گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد آنالیز و حدس قرار می گیرد

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد آنالیز و حدس قرار می گیرد.

گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد آنالیز و حدس قرار می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی اضافه نمود: در پی انتشار خبری مبنی بر گور تاریخی در محدوده خواهر امام رشت، موضوع مورد بحث در دستور کارشناسان باستانشناسی معاونت میراث فرهنگی اداره کل نهاده شد.

مدیرکل مراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان کرد: در حین خاکبرداری بخشی از گور آسیب دیده اما بخش عمده ای از گور مورد نظر در زیر آسفالت جاده عمومی محله خواهر امام قرار گرفته است.

شهرود امیر انتخابی گفت: با توجه به شواهد سطح الارضی به نظر می رسد این گور مربوط به دوره ایلخانی باشد که نمونه های از این پوشش گورها را در حین کاوش در محوطه های باستانی مسجد صفی و تپه باستانی پنج پیران لاهیجان بدست آمده است.

او در ادامه اضافه نمود: با توجه به اینکه پاکسازی این گور نیازمند انجام عملیات خاکبرداری است لذا این اداره کل در راستای صیانت و حفاظت از آثار تاریخی مجوز حدس گور مکشوفه را از پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور درخواست نموده است که پس از صدور مجوز نسبت به پاکسازی گور اقدام خواهد شد.

امیر انتخابی در خاتمه اظهار کرد: برای بررسی دقیق قدمت گور دو نمونه از آجرهای گور مکشوفه جهت بررسی و تاریخ گذاری به آزمایشگاه حفاظت و مرمت پژوهشگاه ارسال شد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3773

به "گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد آنالیز و حدس قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گور مکشوفه در محدوده خواهر امام رشت مورد آنالیز و حدس قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید