مشروح گفتگوی تلفنی روسای مجالس ایران و روسیه

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس دومای دولتی روسیه تلفنی تبادل نظر و در مورد تشدید تنش های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رایزنی کردند.

مشروح گفتگوی تلفنی روسای مجالس ایران و روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خانه ملت، آقای محمد باقر قالیباف در تماس تلفنیِ آقای ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه با وی، به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم اشاره نمود و گفت: دوره پیشِ رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط مجلسی خود را توسعه ببخشند و همکاری های دوجانبه را شتاب دهند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تداوم مصاحبهی تهران - مسکو هم در حوزه منطقه ای و هم در حوزه بین المللی تأثیرگذار خواهد بود و ما از استمرار مصاحبه های سازنده دو کشور استقبال می کنیم.

آقای قالیباف با اشاره به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، اضافه کرد: همه گیری کرونا بعضی همکاری های دو طرف را تحت تأثیر قرار داده است، اما در شرایط حاضر انتظار داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی این همکاری ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تشدید تنش های ارمنستان و آذربایجان را نگران کننده خواند و گفت: باید کوشش کنیم که درگیری ها متوقف گردد و طرفین با مصاحبه به مناقشات موجود انتها دهند.

آقای ویچسلاو والودین رئیس دومای دولتی روسیه نیز در این تماس تلفنی، بر توسعه همکاری مجلسی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیات های مجلسی میان مجالس دو کشور باشیم.

وی در ادامه، همکاری های متنوع ایران و روسیه را بخش مهمی از روابط دوجانبه دانست و اضافه کرد: مجلس روسیه آمادگی لازم برای یاری به تسهیل روابط در تمامی زمینه ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

آقای والودین در انتها با اشاره به تشدید درگیری های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره باغ گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری به صورت مسالمت آمیز و به وسیله مصاحبه و مذاکره حل و فصل گردد.

در انتها همچنین دو طرف بر اهمیت ساز و کار کمیسیون عالی مشترک مجلسی دو کشور تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10578

به "مشروح گفتگوی تلفنی روسای مجالس ایران و روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشروح گفتگوی تلفنی روسای مجالس ایران و روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید