خبرنگاران روسیه: اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری تبلیغات انتخاباتی است

به گزارش سهندبلاگ، مسکو - خبرنگاران- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام نمود: اتهام آمریکا به روسیه در خصوص حمله سایبری بخشی از تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری این کشور است.

خبرنگاران روسیه: اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری تبلیغات انتخاباتی است

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، وی سه شنبه در بیانیه ای که در سایت اینترنتی وزارت امورخارجه روسیه منتشر شد اضافه کرد، دولت آمریکا بار دیگر اقدام ضد روسی خود را نشان داد و ساختارهای دولتی روسیه را به اقدامات شرورانه در عرصه فناوری های اطلاعاتی متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ابتدا جان دمرز دستیار وزیر دادگستری آمریکا و سپس مایک پمپئو وزیر امورخارجه این کشور، 6 تبعه روسی را که کارکنان سازمان های اطلاعاتی روسیه بودند به اتهامات کیفری متهم کردند.

وی اضافه کرد: طبق معمول هیچ گونه شواهدی برای اثبات این ادعا ارائه نشده است.

وزارت دادگستری آمریکا دوشنبه شب در بیانیه ای گفت که 6 مامور اطلاعاتی روسیه در یک دادگاه فدرال ایالات متحده به اتهام حملات سایبری به چندین کشور و همچنین بازی های المپیک سال 2018 مجرم شناخته شدند.

براساس ادعای وزارت دادگستری آمریکا، این افراد در حمایت از کوشش های دولت روسیه برای تضعیف، انتقام گیری یا بی ثبات کردن اوکراین، گرجستان، انتخابات فرانسه و مقابله با کوشش ها برای مسئول شناختن مسکو در مسموم کردن افراد در خاک کشور دیگر و همچنین حمله سایبری علیه بازی های المپیک سال 2018 که ورزشکاران روسیه از آن محروم بودند، نقش داشته اند.

به گفته دادستانان آمریکایی، این حملات سایبری ماموران اطلاعاتی روسیه با استفاده از مخرب ترین بدافزارها صورت گرفته است؛ از جمله بدافزارهای KillDisk و Industroyer که باعث خاموشی در اوکراین شد، بدافزار NotPetya که 1 میلیارد دلار به سه قربانی ضرر اقتصادی زد.

براین اساس، بدافزار Olympic Destroyer نیز توسط این گروه استفاده شده و باعث اختلال در هزاران رایانه ای شد که برای پشتیبانی بازی های المپیک زمستانه پیونگ چانگ سال 2018 استفاده می شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود اظهار داشت: این گونه تصورپردازی ها را بطور کامل رد می کنیم. سازمان های دولتی روسیه هیچ گونه ارتباطی با فعالیت های زیانبخش در شبکه اینترنتی آنطور که واشنگتن می خواهد قلمداد کند، ندارند. بدیهی است که در پشت سر این کوشش ها ملاحظات سیاسی زودگذر و کوشش نیروهای ضدروسی برای حفظ ادعای تهدید روسیه در بحبوحه کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار گرفته است.

زاخارووا توضیح داد: موضع ما در خصوص برقراری همکاری ها در امور سایبری بارها از جمله در عالی ترین سطح اعلام شده است. این موضع از جمله در بیانیه روز 25 سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در خصوص مجموعه تدابیر برای برقراری مجدید همکاری های روسیه و آمریکا در عرصه امنیت اطلاعاتی بین المللی تشریح شده است.

وی اضافه کرد: اظهارات مقام وزارت دادگستری آمریکا که بیانیه پوتین را تبلیغات سودجویانه توصیف کرد نخستین واکنش علنی واشنگتن به درخواست ما برای همکاری بود و اینکه طرف آمریکایی ترجیح داد که به پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه در سطح معاون وزیر و آن هم سازمان فدرال غیرمرتبط پاسخ دهد اقدامی نمادین است.

براساس اعلام مقامات آمریکا، سرویس اطلاعاتی روسیه (GRU) علاوه بر حمله سایبری به منابع اینترنتی مرتبط با المپیک کره جنوبی در سال 2018، مسوول مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، هک و انتشار ایمیل های اشخاص مرتبط در کمپین امانوئل مکرون در انتخابات ریاست جمهوری 2017 فرانسه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10756

به "خبرنگاران روسیه: اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری تبلیغات انتخاباتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: اتهام آمریکا در خصوص حمله سایبری تبلیغات انتخاباتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید