رئیس آکادمی بودیسم: ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، آشین نیانسسارا، رئیس آکادمی مطالعات بین المللی بودیسم در میانمار صبح امروز 9 دیماه در نشست گفت وگوی اسلام و بودیسم با عنوان همکاری مسلمانان و بوداییان برای مقابله با خشونت و افراط گرایی با تأکید بر لزوم بهره گیری از صلح و دوستی در روابط انسانی، گفت: هنگامیکه خودسازی را درونی کنیم، می توان حقیقت را درک کرد که این مهم مستلزم رجوع به ذهن و قلبمان است.

رئیس آکادمی بودیسم: ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند

نیانسسارا با اشاره به وجود احساسات متفاوت در رفتار انسان ها، اظهار کرد: لازم است تا از شیوه ای کارآمد برای رفتار مسالمت آمیز برای خود استفاده کنیم؛ بدین دلیل که اگر احساسات مطلوب یا نامطلوب باشند، می توان فعالیت های فیزیکی خود را از طریق تمرکز درونی جهت دهیم.

ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند

رئیس آکادمی مطالعات بین المللی بودیسم در میانمار در ادامه بیان کرد: با استفاده از ایجاد تمرکز درونی، می توان احساسات منفی را در ذهن خود پاک و زمینه لازم برای مثبت فکر کردن را ایجاد کنیم.

وی با بیان این که افکار مثبت تأثیر بسزایی بر جلوگیری از خشونت ها به دنبال دارد، افزود: ذهن مثبت می تواند از خشونت جلوگیری کند، در واقع با هر دینی که داریم می توانیم به دنبال صلح باشیم زیرا ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند.

نیانسسارا با تأکید بر اینکه جامعه صلح آمیز از رفتار مثبت افراد نشأت می گیرد، گفت: عدم رضایت، موافقت، مجادله و یا حتّی خشونت ها نتیجه مطلوب یا نا مطلوبی بر اذهان و رفتار افراد به دنبال دارد که می تواند نوعی آلودگی معنوی را در پیداشته باشد؛ در واقع باید سعی شود که فضای جامعه خود را حفظ کنیم و از درگیری ها و خشونت ها جلوگیری کنیم.

رئیس آکادمی مطالعات بین المللی بودیسم در میانمار افزود: لازم است تا رهبران هر ادیان به دنبال محکوم کردن حرکات خشونت آمیز و افراطی گری ها باشند و همواره پیروان خویش را به صلح و ثبات و همزیستی مسالمت آمیز دعوت کنند.

وی با اشاره به ضرورت تعریف صحیح از دین، بیان کرد: تعریف صحیح از دین می تواند از خشونت ها جلوگیری کند، همچنین برای متحّد شدن در اجرایاین فرآیند، سعی شود تا دیگر، ادیان به خاطر نوع دین شان محکوم نشوند.

نیانسسارا در سخنان پایانی خود، اظهار کرد: بنابراین باید به دنبال حقیقت باشیم و برای درک از حقیقت به نقطه ای برسیم که هدف مشترک ما است.

گفتنی است در پی درگیری های قومی در سال های اخیر و کشتار بیرحمانه جمعیاز مسلمانان بی گناه میانمار توسط یک گروه افراطی از بودایی های آن کشور، با تلاش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گفت وگوی چندجانبه اسلام و بودیسم با عنوان همکاری مسلمانان و بوداییان برای مقابله با خشونت و افراط گرایی با حضور رهبران و اندیشمندان عالی رتبه بودایی از کشورهای سریلانکا، میانمار و تایلند و نیز اندیشمندان مسلمان از ایران، روزهای9 و 10 دی در تهران و قم برگزار می شود.

اندیشمندان بودایی و مسلمان در این دور از گفت وگو، مقالات خود را درباره موضوعات نقش رهبران ادیان در توسعه ارزش هایمعنویو اخلاقی همکاری مسلمانان و بوداییان؛ چالش ها و راهکارها توصیه اسلام و بودیسم به اعتدال و دوری از خشونت و افراط گرایی ارایه خواهند داد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4094

به "رئیس آکادمی بودیسم: ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس آکادمی بودیسم: ادیان منبعی برای ایجاد مشترکات هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید