جشنواره انار ساوه آغاز به کار کرد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/مرکزی جشنواره انار از امروز به مدت 9 روز با رویکرد جدیدی و با حمایت شورای اسلامی شهر و شهرداری در ساوه آغاز بکار کرد.

جشنواره انار ساوه آغاز به کار کرد

علی اصغر کریمی، عضو شورای اسلامی شهر ساوه و نماینده شورا در برگزاری جشنواره انار شهر یاقوت های سرخ در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ساوه بزرگترین تولید کننده انار و تولیدکننده باکیفیت ترین انار دنیاست و اخیرا برند دنیای این محصول به نام ساوه ثبت شده، لذا با تمام توان در جهت ترویج و حفظ این برند شهرمان تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب ساوه و واقع شدن آن در همجواری استان های پرجمعیت مانند قم، تهران، البرز و همدان این جشنواره می تواند گامی مثبت در جهت جذب گردشگر و معرفی ساوه در کشور و دنیا باشد چون ما می خواهیم نماد کشاورزی خود را به دنیا معرفی کنیم.

کریمی ادامه داد: متاسفانه طی چند سال گذشته این جشنواره توسط متولیان این امر برگزار نشد، لذا به دلیل اهمیت این موضوع انتظارات مردم از شورای اسلامی شهر و شهرداری برای برگزاری جشنواره و معرفی این برند شهرستان افزایش یافت. شورای اسلامی شهر نیز برای پاسخگویی به انتظارات مردم عزیز در جهت جلوگیری از مغفول ماندن این برند شهرستان، بررسی این موضوع را به شهرداری ابلاغ کرد و پس از مطرح شدن در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان و استان استفاده از پتانسیل ظرفیت بخش خصوصی در برگزاری این جشنواره مطرح و مسئولیت آن به حوزه خدمات شهری واگذار شد.

کریمی شرح داد: با پیشنهاد مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، شرکت آویژه گستر مهر ماهور از بخش خصوصی با توجه به انجام برنامه های متعدد مشابه، در این حوزه معرفی گشت و پس از برگزاری جلسات مختلف اقدامات اولیه برای برگزاری این جشنواره انجام شد و باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری به عنوان دبیر جشنواره انتخاب شد.

وی ضمن تقدیر از همکاری اعضای کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی و سایر اداره های شهرستان، اضافه نمود: جشنواره انار ساوه از 25 آذرماه تا 3 دی ماه به مدت 9 روز در سالن ولیعصر(عج) واقع (جنب ساختمان شهرداری) برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این جشنواره در دو بخش شامل تولیدات باغداران انار، مشتقات انار، صنایع مرتبط با انار، صنایع دستی و خانگی و تولیدات روستایی در قالب نمایشگاه خارج از سالن برگزار می شود و بخش دیگر شامل ایجاد اولین دبیرخانه انار کشوری بطور دائمی در شهرداری، مسابقات عکس، نقاشی، شعر و هنرهای تجسمی با موضوع انار، همایش های تخصصی، مقالات، سخنرانی ها، موسیقی محلی و تزئین سفره یلدایی است که در داخل سالن برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به سرمازدگی باغات انار در شهرستان ساوه گفت: جشنواره انار امسال با رویکرد ابراز همدردی با باغداران به دلیل روبرو شدن باغات انار با سرما برگزار شده و با دعوت از مقامات وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان استانی برای جبران خسارت باغداران برنامه ریزی و تصمیم گیری خواهد شد.

کریمی اضافه نمود: جشنواره انار علاوه بر این که موجب حفظ برند شهرستان و توسعه و رشد گردشگری این شهر خواهد شد نقش موثری در جهت عرضه و فروش این محصول به بازارهای داخلی و خارجی خواهد داشت.

هم اینک سطح زیر کشت انار در استان مرکزی 10 هزار و 500 هکتار است که شهرستان ساوه با 10 هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7090

به "جشنواره انار ساوه آغاز به کار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره انار ساوه آغاز به کار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید