قلب سارایوو برای کارگردان برنده 4 جایزه اسکار

به گزارش سهندبلاگ، جشنواره بین المللی فیلم سارایوو در کشور بوسنی از الخاندرو گونزالز ایناریتو کارگردان مطرح مکزیکی با اعطای جایزه دستاورد سینمایی تقدیر می نماید.

قلب سارایوو برای کارگردان برنده 4 جایزه اسکار

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، ایناریتو به عنوان یکی از شاخص ترین سینماگران روز سینمای دنیا ضمن دریافت جایزه دستاورد قلب سارایوو به پاس نقش استثنایی در هنر سینما، یک ورک شاپ تخصصی نیز در بیست و پنجمین دوره این رویداد سینمایی برگزار می نماید.

میرساد پوریواترا دبیر جشنواره سارایوو، اینارینو را کارگردانی معرفی کرد که برای روایت داستان های دردناک بین المللی درباره شرایط انسانی شناخته شده و سینماگری است که پا را فراتر از دید هنری گذاشته تا فیلم هایی غیرقابل پیش بینی و برجسته بسازد. فیلم های او دارای سبک و سرعت منحصر به فرد خود است و تماشگران و منتقدان را در سراسر دنیا شیفته خود نموده است.

ایناریتو با فیلم عشق سگی که در سال 2000 در جشنواره کن و در بخش هفته منتقدین رونمایی شد در نهایت جایزه بزرگ هیأت داوران این جشنواره را کسب کرد و فیلمش در جوایز اسکار آن سال نامزد شاخه بهترین فیلم خارجی شد.

او در سال 2006 نیز با فیلم بابل جایزه کارگردانی کن را به خود اختصاص داد و این فیلم در جوایز اسکار نامزد هفت شاخه شد. این کارگردان مکزیکی در سال 2010 بار دیگر با فیلم تحسین شده زیبا با بازی خاویر باردم به جشنواره کن قدم گذاشت و این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد کن را کسب کرد و در ادامه نیز نامزد اسکار شد.

بردمن (2015) و بازگشته (2016) نیز چندین جایزه اسکار را از جمله دو اسکار پیاپی بهترین کارگردانی برای ایناریتو به ارمغان آوردند و پروژه واقعیت مجازی گوشت و شن در سال 2017 جایزه دستاورد ویژه هنری را از آموزشگاه اسکار دریافت کرد.

بیست و پنجمین جشنواره فیلم سارایوو از تاریخ 16 تا 23 اوت (25 مرداد تا اول شهریور) در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2672

به "قلب سارایوو برای کارگردان برنده 4 جایزه اسکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قلب سارایوو برای کارگردان برنده 4 جایزه اسکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید