خبرنگاران مشاور نخست وزیر پاکستان: نمی توانیم روابط با ایران را نادیده بگیریم

به گزارش سهندبلاگ، اسلام آباد - خبرنگاران - مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و صنعت تاکید نمود: افتخار می کنیم که جمهوری اسلامی ایران همسایه ما است و ما هرگز روابط نزدیک و همکاری ها با همسایه خود را نادیده نخواهیم گرفت.

خبرنگاران مشاور نخست وزیر پاکستان: نمی توانیم روابط با ایران را نادیده بگیریم

عبدالرزاق داود روز سه شنبه پس از دیدار با اعضای هیأت گروه دوستی مجلسی ایران و پاکستان در اسلام آباد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران ضمن اعلام سفر آینده وزیر صنعت و تجارت ایران به اسلام آباد، اضافه کرد: قرار است تمام جنبه های تجارت و راه های گسترش همکاری های فی مابین میان دو کشور در این سفر مورد بحث و آنالیز قرار بگیرد.

وی گفت: پاکستان از مسائل پیش روی ایران و مسائل مالی این کشور بی خبر نیست با این حال ما امیدواریم دو کشور با حُسن نیت رو به جلو حرکت نموده و با همکاری یکدیگر بر مسائل غلبه نمایند.

این مقام پاکستانی با تاکید بر ضرورت توسعه مناسبات بازرگانی و تجاری با ایران، گفت: هیچ کشوری در دنیا نمی تواند نسبت به همسایگانش بی تفاوت باشد و پاکستان نیز به هیچ وجه روابط با کشور دوست و همسایه ایران را نادیده نمی گیرد.

وی گفت: در نشست آینده که قرار است با وزیر صنعت و تجارت ایران داشته باشیم چگونگی افزایش تجارت میان دو کشور دستور کار اصلی این دیدار خواهد بود.

عبدالرزاق داود گفت: با توجه به علاقه مشترک ایران وپاکستان برای توسعه تجارت، دو کشور کوشش می نمایند که اجرای موافقتنامه فعلی تجارت ترجیحی به صورت فعال تر انجام گردد.

رئیس هیأت گروه دوستی مجلسی ایران و پاکستان نیز به خبرنگار خبرنگاران گفت: مباحث مربوط به سفر اخیر نخست وزیر پاکستان به تهران در این جلسه مورد آنالیز نهاده شد.

امیرآبادی فراهانی از سفر رضا رحمانی وزیر صنعت و تجارت ایران به پاکستان در تیرماه سال جاری اطلاع داد و اضافه کرد: به زودی نشستی با وزیر صنعت در مجلس خواهیم داشت و نکات مورد نظر برای یاری به تعمیق مناسبات تجاری ایران و پاکستان در آن مطرح خواهد شد.

وی گفت: بازارچه های مشترک مرزی، شهرکت های صنعتی، افتتاح گذرگاه های جدید مرزی و مسائل بانکی نیز با مشاور نخست وزیر پاکستان مورد رایزنی نهاده شد و این موضوعات با مسئولان مربوطی در کشورمان نیز مطرح خواهد شد.

اعضای گروه دوستی مجلسی ایران و پاکستان روز یکشنبه برای گفت وگو با مقامات مجلسی و دولتی پاکستان وارد اسلام آباد شد و علاوه بر مشاور بازرگانی نخست وزیر پاکستان با اسد قیصر رئیس مجلس و اعضای گروه دوستی در مجلس این کشور دیدار کردند.

هیأت مجلسی ایران قرار است امروز با صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2083

به "خبرنگاران مشاور نخست وزیر پاکستان: نمی توانیم روابط با ایران را نادیده بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشاور نخست وزیر پاکستان: نمی توانیم روابط با ایران را نادیده بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید