آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 چگونه گیم پلی آن را از اساس بازسازی می نماید؟

به گزارش سهندبلاگ، اگر بخواهیم از شرایط سایبرپانک 2077 (Cyberpunk) در زمان عرضه صحبت کنیم، دیگر چیز جدیدی وجود ندارد. زمانی که این بازی عرضه شد مسائل عملکردی بسیار زیادی داشت و تعداد باگ های بیشمار آن باعث شد که هواداران به شدت از سایبرپانک ناامید شوند. در این 2 سال که از عرضه بازی می گذرد شرکت سازنده تمام کوشش خود را نموده که بازی را بهتر کند و بیشتر مسائل آن را نیز رفع کند.

آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 چگونه گیم پلی آن را از اساس بازسازی می نماید؟

به روزرسانی شماره 2.0 در کنار بسته الحاقی فنتوم لیبرتی (Phantom Liberty) عرضه خواهد شد. این به روزرسانی با موارد دیگر تفاوت بسیار زیادی داشته و به نوعی ریشه گیم پلی بازی سایبرپانک را تغییر می دهد. بحث اینجاست که سایبرپانک ایده بسیار خوبی داشت و به همین خاطر است که این بازی با وجود مسائل ارزش تجربه را دارد. حال اینطور که به نظر می رسد شرکت سازنده تصمیم گرفته تغییرات اساسی در این بازی ایجاد کند.

اگر شما از دسته افرادی باشید که تحت فشار مکانیک نقش آفرینی شدید بازی قرار گرفته باشید، این به روزرسانی پاسخ محکمی برای شما دارد. در بازی سایبرپانک این موضوع وجود داشت که شما باید کرکتر خود را به مقدار زیادی ارتقاء می دادید تا در گیم پلی بازی تنوعی را مشاهده کنید. به همین خاطر باید هزینه زیادی پرداخت نموده و بعضی از قابلیت ها نیز چندان کاربردی نبودند.

حال در این به روزرسانی تازه شرکت سازنده تصمیم گرفته تا قسمت درخت توانایی ها (Skills Tree) را به طور کامل تغییر دهد. همینطور اینکه سیستم سایبرور (Cyberware) را بهتر نموده و چندین عنصر تازه به بخش مبارزات با وسایل نقلیه اضافه کند. در کنار همه این موارد عملکرد بازی نیز بهتر شده و بازهم از باگ های آن کاسته شده است.

یکی از نکات جالب در خصوص سایبرپانک رفتار بسیار عجیب پلیس های آن بود. به این شکل که پلیس در ابتدا به طور ناگهانی کنار شما ظاهر شده و فرار کردن از آن امری مهال بود. با گذشت زمان این موضوع بهتر شد ولی هیچ وقت این مشکل رفع نشد. به این شکل که پلیس ها با فاصله بیشتری از کرکتر شما ظاهر می شدند ولی باز هم مبارزه با آن ها بسیار چالش برانگیز بود و نمی شد از دست آن ها به راحتی فرار کرد. حال شرکت سازنده تصمیم گرفته تا در آپدیت شماره 2 سایبرپانک این مشکل را به طور کامل رفع نموده و رفتار پلیس ها را تغییر دهد.

درخت توانایی ها به طور کامل تغییر نموده است

چیزی که می تواند به شما انگیزه بدهد دوباره سایبرپانک را تجربه کنید سیستم پیشرفت بهبود یافته در به روزرسانی 2.0 است. این سیستم موارد قبلی مثل واکنش (Reflexes)، بدن (Body)، هوش (Intelligence)، تکنیکال (Technical) و کول (Cool) را دارد. با این حال موارد زیر مجموعه این قابلیت ها به طور کامل تغییر نموده است. بسیاری از توانایی های اضافه شده به طور انحصاری برای سبک بازی خاص در نظر گرفته شده و شما نمی توانید در حالت دیگر از آن ها بهره ببرید.

سیستم تازه به این شکل است که شما به جای اینکه به صورت درصدی توانایی های خود را ارتقاء دهید، حال می توانید یک جعبه ابزار با توانایی های مختلف ساخته و از هر کدام در زمان لازم بهره ببرید. این جعبه ابزار هرچه شما بیشتر در بازی پیش بروید پیشرفته تر و بهتر می گردد به حدی که کرکتر شما با چیزی که اول بازی بود تفاوت زیادی پیدا می نماید.

برای مثال اگر شما به استفاده از شمشیر علاقه زیادی داشته باشید باید بیشتر امتیازهای خود را در قسمت کول و واکنش مصرف کنید. با این کار شما به قابلیت های بیشتر و دقیق تر دسترسی پیدا خواهید کرد که برای روش بازی شما ساخته شده اند. مثلاً یکی از توانایی های این بخش به شما اجازه می دهد تا گلوله های دشمنان را به سمت خودشان برگردانید.

حال در کنار این موارد شما می توانید بعضی توانایی های دیگر را نیز ارتقاء داده تا در صورت احتیاج از آن ها بهره ببرید. برای مثال اگر شما در یک مبارزه نتوانید از شمشیر بهره ببرید باید از سلاح های دیگر استفاده نموده که قابلیت های آن ها نیز قابل ارتقاء است. مثلاً اگر شما بخواهید هدفگیری دقیقی داشته باشید باید توانایی Deadeye را بدست بیاورید. این قابلیت به شما اجازه خواهد داد تا برترین نشانه گیری را داشته و دشمنان را به راحتی از بین ببرید.

نکته اصلی اینجاست که ارتقاء و بدست آوردن توانایی ها در این بازی به طور کامل شخصی سازی شده است. اگر شما به حرکات سریع علاقه داشته باشید می توانید یک سری توانایی ها را ارتقاء داده و اگر به نشستن و تیر اندازی علاقه دارید می توانید موارد دیگری را انتخاب کنید. با به روزرسانی 2.0 شما می توانید از میان توانایی های بسیار زیادی که وجود دارد برترین مورد را انتخاب نموده و با توجه به آن به مبارزه با دشمنان و پیشرفت در بازی ادامه دهید.

در کنار سازماندهی شدن توانایی ها، موارد تازهی هم به بازی اضافه شده است. به همین خاطر شما می توانید قابلیت های بسیار عجیبی در این بازی بدست بیاورید. برای مثال شما می توانید دشمنان را بسوزانید یا اینکه حرکات بسیار سریع و پشت سر هم انجام دهید. در نتیجه برای مبارزه با دشمنان راه های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که گیم پلی بازی را از همواره متنوع تر و مجذوب نماینده تر نموده است.

این سیستم درخت توانایی های تازه باعث شده که کاربر بیشتر تمایل به تجربه و کسب امتیاز داشته باشد. به این شکل که شما در پی این هستید تا یک قابلیت دیگر را بدست بیاورید. در نتیجه برای کسب آن کوشش نموده و تمام تمرکز خود را روی بدست آورد امتیاز بیشتر می گذارید. حتی شما مشتاق می شوید تا بیشتر روی کرکتر خود برنامه ریزی نموده و با توجه به سبک بازی خود توانایی های تازهی بدست بیاورید.

یک سیستم پیشرفت تازه هم به بازی اضافه شده که به طور کلی Skills نام دارد. آن 5 دسته به نام های Headhunter, Netrunner, Shinobi, Solo و Engineer بوده و هرکدام به صورت اتوماتیک تعدادی ارتقاء و توانایی های مخصوص را به کاربر می دهند. این 5 حالت در اصل سبک های مختلف مبارزه بوده و کار ارتقاء کرکتر را تا حد خوبی راحت می نمایند.

سیستم سایبرور هم بهبود پیدا نموده است

تمام سیستم درصدی که قبلاً وجود داشت حال به بخسش سایبرور منتقل شده است. به این شکل که شما با ارتقاء آن می توانید توانایی های خاصی که در درخت توانایی ها بدست آوردید را بهتر نموده و کامل کنید. در اصل این سیستم به شکلی طراحی شده که شما سبک بازی خود را با قابلیت ها به صورت نهایی نموده و به برترین نحو از آن بهره ببرید.

شما می توانید با استفاده از ارز داخل بازی سایبرور خود را ارتقاء داده و در شرایط مختلف از آن بهره ببرید. برای مثال اگر سبک شما به شکل پنهانی و مبارزات بدون سر و صدا است، شما باید سایبرورهای متناسب با آن را ارتقاء دهید. سایبرورها به مقدار درخت توانایی های تازه روی سبک بازی شما اثر ندارند ولی آن را بهتر می نمایند.

نکته اینجاست که سی دی پراجکت رد این بخش را نیز بسیار گسترده نموده است. به حدی که در چند ساعت تجربه نمی توانید همه توانایی ها و سایبرورها را بدست بیاورید و باید زمان زیادی برای بازی سایبرپانک مصرف کنید. چیزی که باید به آن دقت کنید این است که سایبرورها برای تجربه بازی الزامی نیستند. با این حال بودن آن ها بازی را روان تر و تا حد خوبی آسان می نماید. در نتیجه سرمایه گذاری در آن ارزش دارد.

نکته مهم اینجاست که لباس ها دیگر دارای سیستم های ارتقاء نیستند. در نتیجه لباس ها به طور کامل ارزش ظاهری داشته و هرگونه ارتقاء ابزار به وسیله سایبرور انجام خواهد شد. این موضوع باعث شده که سلیقه شما تأثیری در توان کرکتر نداشته باشد و شما به راحتی هر لباسی که بخواهید بپوشید و تمام ارتقاء خود را با سایبرور انجام دهید.

مبارزات بازی هم ارتقاء داشته است

یکی از بخش هایی که بازی سایبرپانک در آن پیشرفت داشته بخش مبارزه است. مبارزات این بازی در ابتدا بسیار ضعیف و پر مشکل بود. با گذر زمان و عرضه به روزرسانی های بیشتر مبارزات نیز بهتر شده و حال یکی از جالب ترین تجربه های جنگیدن در دنیای بازی های ویدئویی است. حال به روزرسانی تازه 2.0 هم تغییرات زیادی در این بخش از بازی ایجاد نموده است.

یکی از تغییرات مهم در بخش توان (Stamina) است. به این شکل که توان شما دیگر وابسته به دویدن نیست. در نتیجه شما می توانید تا بی نهایت بدوید و توان کرکتر شما هم کم نگردد. توان کرکتر حال بستگی به شلیک کردن و مبارزه دارد. به این شکل که در صورت انجام هرکدام از این موارد، توان کرکتر شما کمتر شده و در این زمینه شما کمی محدودیت دارید.

یکی از نکات مثبت تازهی که بازی اضافه شده، این است که دستگاه های تنفسی برای ارتقاء یا بهبود آسیب های کرکتر به یک بازه زمانی وابسته بوده و پس از مدتی شارژ می شوند. در نتیجه دیگر شما نباید روی ذخیره کردن دستگاه های تنفسی تمرکز نموده و می توانید بهتر مورد را انتخاب نموده و همواره از آن بهره ببرید. این مورد در ابتدا کوچک به نظر می رسد ولی در طول تجربه بازی اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید.

تغییر در بحث توان و دستگاه های تنفسی باعث شده که تعادل بازی بهتر گردد. برای مثال در بعضی مبارزات شما باید دائم بدوید و حال دیگر توان کرکتر شما کم نخواهد شد. همینطور اینکه این محدودیت زمانی در زمینه دستگاه های تنفسی باعث می گردد شما بیش از حد قدرتمند نباشید. در نتیجه مبارزات هم چالش برانگیزتر شده و مجذوب نماینده تر می شوند.

موارد اضافه شده در به روزرسانی 2.0 باعث شده تا عنصر نقش آفرینی در این بازی بیشتر از گذشته معین گردد. به این شکل که در گذشته شما می توانستید با یک سلاح قوی در بازی پیش رفته و کاری به ارتقاء کرکتر و دنیای بازی نداشته باشید. این در صورتی است که در به روزرسانی 2.0 شما باید بیشتر به سیستم و کرکتر خود فکر نموده و دقیق تر عمل کنید. همینطور اینکه مبارزات بیشتر شخصی سازی شده و تجربه سایبرپانک برای هر فرد متمایز خواهد شد. به نوعی شخصیت شما در بازی هویت بیشتری داشته و یک تجربه کاملاً شخصی سازی شده است.

موارد دیگری که در سایبرپانک تغییر نموده است

در گذشته اگر شما جرمی را در شهر انجام می دادید امکان مقابله با پلیس را نداشتید. به دلیل اینکه به طور ناگهانی تعداد زیادی از آن ها به شما حمله نموده و همینطور اینکه به طور ناگهانی کنار شما ظاهر می شدند. بعضی از مکان ها در بازی بودند که اگر شما به آنجا می رفتید پلیس ها حضور شما را فراموش می کردند و در نتیجه می توانستید فرار کنید. در به روزرسانی شماره 2 این موضوع تغییر زیادی نموده است. پلیس ها از قبل باهوش تر شده و حمله های بهتری به سمت شما دارند.

مبارزات در وسایل نقلیه هم به طور کلی در به روزرسانی شماره 2 تغییر نموده است. حال دیگر شما می توانید از یک سلاح یک دستی هنگام رانندگی استفاده نموده و حتی می توانید روی موتور از شمشیر خود بهره ببرید. مبارزه روی وسایل نقلیه در ابتدا چندان مهم به نظر نمی رسد اما به دلیل اینکه جالب طراحی شده اند شما نیز به مبارزه در ماشین و موتور ترغیب خواهید شد.

بازی سایبرپانک 2077 در زمینه عملکردی هم پیشرفت زیادی نسبت به قبل داشته است. دقت کنید که این بازی از لحاظ بصری یکی از برترین موارد در بازار است و با توجه به حجم بسیار بزرگ این موضوع قابل توجه است. شما از یک بازی به این ابعاد قطعاً باید انتظار مقداری باگ و مشکل را داشته باشید ولی نکته اینجاست که نسبت به ابتدای کار این مسائل به مقدار زیادی کاهش پیدا نموده اند. نکته مهم اینجاست که هیچکدام از این باگ ها نباید مانع از پیشرفت شما در بازی شوند که تا الان در به روزرسانی 2.0 چنین چیزی مشاهده نشده است.

در آخر هم شما می توانید تمام گربه های داخل خیابان ها را نوازش کنید! این توانایی تنها برای گربه شخصیت اصلی وجود داشت. حال شما در خیابان هم هر گربه ای ببینید می توانید آن را نوازش کنید.

جمع بندی

به طور کلی به روزرسانی شماره 2.0 از لحاظ گیم پلی تغییرات بسیار زیادی در سایبرپانک 2077 ایجاد نموده است. نکته اینجاست که اگر این تغییرات از ابتدا در بازی وجود داشتند سایبرپانک عملکرد بسیار بهتری در زمان عرضه می داشت. نکته مثبت اینجاست که شرکت سازنده تمام مواردی که نکات مثبت بازی بودند را به طور کامل نگه داشته است. به همین خاطر است که بازی اصالت خود را از دست نداده و همچنان برای کاربران قدیمی یک تجربه آشنا است.

داستان بازی همچنان ثابت بوده و دنیای آن نیز تغییر چندانی ننموده است. مأموریت های بازی همچنان ثابت بوده و بعضی از آن ها شما را شگفت زده خواهند کرد. بعضی دیگر نیز شما را به شدت ناامید نموده و به نوعی حس تلف کردن وقت را به شما القا می نمایند. در نتیجه مسائل داستانی و مأموریتی بازی همچنان از گذشته وجود داشته ولی گیم پلی بازی به طور کلی بهبود پیدا نموده است.

بحث بازگشت در دنیای بازی های ویدئویی یک بحث بسیار جالب و عجیب است. اینکه شما در ابتدا با یک بازی ضعیف روبرو بوده و پس از مدتی کیفیت آن بالا رفته و تبدیل به یکی از برترین بازی ها بگردد چیزی نیست که در هر عنوانی وجود داشته باشد. البته این نکته گفتنی است که بازگشت برای یک بازی در یک شب اتفاق نمی افتد. تیم سازنده مدت زیادی برای این کار زحمت کشیده تا مسائل بازی را رفع نموده و آن را بهتر نمایند.

سایبرپانک از زمان معرفی یک بازی بزرگ بود. هواداران آن چندین سال برای عرضه سایبرپانک صبر کردند و در زمان عرضه به شدت ناامید شدند. مخصوصاً اینکه بیشتر این هواداران در زمان عرضه کنسول نسل هشتمی داشتند و سایبرپانک روی کنسول های نسل هشتمی در ابتدا غیر قابل تجربه بود. این مسائل باعث شدند تا در سال 2020 سایبرپانک نتواند از پتانسیل خود استفاده کند.

حال با گذشت نزدیک به دو سال از عرضه سایبرپانک شرکت سازنده توانسته این بازی را به چیزی که لیاقتش را دارد تبدیل کند. نکته اصلی اینجاست که شرکت سی دی پراجکت رد به دلیل تبلیغات گسترده ای که کرد باعث شد هواداران بیش از حد برای بازی مشتاق باشند و این ناامیدی تأثیر بسیار زیادی در زمینه فروش داشت. مخصوصاً اینکه سایبرپانک در زمان عرضه مسائل بسیار زیادی داشت و گویی یک نسخه آزمایشی بود.

حال به روزرسانی شماره 2.0 توانسته سایبرپانک را به یک بازی بسیار قوی در سبک نقش آفرینی تبدیل کند. عنوانی که نه تنها ارزش تجربه داشته بلکه یک بازی بسیار پر محتوا و جالب است. دنیای سایبرپانک یک دنیای کاملاً متفاوت از عناوین دیگر در بازار است و در نتیجه یک بازی خاص در سبک خود است. تجربه ای که در هیچ بازی دیگری وجود نداشته و هواداران خاص خود را دارد.

منبع: Gamespot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19484

به "آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 چگونه گیم پلی آن را از اساس بازسازی می نماید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 چگونه گیم پلی آن را از اساس بازسازی می نماید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آپدیت 2.0 سایبرپانک 2077 چگونه گیم پلی آن را از اساس بازسازی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید