کاوش در محوطه میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی آغاز می شود

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آغاز کاوش در محوطه پارینه سنگی میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی خبر داد.

کاوش در محوطه میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی آغاز می شود

به گزارش خبرنگاران از سمنان، حسین خواجه بیدختی در جمع اصحاب رسانه گفت: محوطه پارینه سنگی میرک سمنان اطراف روستای دلازیان در هشت کیلومتری جنوب شهر سمنان واقع شده است.

وی با اشاره به کاوش های اجرا شده در این محوطه تاریخی گفت: محوطه میرک سمنان بزرگترین محوطه روباز پارینه سنگی در ایران و خاورمیانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به برخی نتایج کاوش های پیشین در این محوطه تاریخی گفت: در بررسی های پیشین با تلاش تیم های کاوش ، نمونه برداری روشمند در این منطقه صورت گرفت و نتایج به دست آمده نیز به صورت مقاله و انتها نامه به چاپ رسید.

خواجه بیدختی افزود: نتایج این کاوش ها نشان داد که محوطه تاریخی میرک سمنان از لحاظ نوع دست افزارها و ابعاد محوطه یکی از بزرگترین محوطه های روباز پارینه سنگی در ایران و خاورمیانه است.

وی با بیان اینکه مرحله جدید کاوش در محوطه میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی آغاز می شود گفت: این کاوش از از روز 17 مهر ماه در سمنان آغاز و تا انتها آذر ماه ادامه دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان شرح داد: این مرحله کاوش در این محوطه تاریخی با اخذ مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و با سرپرستی حامد وحدتی نسب و با همکاری پژوهشگران کشور فرانسه انجام می شود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6880

به "کاوش در محوطه میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی آغاز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوش در محوطه میرک سمنان با همکاری پژوهشگران فرانسوی آغاز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید