حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف که باید بدانید

به گزارش سهندبلاگ، هر کشوری دارای پرچمی بوده که نمادی از فرهنگ و تاریخش هست و نشانه و رنگهایی که در پرچم ها استفاده شده اند، هر کدام مفهوم خاصی دارند. نکته مهمی که براساس مقاله حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف باید بدانید این است که به غیر از پرچم ملی، پرچم های متفاوتی (پرچم سازمان ملل متحد و پرچم المپیک) نیز در این کره خاکی وجود دارند. با ما در مقاله رازهای نهفته در پرچم کشورها همراه شوید تا شما را با معنای پرچم کشورهای مختلف آشنا نماییم.

حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف که باید بدانید

فهرست مطالب

دلایل مهم استفاده کشورها از پرچماز چه رنگهایی در پرچم ها استفاده می شود؟به چه علت انسانهای اولیه استفاده از پرچم را شروع کردند؟از چه سنبل هایی در پرچم کشورها استفاده می کنند؟چه اپلیکیشن و بازی هایی برای آشنایی افراد با پرچم ها ساخته شدند؟چند حقیقت جالب

دلایل مهم استفاده کشورها از پرچم

پرچم ها در واقع نماد ملی یک کشور بوده و هر جامعه، سازمان یا مجموعه ای می تواند پرچم خاص خود را داشته باشد. از طرفی، حضور پرچم ها در بسیاری از رویدادهای مهم تاریخی قابل کتمان نیست. برای مثال، براساس مقاله حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف باید بدانید زمانیکه نورگای و هیلاری در سال 1953 برای اولین بار به بلندای اورست رسیدند، بر قله پرچم بریتانیا را نصب کردند یا زمانیکه نیل آرمسترانگ بر روی ماه قدم برداشت، پرچم آمریکا را در آنجا برافراشت.

از چه رنگهایی در پرچم ها استفاده می شود؟

هر کشوری دارای پرچم خاصی بوده که می تواند چند رنگه باشد یا تنها از یک رنگ در طراحیش بهره برده باشند. براساس مقاله رازهای نهفته در پرچم کشورها باید بدانید که رنگ آبی حس وفاداری و اطمینان را تداعی می کند و یکی از رنگهایی است که در طراحی پرچم ها بسیار استفاده می شود. قرمز رنگی است که در پرچم های زیادی دیده شده و نشانی از احساس، عشق و زندگی است. برخی اوقات هم نشانه ای از قدرت یا حتی خطر هم هست. سیاه در بیشتر کشورها نماد مرگ بوده و بیانگر اسرارآمیز بودن هست، برخلاف کشور مصر که رنگ سیاه در آن نشانی از تولد دوباره است. رنگ سفید نیز در پرچم ها معرف صلح، پاکی و بیگناهی است.

یکی از رنگهای زیبایی که در بیشتر پرچم ها استفاده می شود رنگ نارنجی بوده که برای هندو و بودایی ها دارای نقش مهمی هست. این رنگ هیجان، شور، فعالیت و قدرت را تداعی کرده و نمادی از خلاقیت، ایده های انقلابی و اشتیاق بشمار می آید. براساس مقاله حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف باید بدانید که کشورهای اندکی بنفش را در طراحی پرچم های خود مورد استفاده قرار داده اند، اما بطور کلی رنگ بنفش تداعی گر تجمل، رفاه و قدرت بوده و به نوعی نمادی از ثروت و هیجان بشمار می آید. در پرچم اسلامی ها رنگ سبز به وفور دیده شده و بطور کلی، امنیت و ثبات را تداعی می کند. رنگ زرد هم نمادی از انرژی و شادی تلقی شده و معمولا آن را بعنوان سمبلی از تابش آفتاب می شناسند.

به چه علت انسانهای اولیه استفاده از پرچم را شروع کردند؟

در زمانهای بسیار دور، گروهی از مردم از سپر، نیزه و وسایل تزئین شده استفاده می کردند که به نوعی بیانگر فرهنگ آنها بودند. این گروه از مردم وقتی برای اولین بار سرزمینهایی را کشف می کردند، در آنجا یک علامت یا یک صلیب قرار داده که به این خاطر بود که حضورشان را به همگان اعلام کنند. با گذشت زمان، کم کم پرچم ها جای صلیب و تندیس ها را گرفته و افراد از پرچم ها برای ثابت کردن حاکمیتشان استفاده کردند.

از چه سنبل هایی در پرچم کشورها استفاده می کنند؟

بر روی پرچم برخی از کشورها سنبل هایی دیده شده که به نوعی بیانگر مفهوم خاصی هستند. مربع چهار ضلع مساوی داشته و برابری و تعادل را تداعی می کند. سنبل ستاره که بر روی پرچم کشورهای نیوزیلند، آمریکا، برزیل و استرالیا دیده شده، نشانی از انرژی است. سمبل صلیب روی پرچم سوئد و نروژ دیده شده و از قرن چهارم به بعد نمادی از مذهب بشمار می آید. کشور آرژانتین و ژاپن از نماد خورشید روی پرچمشان بهره برده اند که نمادی از انرژی و اتحاد است. براساس مقاله معنای پرچم کشورهای مختلف باید بدانید که بر روی پرچم کشورهایی مانند سودان، ساموا و باهاما سمبل مثلث دیده شده که نمادی از نیرو و قدرت محسوب می شود. علاوه بر آن، سه گوشه مثلث بعنوان یک نماد مذهبی هست.

وجود ستاره در کنار ماه، نماد پرچم بسیاری از اسلامی ها مانند تونس، ترکیه و سنگاپور هست. تصویر پرندگان ملی یا گل و گیاهان را هم می توان برای طراحی پرچم یک کشور بکار برد. مثلا، برگ درخت افرا را می توان بر روی پرچم کانادا دید.

چه اپلیکیشن و بازی هایی برای آشنایی افراد با پرچم ها ساخته شدند؟

مسابقه پرچم ها و پایتخت های جهان یکی از بازی هایی بوده که هدفش آشنا کردن افراد با پرچم ها و افزایش اطلاعات عمومی در مورد آنهاست. براساس مقاله معنای پرچم کشورهای مختلف باید بدانید که این بازی برای سیستم عامل اندروید طراحی شده است. بازی رومیزی فتح پرچم نیز بازی دو نفره دیگری بوده که طراحی آن بر روی صفحه ای 10 در 10 اجرا شده و یافتن و دریافت پرچم حریف یکی از اهدافش بشمار می آید.

چند حقیقت جالب

-کشور برزیل کشوری است که 20 بار پرچم خود را تغییر داده و رکورددار است.

-براساس مقاله رازهای نهفته در پرچم کشورها باید بدانید که آمریکا دارای 13 مستمره اولیه بوده و به همین خاطر، دارای 13 نوار قرمز در پرچم خود هست. همچنین، 50 ستاره در گوشه پرچم آمریکا بچشم می خورند که نشان دهنده 50 ایالتش هستند.

-نکته جالبی که در مورد پرچم لهستان و اندونزی وجود دارد، این است که این دو کشور پرچمی بسیار شبیه به هم اما معکوس دارند.

-پرچم های لوکزامبورگ و هلند رنگ و ترتیبشان بسیار مشابه یکدیگر بوده، اما پرچم هلند دارای رنگ آبی تیره تری هست.

-دانمارک کشوری است که از سال 1219 پرچم خود را تغییر نداده و کهن ترین پرچم را دارد.

-براساس مقاله معنای پرچم کشورهای مختلف باید بدانید که شکل پرچم سوئیس و واتیکان به صورت مربع است.

-یکی از ویژگی های پرچم ایران این بوده که 22 بار الله اکبر بر رویش تکرار شده است.

-پرچم اندونزی و موناکو دارای دیزاین مشابهی هستند، اما پرچم موناکو اندکی از پرچم اندونزی باریکتر است.

-کشورهای گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه و کاستاریکا قبل از جدایی از آمریکا، دارای پرچم آبی و سفید بودند و پس از جدایی هم این رنگها را حفظ کردند. البته، کاستاریکا بعدها یک رنگ جدید را به رنگ پرچمش افزود.

-رنگ پرچم بلیز، آبی بوده و طراحیش بگونه ای است که یک دایره سفید در وسطش وجود دارد. همچنین، شما می توانید در وسط این دایره، تصویر دو شخص با درخت را مشاهده نمایید.

-بولیوی، گواتمالا و موزامبیک، تنها کشورهایی هستند که سلاح گرم بر روی پرچمشان طراحی شده است.

-رنگ سبز که رنگ ملی کشور لیبی بوده، در پرچمش استفاده شده و از سال 1997 تا 2011 پرچم این کشور به صورت یک پرچم سبز ساده بود. اما، در سال 2011 به پرچمی با نماد و نشانی خاص تغییر یافت.

-پرچم فیلیپین معمولا به هنگام صلح با نوار آبی و به هنگام جنگ با نوار قرمز به اهتزاز در می آید.

-ستاره هایی به رنگ مشکی که روی پرچم بیکینی آتول دیده می شوند، به نوعی نمادی از جزیره هایی بوده که بر اثر آزمایشات هسته ای تخریب شده اند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همگردی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10949

به "حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی جالب درباره پرچم کشورهای مختلف که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید