گزارش یمن از تجاوزات ائتلاف؛ 283 مسجد و مقبره خسارت دیده است

به گزارش سهندبلاگ، وزارت اوقاف و ارشاد یمن همزمان با اعلام گزارشی از تجاوزهای ائتلاف سعودی طی پنج سال گذشته، اعلام نمود که حملات ائتلاف به 283 مسجد و مقبره در صنعاء خسارت وارد کرده است.

گزارش یمن از تجاوزات ائتلاف؛ 283 مسجد و مقبره خسارت دیده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت اوقاف و ارشاد یمن، امروز (سه شنبه)، در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام خسارت های وارده به بخش های مختلف یمن طی پنج سال تجاوز نیروهای ائتلاف سعودی، گزارش کرد که طی مدت، 283 مسجد و مقبره در صنعاء خسارت دیده است.

به گزارش وبگاه خبری شبکه المسیره، وزارت اوقاف و ارشاد یمن در این ارتباط گفت، در پی حملات و محاصره ائتلاف سعودی، اقدامات مربوط به حج و عمره در این وزارتخانه به مدت پنج سال پیاپی متوقف شده است.

وزارت اوقاف یمن همچنین گزارش کرد که تجاوز نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی منجر به ویرانی چند مسجد تاریخی شده است که قدمت آنها به بیش از 1000 سال می رسیده است.

این وزارت با اشاره به اینکه وزارت اوقاف در استان های اشغالی خسارت های سنگینی داشته، در این خصوص گفت که بسیاری از ائمه جمعه و خطباء ترور شده اند بویژه در دو استان عدن (جنوب یمن) و حضرموت (شرق یمن).

وزارت ارشاد یمن در ادامه گزارش کرد که 1052 اثر تاریخی، تأسیسات وابسته به اوقاف و مسجد در یمن به دنبال حملات ائتلاف خسارت دیده است.

این وزارت در پایان اعلام کرد که حملات ائتلاف منجر به شهادت بیش از 100 تن کارکنان این وزارتخانه شده است.

پیشتر، احمد العلیی وزیر گردشگری یمن در کنفرانسی مطبوعاتی تحت عنوان میزان آسیب حملات ائتلاف سعودی در پنج سال اخیر، با محکوم کردن اقدام ائتلاف سعودی در بمباران اماکن تارخی این کشور اعلام کرد که در زمان اشغال شهر براقش (شمال صنعاء) بسیاری از آثار باستانی این شهر دزدیده شدند (جزئیات بیشتر).

م

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8136

به "گزارش یمن از تجاوزات ائتلاف؛ 283 مسجد و مقبره خسارت دیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش یمن از تجاوزات ائتلاف؛ 283 مسجد و مقبره خسارت دیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید