نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار گردید

به گزارش وبلاگ خبر، ظهر امروز نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل خبرگزاری فارس برگزار گردید.

نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار گردید

به گزارش خبرنگار سیاسی وبلاگ خبر، ظهر امروز نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در محل خبرگزاری فارس برگزار گردید. در این نشست که با حضور امیر ابراهیم رسولی مدیر مسئول ماهنامه نماینده، حسن شمشادی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مصطفی آجرلو مدیرکل ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و مهدی نیکخواه مسئول فضای مجازی و بین الملل روابط عمومی حوزه هنری برگزار گردید، شرکت نمایندگان به بحث و گفتگو در خصوص این موضوع پرداختند.

امیر ابراهیم رسولی در نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس با اشاره به اینکه لیست امید بدون تبلیغات شهری توانست رای بیاورد، اضافه نمود: با استفاده از فضای مجازی و شبکه های مجازی توانستند بر فضای مجازی سوار شوند و عملیات روانی مدنظرشان را اجرا نمایند. لیست امید در شهر تهران پیروز به تصاحب هر 30 کرسی مجلس شد این در حالی استکه خودشان فکر نمی کردند که بعضی از کاندیدای لیست امید انتخاب شوند.

وی باتوجه به اینکه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دچار ولنگاری هستیم ، اظهار کرد: به معنای واقعی هیچ سازمانی متولی رسیدگی به امور نیست، برای مثال اگر مطلبی در توییتر منتشر گردد و شخصی از شما شکایت کند، دادگاه رسانه شما را نمی پذیرد و تخلف را کیفری می داند.

رسولی ادامه داد: ما در گسترش اینترنت و فضای مجازی به توسعه کیفی دقت نمی کنیم، نوجوانان امروز با در اختیار داشتن تلفن همراه ممکن است چه عواقبی در انتظار فرد باشد؛ باید نظارت در فضای مجازی حاکم باشد.

رسانه ابزاری قدرتمند و جریان ساز است

مصطفی آجرلو مدیرکل ارتباطات آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) نیز در این نشست گفت: پرونده دونالد ترامپ پیرامون انتشار ایمیل های هیلاری کلینتون توسط روسیه در محاکم قضایی آمریکا باز است. همه ارکان نظام باید بدانند که شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا ایسنتاگرام به عنوان یکی از جدی ترین رسانه های فعال، مدیران این شبکه های اجتماعی اراده شان در انتخابات ما محقق می گردد.

مهدی نیکخواه مسئول فضای مجازی و بین الملل روابط عمومی حوزه هنری نیز پیرامون کارکرد شبکه های اجتماعی اضافه نمود: برای تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی بر حکومت و رای دهندگان می توان موارد مختلفی را عنوان نمود. تاثر گذاری در فضای مجازی به صورت قانع کردن صورت می گیرد یا به وسیله رضایت فرد تاثیر می گذارد. در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نیز شاه بودیم که دولت، با خرید کانال های تلگرامی توانست بر نتیجه انتخابات تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: شبکه های اجتماعی قابلیت کانالیزه کردن فضای انتخاباتی را دارد؛ افرادی هستند در انتخابات مجلس هزینه های گزاف خرج می نمایند. رسانه های اجتماعی که حمایت های اقتصادی داشته باشند، برای صاحبان قدرت تاثیرگذار هستند.

در انتهای برنامه نیز حسن شمشادی خبرنگار سابق خبرگزاری صداوسیما به جمع بندی مطالب پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست نقش شبکه های اجتماعی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید