حیدری: مهرعلیزاده چاره ای جز تعامل ندارد

به گزارش سهندبلاگ، کشتی پهلوانی که یک رشته اصل و واقعی ورزشی در ایران است، این روزها همانند گوشت قربانی شده است. هر کسی یک ادعایی دارد و هر کسی یک گوشه از آن را می خواهد.

حیدری: مهرعلیزاده چاره ای جز تعامل ندارد

اختلاف نظر بین مسولان فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی و جامعه کشتی این روزها وارد فاز جدیدی شده است.

فدراسیون زورخانه ای و پهلوانی که هرگز نتوانسته گام بلندی برای کشتی پهلوانی بردارد، این روزها کوشش زیادی را آغاز نموده تا بتواند دوباره این رشته را به زیر مجموعه فدراسیون زورخانه ای بکشاند. همین موضوع باعث بروز اختلاف نظرهای زیادی بین جامعه کشتی و فدراسیون زورخانه ای شده است. از سوی دیگر واگذاری کشتی پهلوانی صندلی فدراسوین دنیای این رشته را هم به خطر می اندازد. به همین دلیل در بخش بین المللی هم اختلاف نظرهای زیادی بین فدراسیون بین المللی زورخانه ای و فدراسیون دنیای کشتی پهلوانی شده است.

این اختلاف نظرها به حدی افزایش پیدا نموده که حالا علیرضا حیدری رئیس فدراسوین دنیای کشتی پهلوانی، محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی زورخانه ای را تهدید می نماید: نهادهای ورزشی دنیا، فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای را به رسمیت نمی شناسند. به همین پیشنهاد دادیم از صندلی دنیای فدراسیون ما در کنار بودجه آن ها استفاده کنیم تا خدشه ای به کشتی پهلوانی در دنیا وارد نشود و آنها چاره ای جز قبول این موضوع ندارند.

حیدری درباره صندلی بین المللی کشتی پهلوانی تاکید نمود: مراجع رسمی ورزش دنیا، فدراسیون دنیای کشتی پهلوانی که مورد تایید اتحادیه دنیای کشتی است را به رسمیت می شناسند و بنده در حال حاضر ریاست آن را بر عهده دارم. فدراسیون بین المللی زورخانه سال هاست از یاری دولتی بصورت مستقل استفاده می نماید اما این فدراسیون را در دنیا به رسمیت نمی شناسند و فدراسیون دنیای کشتی پهلوانی را که مسابقات معتبری را در سراسر دنیا و اروپا و با حضور کشورهای زیادی برگزار نموده را به رسمیت می شناسند.

این اظهار نظرهای حیدری می تواند دعوای جدیدی را در این بخش به راه بیاندازد و معین نیست که با این وضعیت چه سرنوشتی در انتظار کشتی پهلوانی است.

علیرضا حیدری، رئیس فدراسیون دنیای کشتی پهلوانی در ادامه همچنین با اشاره به انتها جلسات برگزار شده با مسئولان وزارت ورزش و محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای و اینکه مسئولیت دنیای کشتی پهلوانی با کیست، گفت: جلسات مختلفی را با حضور مهرعلیزاده و مسئولان ورزش برگزار کردیم. مسئولیت داخلی کشتی پهلوانی در حال حاضر بر عهده فدراسیون کشتی است و آن ها مذاکراتی را با مسئولان فدراسیون ورزش های زورخانه ای داشته اند.

حیدری همچنین ادامه داد: به اعتقاد من در بحث مدیریت داخلی کشتی پهلوانی با توجه به اینکه اقدامات خوبی طی سال های اخیر در بحث دنیای کردن کشتی پهلوانی اجرا شده، بهتر است این رشته همچنان در اختیار فدراسیون کشتی باشد. در حال حاضر فدراسیون ورزش های زورخانه ای توان و امکانات در اختیار دریافت این رشته را ندارد و واگذاری آن باعث لطمه به کشتی پهلوانی خواهد شد، مگر آنکه در آینده بتوانند توان کافی برای اداره آن را داشته باشند.

ص5

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 702

به "حیدری: مهرعلیزاده چاره ای جز تعامل ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری: مهرعلیزاده چاره ای جز تعامل ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید