افغانستان، از سرگیری آزادی زندانیان طالبان؛ 71 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش سهندبلاگ، شورای امنیت ملی افغانستان گفت که براساس فرمان اشرف غنی 71 نفر دیگر از زندانیان طالبان از زندان های دولت آزاد شدند.

افغانستان، از سرگیری آزادی زندانیان طالبان؛ 71 زندانی دیگر آزاد شدند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، جاوید فیصل سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان در توئیتی از آغاز دوباره فرایند آزادی زندانیان طالبان اطلاع داد.

وی اضافه نمود که براساس فرمان اشرف غنی 71 نفر دیگر از زندانیان طالبان از 7 ولایت ننگرهار، لغمان، کنر، نورستان، فاریاب، ارزگان و بغلان آزاد شدند.

سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان ادامه داد که این زندانیان براساس سن، شرایط و شرایط سلامت و نیز میزان باقی مانده از دوره محکومیت آن ها آزاد شدند و آزادی آن ها بخشی از کوشش های دولت افغانستان برای صلح و مبارزه با کرونا است.

پیش از این نیز افغانستان در سه مرحله 361 نفر از زندانیان طالبان را آزاد نموده بود و طالبان نیز در سه مرحله تا به امروز 60 زندانی را آزاد نموده است.

فیصل اما گفته بود که از مجموع 60 زندانی آزاد شده توسط طالبان طالبان فقط 19 نفر نظامی هستند و بقیه افراد غیرنظامی می باشند.

طالبان اما با رد ادعای شورای امنیت ملی افغانستان می گوید که افراد آزاد شده نظامیان وابسته به دولت هستند و حدود دو تا سه سال است که در زندان های این گروه زندانی بوده اند.

.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8390

به "افغانستان، از سرگیری آزادی زندانیان طالبان؛ 71 زندانی دیگر آزاد شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، از سرگیری آزادی زندانیان طالبان؛ 71 زندانی دیگر آزاد شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید