12 سوالات متداول درباره ویزای شینگن

به گزارش سهندبلاگ، با داشتن ویزای شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟ صدور ویزا چقدر زمان می برد و در صورت ریجکت شدن چه اقداماتی را باید انجام داد؟ و … سوالاتی هستند که از طرف متقضیان ویزا به دفعات پرسیده می گردد. از این رو این مطلب را به سوالات متداول درباره ویزای شینگن اختصاص می دهیم.

12 سوالات متداول درباره ویزای شینگن

ویزای شینگن از معتبرترین نوع ویزا است و دریافت آن از بایدهای سفر به اروپا می باشد. از آنجایی که دارندگان این ویزا مجوز ورود به 26 کشور اروپایی را دریافت می نمایند، قوانین و شرایط دریافت آن کمی سختگیرانه به نظر می رسد. برای اطلاع از این قوانین و شرایط دریافت ویزا در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

سوالات متداول ویز ای شینگن

.

1- با ویزای شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

با دریافت این ویزا می توان به 26 کشور اروپایی سفر کرد و همین باعث شده تا شینگن از معتبرترین ویزاهای جهان به شمار رود. این 26 کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس را شامل می گردد.

2- برای دریافت ویز ای شینگن چه مدارکی را باید ارائه داد؟

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر
  • دو قطعه عکس 3*4 رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد(
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن.
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده حساب بالای 300.000.000 ریال(
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است(
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی:
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضا هیئت علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل.
  • جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می نمایند رضایت نامه محضری الزامی است احتیاج
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم های خانه دار.
  • همراه داشتن بلیط و واچر معتبر

3- چه افرادی می توانند برای دریافت ویز ای شینگن اقدام نمایند؟

ویزای شینگن انوع مختلف از جمله ویزای توریستی، کاری، دانشجویی و … را شامل می گردد. ما در این مطلب درباره ویزای توریستی صحبت می کنیم. تمامی افرادی که با هدف گردش و دیدن جاذبه های اروپا می خواهند وارد خاک کشورهای عضو در پیمان شینگن شوند، می توانند برای دریافت این ویزا اقدام نمایند. البته افراد متقاضی بایستی ابتدا مدارک مورد احتیاج را تکمیل نمایند. درخواست متقاضیانی که مدارک جعلی ارائه دهند، هدف معینی برای سفر نداشته باشند، مدارک مالی آن ها نشان دهد که نمی توانند هزینه اقامتشان را تامین نمایند، رد خواهد شد.

4- پس از دریافت ویزا چه مدت می توانیم در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشیم؟

با دریافت ویزا شما اجازه دارید در مدتی محدود و معین شده در کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید. این مدت توسط سفارت معین شده و در پاسپورت شما ثبت می گردد. اعتبار ویزاهای شینگن به درخواست شما و تصمیم افسر سفارت بستگی دارد. اما ویزاهای توریستی معمولا بین 7 تا 20روزه صادر می شوند.

5- جواب ویزا شینگن چه مدت زمان می برد؟

جواب ویزای شینگن پس از انگشت نگاری و مصاحبه معمولا بین 14 تا 20 روز کاری معین می گردد. البته تجربه نشان داده است که جواب ویزا کاملا به سفارت بستگی داشته و ممکن است کمتر یا بیشتر از زمان اعلام شده معین گردد.

6- برای دریافت ویز ای شینگن مصاحبه انجام می گردد؟

بله، انگشت نگاری و مصاحبه از مراحل دریافت ویزا شینگن هستند. در واقع شما از سفارت مورد نظر وقت گرفته و پس از تایید نهایی، در روز و ساعت معین شده جهت انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت حضور پیدا می کنید.

7- در مصاحبه ویزای شینگن چه سوالاتی پرسیده می گردد؟

  • برنامه سفر شما چیست و قصد سفر به کدام کشورها را دارید؟
  • تا بحال ویزای شینگن دریافت نموده اید؟
  • سفر شما چه مدت طول می کشد؟
  • آیا دوست، آشنا یا خویشاندی را در اروپا دارید؟
  • در طول سفر کجا اقامت خواهید کرد؟
  • هزینه سفرتان را چه کسی تامین می نماید؟
  • مدارکی دارید که تایید کند شما بعد از اتمام اعتبار ویزا به کشور خود بازمی شد؟

نکته مهم: این سوالات تنها سوالات احتمالی پرسیده شده توسط افسر سفارت هستند و ممکن سوالات بیشتری هم از شما پرسیده گردد.

8- در صورت ریجکت شدن ویزا چه اقداماتی را باید انجام داد؟

تصمیم گیرنده نهایی درباره مثبت یا منفی بودن جواب ویزا افسرت سفارت است. چنانچه مدارک را به صورت کامل ارائه داده و به هر علتی درخواست ویزای شما رد شد، می توانید دلایل ریجکتی را رفع نموده، مدارکی را که ممکن است نظر سفارت را تغییر دهد به پرونده خود اضافه نموده و همراه با نامه اعتراض به سفارت تحویل دهید.

اگر مجددا با پاسخ منفی از طرف سفارت روبرو شدید، بهتر است یک بازه زمانی 6 تا 1 ساله صبر نموده و مجددا برای دریافت ویزا اقدام کنید.

9- ورود مسافر باید از کشوری باشد که ویزا را دریافت نموده؟

بله، ورود شما باید از کشوری باشد که ویزا را از آن دریافت نموده اید. اما پس از اینکه مهر ورود را در پاسپورت خود در یافت کردید، می توانید تا تمام شدن اعتبار ویزا در هرکدام از کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشید.

10- خروج مسافر باید از کشوری باشد که ویزا را دریافت نموده؟

خیر، قانونی دراین رابطه وجود ندارد و شما می توانید از هرکدام از کشورهای حوزه شینگن خاک اروپا را ترک نموده و به کگردد خود بازشد.

11- دریافت ویزا شینگن با دعوت نامه امکان پذیر است؟

بله، درصورتی که یکی از بستگان یا دوستان شما در اروپا زندگی کند، می تواند برای شما دعوت نامه بفرستد. داشتن دعوت نامه شانس دریافت ویزای شینگن را بیشتر می نماید. البته شخص دعوت نماینده باید کارت اقامت در کشوری را که در آن زندگی می نماید داشته باشد و مدارک شغلی و مالی خود را نیز به سفارت ارائه دهد.

12- از کدام کشور راحت تر میتوان برای دریافت ویز ای شینگن اقدام کرد؟

مدارک لازم برای دریافت ویزا شینگن در تمام سفارت ها مشترک است، اما بعضی از کشورها به دلایل سیاسی، مالی یا فرهنگی، قوانین ساده تر یا سختگیرانه تری را اعمال می نمایند. اما معمولا کشورهای ایسلند، فنلاند، لیتوانی، لهستان و یونان از کشورهایی هستند که مرزهایشان را راحتتر بر روی ایرانیان باز می نمایند.

بیشتر بخوانید…

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ستاره ونک
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10498

به "12 سوالات متداول درباره ویزای شینگن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 سوالات متداول درباره ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید