ها اقدام نمایند، ادامه داد: فعلا هزینه هایی که بابت غذا و برنامه های فوق برنامه دریافت می کردند چون انجام نمی گردد می توانند این هزینه ها را مطالبه نمایند اما در خصوص آموزش چون جریان آموزش تداوم دارد و می تواند تا انتها سال تحصیلی هم ادامه یابد، اقدام خاصی انجام نمی گردد و موسسان هم نیازمند حمایت هایی هستند و طرح موضوع کردند و ما هم این موضوع را با کمیته مالی ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کردیم که در صورتی که آنالیز گردد و مسائل آنها مورد تأیید قرار گیرد از تسهیلاتی که دولت پیش بینی نموده برای واحدهایی که تحت تأثیر کرونا آسیب دیده اند و و مسئله ای برای نیروی انسانی خود به وجود نیاورده اند، از تسهیلاتی که دولت پیش بینی نموده استفاده نمایند.

وی در خصوص بعضی اظهارنظرها مبنی بر فوت 66 معلم بر اثر کرونا، گفت: به هرحال ما یک میلیون معلم و نیروی انسانی داریم و متناسب با همین شرایط که در جامعه است قطعا در میان فرهنگیان به خصوص فرهنگیان بازنشسته که عمدتا اطلاعاتی که داریم مربوط به بعضی از همکاران فرهنگی بازنشسته که سن بالا داشتند بر اثر کرونا آسیب دیدند و قطعا اگر معلمان به این دلیل از چرخه آموزش خارج بشنوند ضمن طلب رحمت و مغفرت برای آنها و عرض تسلیت به خانواده ها، در خصوص جایگزینی آنها تدبیر خواهد شد.

حاجی میرزایی در در خصوص شرایط معلمان حق التدریسی که شرایط پرداختی شان تعیین نیست، یادآور شد: تمام پرداخت ها صورت گرفته و تنها کسانی که خرید خدمت آموزشی هستند بخشی از مطالبات آنها باقی مانده که پرداخت می گردد تقریبا سالی که گذشت از حیث پرداخت معوق مطالبات فرهنگیان جزو سال های کم نظیر پرداخت مطالبات بوده و خوشبختانه بخش عمده مطالبات فرهنگیان، همه حق التدریسان شاغل و معوقات کارکنان اداری پرداخت شده و در خصوص خرید خدمت هم حدود 65 درصد پرداخت شده و باقی هم پرداخت می گردد.

  • شبکه اجتماعی دانش آموزان کار بزرگی است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شبکه اجتماعی دانش آموزان کار بزرگی است که قرار است در سطح وسیع و گسترده ای از طریق غیر حضوری و بر بستر اینترنت خدمات آموزشی را به دانش آموزان ارائه کند البته ما نیازمند کار آزمایشی هستیم و باید ضعف ها و کاستی ها آشکار گردد و متناسب با شرایط های مختلفی که در آن قرار می گیریم تدبیر کنیم بنابراین در این مرحله در حال اجرای آزمایشی هستیم و نگرانی و درخواست ما از مجموعه پیغام رسان هایی که به ما اعلام آمادگی کردند این بود که محیطی که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد باید به طور کامل مستقل از پیغام رسان باشد تا امکان ارتباط سایر محتوای بعضی از این پیغام رسان ها با دانش آموزان نباشد زیرا ممکن است محتوای بعضی پیغام رسان ها متناسب با سن دانش آموزان و شرایط آنها نباشد.

وی اضافه نمود: از این رو تأکید ما این بوده که محیطی که در اختیار آموزش و پرورش قرار می گیرد کاملا مستقل باشد، پیغام رسان ها پیشنهادات خود را ارائه کردند و این هفته در حال تست هستند و اگر از تست پیروز بیرون بیایند به تدریج عملیات ثبت نام مرحله به مرحله و دوره به دوره انجام خواهد شد البته بخشی قبول کردند و بخشی گفتند برای ما در شرایط کنونی امکان ندارد و نیازمند سرمایه گذاری های جدید است که زمان می برد.

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از تست هایی که انجام می گردد این است که مجموعه ظرفیت داخلی کشور ما چه تعداد دانش آموز را می تواند تحت پوشش قرار دهد و بعضی اعلام کردند که این ظرفیت وجود دارد و می تواند جوابگوی همه دانش آموزان باشد.

  • شبکه رشد کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شبکه رشد کماکان به فعالیت خود ادامه می دهد و ما در آنجا فراوری محتوای آموزشی داریم، یادآور شد: پیش بینی کردیم که شبکه شاد فعال و از نظر محتوایی به شبکه رشد متصل گردد زیرا شبکه رشد می تواند اطلاعات متنوعی را در اختیار معلمان و دانش آموزان قرار دهد.

وی ادامه داد: شبکه سینا در زمانی که من در آموزش و پرورش مشغول شدم به دلیل نقدهای موجود متوقف شده بود و هنوز تصمیمی به راه اندازی نیست؛ امیدوار هستیم در شرایطی که ما ناگزیر هستیم یک کاری را برای جایگزین آموزش دانش آموزان در این شرایط که از حضور در مدرسه محروم هستند پیش بینی کنیم بنابراین ناگزیر هستیم ظرفیتی متناسب با این شرایط فراهم کنیم.

حاجی میرزایی اضافه نمود: باید این ظرفیت تعاملی باشد زیرا در ظرفیت تعاملی امکان ارتباط دانش آموزان و معلم باید برقرار باشد و اکنون ارتباط هایی که یکسویه است هدف ما را تحقق نمی دهد و ما نیازمند ارتباط دو سویه هستیم که شبکه شاد درصدد ارائه چنین فرصتی به ما است.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: از معلمان تشکر می کنیم که در فرصتی که ما درگیر این کار بودیم با استفاده از ظرفیت های متنوعی کار آموزش را انجام دادند اما اشکال این روش این است که کاملا موردی بوده و هیچ نوع اشراف نظارتی از سوی آموزش و پرورش وجود ندارد و همچنین امکان ارزیابی موثری بر آن وجود ندارد و اطمینان از اینکه چه میزان محتوا از این طریق عرضه شد وجود ندارد و روش های کاملا متنوعی است و اطلاعات معلمان و دانش آموزان امن است و به هیچ کس دیگری داده نخواهد شد.

وی اضافه نمود: تمامی تعاملات منحصرا می تواند در بستر آموزش و مبادلات آموزش باشد و هیچ امکان دیگر برای کارهای دیگر که در فضای مجازی انجام می دهیم وجود ندارد؛ این فضا منحصرا برای انتقال درس از سوی معلم به دانش آموز و انتقال ایرادات و تکالیف دانش آموزان به معلم و انجام آزمون ها و تست های لازم پیش بینی شده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس ، آمار معلمانی که بر اثر کرونا فوت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جدید وزیر آموزش و پرورش درباره تعطیلی مدارس ، آمار معلمانی که بر اثر کرونا فوت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید