پرچمداران ایران خودرو گران ترین خودروهای داخلی هستند
به گزارش سهندبلاگ، طیف نسبتا بزرگی از خریداران روز گذشته صف کشیدند تا برای تحویل گرفتن نسخه اتوماتیک و توربوشارژدار دنا پلاس باهم رقابت کنند. 80 میلیون تومان وجه نقد به همراه برخی مدارک نیاز بود تا برای خودرویی که هنوز مشخصات گیربکس آن معلوم نیست، بتوان ثبت نام کرد. خودرویی که گرچه از برخی ایرادات کیفی رنج می برد ولی فعلا بهترین و گران ترین و مجهزترین خودرو تولید داخل است. خودرویی که طبق مبلغ پیش پرداخت و قوانین این حوزه، حداکثر 160 میلیون تومان قیمت خواهد داشت. گرچه فعلا مشخص نیست کیفیت نسخه های اتوماتیک و توربو دناپلاس در سال 1400 چگونه خواهد بود اما خوب است خریداران این مدل و البته علاقه مندان به دنا بدانند خودرویی که حدودا 15 ماه دیگر وارد بازار کشور می شود چه مشخصاتی دارد؟
خب دنا پلاس در نسخه توربو و اتوماتیک چند فرق اساسی با مدل دنده دستی دارد. نخست اینکه گیربکسی شش سرعته ساخت شرکت موتران کره جنوبی یا پانچ بلژیک یا هرجای دیگر، قرار است روی این خودرو بنشیند و امکان رانندگی راحت تر و بهتر و کم مصرف تر را برای این اسب ایرانی فراهم کند. فعلا درباره این بخش خاص از مدل تازه دنا پلاس چیزی نمی دانیم اما با توجه به سطح کار دو شرکت موتران یا پانچ، احتمالا وضعیت دنا توربو پلاس اتوماتیک معمول و مناسب باشد.
نسخه جدید تر دنا پلاس توربو که با چهار ایربگ ایمنی وسیستم ترمز دیسکی در هر چهارچرخ، ایمنی مناسبی دارد، طبق شواهد موجود وضعیت بهتری در تست های تصادف در دو کشور کره جنوبی و آلمان را تجربه کرده است. حسن بزرگ دنا در مقایسه با محصولات چینی همین مورد در کنار تجهیزات بالاتر است که با قیمتی کمتر در اختیار خریداران می گذارد. این خودرو که با پیشرانه 150 اسبی و وزن دقیق 1296 کیلوگرم، شتابی در حد 10 ثانیه دارد، قادر است تا سرعت 225 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. این خودرو دارای موتوری مجهز به توربو شارژر بوده و می تواند 210 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد.
ایران خودرو وعده داده در این نسخه کیفیت کارکرد موتور خودرو را در مقایسه با نسخه معمولی ارتقا داده و توربوشارژر را هم با سطح کارایی بهتر نصب کند. استفاده از تایر بزرگ تربا سایز دقیق 16 R 50 / 205)) در کنار رینگ پنچ پیچ اسپورت با طرح جدید در کنار نصب فرمان چرمی با دوخت قرمز، زیر پایی موکتی با آرم توربو و نوار قرمز رنگ و البته یک سر دنده جدید از جمله موارد متفاوتی است که در این خودرو گران قیمت وجود دارد. البته شواهدی وجود دارد که سه سامانه ترمز اضطراری، استارت دکمه ای و سیستم حرکت/توقف هم روی این مدل نصب خواهد شد که فعلی چیزی از سوی ایران خودرو در این باره اعلام نشده است. باید منتظر ماند و دید دنا پلاس در این نسخه آپشنال همچنان ایرادات کیفی خود را حفظ خواهد کرد یا اینکه ایران خودرو از اشتباهات گذشته خود درس گرفته و محصولی بالاتر از استانداردهای صنعت خودرو ایران را روانه بازار می نماید. سایه رهام روی سر دنا سنگینی می کند!
منبع: دیوارdorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!