درمان بیماری دست، پا و دهان

به گزارش سهندبلاگ، آیا می خواهید درباره درمان بیماری دست، پا و دهان بدانید؟ در این مقاله، ما اطلاعاتی را درباره این بیماری به شما ارائه می دهیم. اگر نشانه هایی از جوش یا زخم در دست، پا و یا دهان فرزندتان می بینید و اگرکودکتان دچار تب و خستگی

درمان بیماری دست، پا و دهان

ترجمه و تألیف: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

آیا می خواهید درباره درمان بیماری دست، پا و دهان بدانید؟ در این مقاله، ما اطلاعاتی را درباره این بیماری به شما ارائه می دهیم. اگر نشانه هایی از جوش یا زخم در دست، پا و یا دهان فرزندتان می بینید و اگرکودکتان دچار تب و خستگی هم هست، پس او از سندروم دست، پا و دهان رنج می برد. اما نگران نباشید این بیماری کشنده نیست. در این جا به علل، علائم و درمان آنها می پردازیم.

در ابتدا اجازه می خواهیم روشن کنیم که بیماری دست، پا و دهان همان بیماری پا و دهان (به سم و دهان هم مشهور است)که حیوانات و به طور خاص گاو را مبتلا می نماید نیست. عامل پدید آورنده دو بیماری هم فرق دارد، بنا بر این نباید آنها را با هم اشتباه گرفت. بیماری دست، پا و دهان معمولاً با نام HFMD شناخته می شود و بیماریی است که نوزادان و بچه ها زیر 10 سال را مبتلا می نماید. عامل پدید آورنده بیماری ویروس کوکساکی آ و ویروس پسگرد 71 است که به خانواده ویروس پیکورنا تعلق دارند. در بین بزرگ سالان هم افرادی هستند که ممکن است به دلیل کم بودها و مسائل ایمنی از این سندروم رنج ببرند ولی این موارد بسیار نادر هستند. شروع سندروم در فصل پاییز و تابستان است زیرا ویروس در این فصول بسیار فعال است.

همان طور که قبلاً ذکر شد، دلیل بیماری اساساً مربوط به ماهیت بسیار فعال ویروس است و واضح است که نوزادان را مبتلا می نماید زیرا آنها آنتی بادی کافی برای محافظت در برابر بیماری را ندارند. تا آن جا که به علائم مربوط می شود، اگر کودک تب دارد، بی حال است، گلو درد و استفراغ دارد تشخیص بیماری هنوز مشکل است. اما گفته می شود اگر پس از 2 تا 3 روز کودک شروع به ظاهر کردن تاول قرمز یا زخم معمولاً بر روی دست ها، پاها، درون دهان و نزدیک گونه ها می نماید، یا اگر بثورات قرمز رنگی بر روی قسمت های ذکر شده دیده می شود وی به بیماری دست، پا و دهان مبتلا شده است. هم چنین در بسیاری از موارد بثورات ممکن است بر روی کشاله ران هم ظاهر شوند.

با توجه به تحقیقات صورت گرفته، دوره کمون بیماری در حدود یک هفته است و پس از آن قابل درمان است. کارهایی وجود دارند که می توانید آنها را به اسم بخشی از درمان انجام دهید:

برای تسکین تب، درد و خستگی می توانید از قرص ها یا اسپری های بدن بهره ببرید.

هم چنین حمام ولرم یا حمام با آب خنک به کاهش دمای بدن یاری می نماید.

برای درمان زخم ها و جوش ها تعدادی کرم موجود است که احساس سوزش را تخفیف می دهد و باعث می شود کودک شما احساس بهتری داشته باشد. آلوئه ورا یکی از آن هاست.

دقت داشته باشید که کودکتان دهان خود را به طور مرتب شستشو دهد و بهداشت دهان و دندان را حفظ نماید. غرغره کردن با نمک در صورت لزوم بسیار مؤثر است.

ممکن است فرزند شما دچار از دست دادن آب بدن شود. بنا بر این برای جلو گیری از چنین مسئله ای انواع مایعات را به او بنوشانید.

هم چنین او را در یک محیط بهداشتی و گرم تر نگهداری کنید.

پزشکان برای این بیماری به طور خاص درمانی را توصیه نمی نمایند مگر این که تنها در موارد نادر و هم چنین زمانی که کودک از نظر ایمنی ضعیف باشد و عوارضی مانند مننژیت ویروسی یا آنسفالیت رخ دهند. ممکن است بیمار به بستری شدن در بیمارستان احتیاج داشته باشد و پس از آن به وسیله پزشک درمان شود.

هم چنین افتادن ناخن هم در این بیماری مشاهده شده است که به درمان احتیاجی ندارد و رشد ناخن پس از چند روز شروع می شود.

احتیاجی به تذکر نیست که پیش گیری بهتر از درمان است. زیرا این واقعیتی است که همه ما آن را می دانیم. بنا بر این بهتر است برای کاهش خطر عفونت کارهای زیر را انجام دهید:

کودک خود را در خانه نگه دارید و به او اجازه تماس با غریبه ها را ندهید. به خاطر داشته باشید که او برای بهبود بیماری به استراحت احتیاج دارد. بعلاوه، HFMD (بیماری دست، پا و دهان)یک بیماری مسری است.

سعی کنید تا آن جا که می توانید او را پاکیزه نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که او دست ها، پاها و دهان خود را به طور مرتب شستشو دهد.

از تماس نزدیک با او خودداری کنید. می دانیم که او فرزند شما است، اما در آغوش گرفتن و بوسیدن او در طول دوره عفونت فقط ممکن است شما را به درد سر بیاندازد. بدیهی است که این بدان معنا نیست که از او غفلت کنید. مطمئن هستیم که شما به اسم پدر و مادر هر کاری که لازم باشد برای او انجام می دهید.

اگر به واکسینه کردن کودک فکر می کنید باید صبر کنید زیرا هنوز واکسنی برای این بیماری در بازار وجود ندارد. زیرا بیماری دست، پا و دهان سندرومی است که به تازگی کشف شده است و هم اکنون واکسنی برای آن در دست نیست.

این مقاله به خصوص برای والدین بود. اگر کودکتان از بیماری دست، پا و دهان رنج می برد، نگران نباشید. درمان او را دنبال کنید تا در طول چند هفته سالم و سر حال شود.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15612

به "درمان بیماری دست، پا و دهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری دست، پا و دهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید