کاوشگر ناسا وارد کرونای خورشید شد!

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، محققان ناسا طی جلسه اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا این خبر را اعلام کردند.

کاوشگر ناسا وارد کرونای خورشید شد!

کاوشگر خورشید پارکر در حقیقت در ماه آوریل و طی هشتمین گذر نزدیک از کنار خورشید، وارد کرونا شد. اما به گفته محققان چند ماه طول کشیده تا داده های کاوشگر به زمین برسد و تایید آنها نیز چند ماه به طول انجامیده است.

پارکر که در سال 2018 میلادی به فضا فرستاده شده زمانیکه برای نخستین بار از مرز ناهموار بین اتمسفر خورشیدی و بادهای خورشیدی عبور کرد، 13 میلیون کیلومتر از مرکز ستاره فاصله داشت. به گفته محققان این فضاپیما حداقل سه بار داخل کرونا و از آن خارج شد.

داده های اولیه نشان می دهد پارکر در ماه آگوست طی نهمین گذر نزدیک از کنار خورشید، وارد منطقه تاج خورشیدی شده است. البته به گفته محققان باید تحلیل های بیشتری دراین زمینه انجام گردد. بعلاوه کاوشگر خورشیدی ماه گذشته برای دهمین بار از کنار خورشید گذر کرد.

به گفته نور رئوفی محقق این پروژه کرونای خورشید پر گردوغبارتر از انتظارت بود. گشت های آینده در کرونای خورشید به محققان یاری می نماید به درک بهتری از بادهای خورشیدی، داغ شدن و سرعت گرفتن آن در فضا دست یابند. از آنجا که خورشید سطح جامدی ندارد، تمام رویدادها در تاج خورشیدی اتفاق می افتد و آنالیز این منطقه مغناطیسی از نزدیک درک محققان از شعله های خورشیدی را ارتقا می دهد.

پارکر تا 2025 میلادی همچنان دور خورشید مدار می زند و به عمق بیشتری از منطقه تاج خورشیدی می رود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16771

به "کاوشگر ناسا وارد کرونای خورشید شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر ناسا وارد کرونای خورشید شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید