افزایش نگرانی ریاست جمهوری افغانستان از مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش سهندبلاگ، در حالی که مقامات افغان تاکنون در هیچکدام از ادوار مذاکرات دوحه حضور نداشتند و براساس گزارش ها کابل از توافق یکجانبه آمریکا با طالبان نگران است، ریاست جمهوری افغانستان خواهان دریافت جزئیات گفت وگوهای اخیر شد.

افزایش نگرانی ریاست جمهوری افغانستان از مذاکرات آمریکا و طالبان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دور هشتم مذاکرات طالبان و آمریکا چندی پیش بدون اعلام توافق بین دو طرف سرانجام یافت و دولت افغانستان که در این روند حضور ندارد ظاهراً از توافق آمریکا با طالبان نگران است.

صدیق صدیقی سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان در این باره گفت که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان تاکنون دولت را در جریان گفت وگوهای دور هشتم قرار نداده است.

صدیقی به رادیو آزادی گفت که دولت انتظار دارد خلیلزاد هر چه زودتر جزئیات گفت وگوها را با آن ها در میان بگذارد.

وی در ادامه نیز گزارش ها درباره اشتراک جزئیات متن توافق احتمالی طالبان و آمریکا با دولت را نیز رد کرد.

دور هشتم گفت وگوهای آمریکا و طالبان دوشنبه هفته گذشته در حالی پشت درهای بسته سرانجام یافت که برخلاف انتظارات دو طرف از اعلام هیچگونه توافقی خبر ندارند با این حال دولت افغانستان بارها نگرانی اش را از در حاشیه قرار دریافت در روند گفت وگوها ابراز نموده است.

براساس گزارش ها توافق آمریکا و طالبان احتمالاً آتش بس طالبان با دولت را در بر نمی گیرد که این موضوع منجر به نگرانی ها نسبت به ادامه حملات طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی شده است.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در گردهمایی که به مناسبت عید قربان برگزار شده بود با اشاره به چنین توافقی گفت که مردم کشورش آینده خود را معین خواهند کرد، نه خارجی ها.

وی با تاکید بر نپذیرفتن خواست خارجی ها در روند صلح افغانستان تاکید نمود که دیگر کشورها از جمله کشورهای دوست و یا همسایه نمی توانند درباره سرنوشت مردم افغانستان تصمیم بگیرند.

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3020

به "افزایش نگرانی ریاست جمهوری افغانستان از مذاکرات آمریکا و طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی ریاست جمهوری افغانستان از مذاکرات آمریکا و طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید