کنترل بیماری کروناویروس با عدم انتشار اخبار جعلی امکان پذیر است

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی شایعات و اخبار جعلی در هنگام بروز بحران، به خصوص یک بیماری تهدیدکننده مانند کروناویروس،افزایش می یابد.

کنترل بیماری کروناویروس با عدم انتشار اخبار جعلی امکان پذیر است

به گزارش نیوز، محقق این تحقیق، یوهان فارکاس دانشجوی دکتری مطالعات رسانه و ارتباطات دانشگاه مالمی Malmö سوئد اظهار کرد: ترکیب دو عامل شایعات و اخبار جعلی در عصر دیجیتال خطرناک است.

اطلاعات نادرست در زمان شیوع کروناویروس به سرعت گسترش یافته است. بازیگران مخرب شبکه های اجتماعی و اطلاع رسانی از پخش نظریه های دروغین و جعل هویت مقامات بهداشت عمومی برای کلاه برداری سوءاستفاده می نمایند.

در یک آنالیز دنیای اخیر، بیش از 70 درصد از شرکت نمایندگان اظهار کردند: نگران اخبار جعلی و اطلاعات دروغین درباره شیوع ویروس جدید هستند.

حدود 45 درصد شرکت نمایندگان نیز گفتند: دریافت اطلاعات قابل اعتماد در خصوص این ویروس سخت است.

به همین دلیل باید مراقب منابع اطلاعات در رسانه های اجتماعی باشیم. ما می توانیم با به اشتراک گذاشتن آخرین دستورالعمل های مقامات بهداشتی به شبکه خود یاری کنیم و مقامات مربوطه نیز باید اطلاعات روشن در خصوص دستورالعمل های بهداشتی ارائه نمایند.

همان طور که باید در جلوگیری از انتشار عفونت پیشرو باشیم، باید در جلوگیری از گسترش شایعات و اطلاعات جعلی نیز پیشگیرانه عمل کنیم.

آژانس احتمالات مدنی سوئد (MSB) تاکید نموده است که ارتباطات و انتشار اطلاعات صحیح بسیار مهم است تا افراد در سوئد بتوانند شیوع عفونت را کاهش دهند.

مورگان اولوفسون، مدیر ارتباطات این آژانس گفت: در حال حاضر، میلیون ها نفر در جستجوی اطلاعات در خصوص بیماری کووید-19 هستند. بسیار مهم است که اطلاعات معتبر به صورت آنلاین قابل رویت باشد. شرکت های فنی و دولت های دنیا باید باهم در این زمینه همکاری نمایند تا از این طریق بتوانیم با انتشار اخبار جعلی مقابله کنیم.

این تحقیق در ماه مارس در برزیل، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، انگلستان و ایالات متحده اجرا شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8074

به "کنترل بیماری کروناویروس با عدم انتشار اخبار جعلی امکان پذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل بیماری کروناویروس با عدم انتشار اخبار جعلی امکان پذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید