دولت کابل هر روز 100 زندانی طالبان را آزاد می نماید

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، شورای امنیت ملی افغانستان اعلام نمود که نخستین گروه صد نفری از زندانیان طالبان بر اساس فرمان اخیر رئیس جمهوری این کشور آزاد شدند.

دولت کابل هر روز 100 زندانی طالبان را آزاد می نماید

انتظار خادم، رئیس بخش صلح و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان در دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که فرایند آزادی زندانیان روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت و در هر روز صد زندانی آزاد خواهند شد.

این مقام افغان همچنین از طالبان خواسته است تا برای نشان دادن حسن نیت این گروه، آتش بس را تمدید کند، مذاکرات بین الافغانی را شروع نموده و زندانیان بیشتر دولتی را آزاد کند.

روز گذشته اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دستور داد تا فرایند آزادی 2 هزار زندانی طالبان شروع گردد.

‫در این ارتباط، صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اعلام نمود که این کار حسن نیتی در مقابل اعلام آتش بس طالبان است و دولت کابل در راستای موفقیت فرایند صلح گام های دیگری را نیز بر می دارد.

حکومت افغانستان پس از امضای توافق صلح آمریکا با طالبان تا کنون یک هزار زندانی طالبان را آزاد نموده است و طالبان نیز شماری از نیروهای امنیتی را در مقابل آزاد نموده است.

از سوی دیگر طالبان به تازگی و همزمان با عید فطر سه روز آتش بس را در افغانستان اعلام نمود و دولت کابل نیز در پاسخ به آتش بس طالبان به نیروهای امنیتی دستور داد که به حالت دفاعی دربیایند و به آتش بس احترام بگذارند.

هفته پیش نیروهای امنیتی افغانستان به دستور اشرف غنی به حالت تهاجمی در آمده بودند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8850

به "دولت کابل هر روز 100 زندانی طالبان را آزاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کابل هر روز 100 زندانی طالبان را آزاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید