ورود 2 رام قطار به ناوگان مترو، ساخت دو خط سریع السیر تا سال 1400

به گزارش سهندبلاگ، علی امام با اعلام این خبر که تا سرانجام تیر امسال 2 رام قطار وارد مدار بهره برداری می گردد از سرانجام یافتن مطالعات ساخت دو خط سریع السیر تهران تا سال 1400 اطلاع داد.

ورود 2 رام قطار به ناوگان مترو، ساخت دو خط سریع السیر تا سال 1400

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی امام مدیرعامل این شرکت با اشاره به برنامه ریزی های اجرا شده در امسال برای تأمین ناوگان اعلام نمود: تا سرانجام تیرماه امسال 2 رام قطار باقی مانده از پروژه 70 دستگاه قطار وارد مدار بهره برداری می گردد.

وی اضافه نمود: با تحویل این 2 رام قطار پرونده پروژه 70 دستگاه قطار بسته می گردد.

امام همچنین در مورد بهره برداری از پست های برق قلعه مرغی در خط 3، بخش شاقتصادی خط 6 و نیز بخش شرقی خط 7 بیان کرد: تحریم ها و شیوع ویروس کرونا بهره برداری از این 3 پست برق را که مقرر بود سال گذشته افتتاح گردد به تأخیر انداخت.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در ادامه افزود: امیدواریم با کوشش همکارانم در شرکت مترو بتوانیم تا چند ماه آینده از پست برق قلعه مرغی و نیز پست برق شرقی خط 7 بهره برداری کنیم.

امام با اشاره به بهره برداری از ایستگاه برج میلاد به عنوان اولین ایستگاهی که در امسال به بهره برداری می رسد، گفت: در کوششیم این ایستگاه و نیز ورودی مستقل ایستگاه شهید نواب صفوی در خط 7، شهریور ماه امسال وارد مدار گردد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه افتتاح و بهره برداری از ایستگاه اقدسیه در خط 3 تا آبان ماه جاری انجام گردد، اضافه نمود: بهره برداری از ایستگاه های تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، اشرفی اصفهانی و شهید ستاری در خط 6 مترو برای امسال در دستور کار واقع شده است. همچنین ایستگاه های برج میلاد، شهید محلاتی، قیام و آهنگ و ورودی مستقل نواب در خط 7 نیز امسال به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) با ابراز تأسف نسبت به اینکه سال گذشته تنها 42 درصد از بودجه شهرداری برای متروی تهران محقق شد، گفت: در صورتی که بودجه سال گذشته شهرداری تهران برای مترو به صورت کامل محقق می شد 9 ایستگاه از ایستگاه های ذکر شده تا کنون به بهره برداری رسیده بود.

امام اضافه نمود: در صورت تحقق منابع اقتصادی در نظر گرفته شده برای امسال امیدواریم 7 کیلومتر تونل شامل 12 ایستگاه مترو در سال 99 به بهره برداری برسد.

وی درباره طراحی و ساخت دو خط سریع السیر (سریع السیر) یاد شده در طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران، شرح داد: برای طراحی خطوط اکسپرس تهران نخست باید مطالعات آن انجام گردد چرا که خطوط اکسپرس متفاوت از خطوط عادی هستند. تعداد و نوع ناوگان، قطر حفاری تونل و فاصله ایستگاه های خطوط اکسپرس با خطوط مترو متفاوت است.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه زمان انجام مطالعات خطوط اکسپرس حداکثر یک سال به طول خواهد انجامید، اضافه نمود: باتوجه به اینکه قرار است مراحل اداری و برگزاری مناقصه صورت گیرد، سال آینده مطالعات خطوط اکسپرس انجام خواهد شد. ضمناً مناقصه انتخاب مشاور مطالعاتی حداکثر تا سه ماه آینده برگزار خواهد شد و از زمانی که کار شروع گردد، در نیمه اول سال 1400 نتیجه اولیه مطالعات به سرانجام خواهد رسید.

به گفته امام؛ به طور متوسط در خطوط مترو هر یک کیلومتر، یک ایستگاه ساخته می گردد، اما در خطوط سریع السیر، فاصله ایستگاه ها بیش از چهار کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) ضمن اشاره به تصویب طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران در سرانجام سال گذشته، بیان کرد: قرار است که مطالعات خطوط سریع السیر شروع گردد. مطالعات این خطوط توسط مهندسان و کارشناسان داخلی انجام خواهد شد.

به گزارش شهر، براساس چشم انداز طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران تا سرانجام سال 1420، باید دو خط سریع السیر طراحی و ساخته گردد. این طرح مبتنی بر تمام اصول علمی حمل و نقل ریلی در جهان است.

جهت خط یک سریع السیر: از خیابان های کارگر جنوبی و ستارخان، روی کریدور راه آهن به سمت ریل حومه ای جنوب شرق تهران تا محدوده شهر های قرچک، پیشوا و ورامین

جهت خط دو سریع السیر: از راه آهن شمال شرق تهران یعنی رودهن، بومهن، پردیس و جارود به سمت جنوب غربی تهران یعنی اسلامشهر، رباط کریم و پرند

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9432

به "ورود 2 رام قطار به ناوگان مترو، ساخت دو خط سریع السیر تا سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 2 رام قطار به ناوگان مترو، ساخت دو خط سریع السیر تا سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید