پنتاگون لیزری دارد که افراد را از روی ضربان قلبشان شناسایی می نماید

به گزارش سهندبلاگ، گویا مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) به لیزری دست یافته است که می تواند افراد را از روی ضربان قلبشان شناسایی کند، چرا که کسی نمی تواند ضربان قلب خود را مخفی کند.

پنتاگون لیزری دارد که افراد را از روی ضربان قلبشان شناسایی می نماید

به گزارش خبرنگاران و به نقل از انگجت، شناسایی بیومتریک اکنون دیگر بخشی از زندگی روزمره همه شده است. اکنون فناوری تشخیص چهره در موبایل ها، فرودگاه ها و خودروهایی که می توان آنها را فقط با نگاه کردن باز کرد، به کار گرفته می گردد. همچنین فناوری شناسایی طرز راه رفتن افراد و البته حسگر اثر انگشت که به شدت تقریباً در همه جا رایج شده است.

اما شناسایی بیومتریک بعدی در دستور کار چیست؟ به نظر می رسد پاسخ این سوال ضربان قلب است.

پنتاگون یک لیزر را توسعه داده است که می تواند افراد را از دور از روی ضربان قلبشان شناسایی کند. این فناوری موسوم به جتسون(Jetson) از لیزر ارتعاشی برای شناسایی حرکات سطح پوست که ناشی از ضربان قلب است، استفاده می نماید و جالب این که از فاصله 200 متری هم کار می نماید.

ضربان قلب هر کس منحصر به فرد است و به عنوان امضای قلب شناخته می گردد و بر خلاف چهره و اثر انگشت، به هیچ وجه قابل تغییر نیست. با این حال همانطور که برای کارکرد فناوری تشخیص چهره و سایر روش های شناسایی بیومتریک شرایط مطلوبی ضروری است، جتسون نیز با چند چالش روبرو است.

جتسون تنها با لباس های معمولی مانند پیراهن کار می نماید و لباس های ضخیم تر مانند کاپشن مانع از کار آن می شوند. این فناوری همچنین برای جمع آوری اطلاعات لازم، حدود 30 ثانیه زمان می خواهد، بنابراین در حال حاضر فقط در صورتی مفید است که شخص هدف نشسته یا ثابت ایستاده باشد.

البته کارآیی آن نیز به نوعی به پایگاه داده قلب بستگی دارد. با این حال، تحت شرایط مناسب دارای دقت بیش از 95 درصد است.

بدیهی است که این فناوری می تواند برای نیروهای نظامی و نظارتی بسیار مفید باشد. ضمن این که می تواند کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال پزشکان می توانند ضربان قلب بیمار را بدون احتیاج به لمس وی آنالیز نمایند. بیمارستان ها نیز می توانند بدون احتیاج به دستگاه های مراقبت حیاتی، به صورت بی سیم علائم حیاتی بیمار را رصد نمایند.

شاید این فناوری با پیشرفت هایی که خواهد داشت، یک روز حتی فناوری تشخیص چهره را منسوخ کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2203

به "پنتاگون لیزری دارد که افراد را از روی ضربان قلبشان شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون لیزری دارد که افراد را از روی ضربان قلبشان شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید