واکنش دو پهلوی پامپئو به احتمال نامزدی اش در انتخابات سنا

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال نامزدی در انتخابات سنا، از رد صریح این شایعه خودداری کرد، اما گفت فعلا بر کار روزانه وزارت خارجه آمریکا متمرکز است.

واکنش دو پهلوی پامپئو به احتمال نامزدی اش در انتخابات سنا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز آدینه در مصاحبه ای، به سؤالی درباره شایعه نامزدی در انتخابات سال 2020 میلادی برای حضور در مجلس سنا، پاسخی دو پهلو داد.

وی که پس از سخنرانی در دانشگاه ایالتی گانزاس با یک پایگاه محلی گفت وگو می کرد، در پاسخ به سؤالی در خصوص احتمال استعفای او از وزارت خارجه آمریکا برای شرکت در انتخابات سنا، گفت: بسیاری از افراد دارند درباره نامزدی من در سنا فکر می نمایند. همه، به جز خود من. تمرکز من بر این است که تمام تلاشم را برای پیشبرد کارهای روزمره به عنوان وزیر خارجه آمریکا انجام دهم.

پامپئو در عین حال از اعلام صریح اینکه در انتخابات نامزد نمی گردد، خودداری کرد. او گفت: همه از اینکه من چیزی [در خصوص عدم نامزدی در انتخابات] نمی گویم، مضطرب می شوند، اما درسی که من در زندگی گرفته ام، این است که باید بر چیزی که پیش رویت واقع شده است، متمرکز باشی. به انجام آن ادامه بده.

مدتی است که در رسانه های آمریکایی شایعه شده است که پامپئو به دلیل اختلاف نظر جدی با جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، میخواهد دولت را ترک نموده و برای حضور در سنا نامزد گردد.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه، به سؤالی در خصوص ایران پاسخ داد و گفت ایران باید مانند یک کشور عادی رفتار کند. برنامه دفاعی، نفوذ منطقه ای و فعالیت های هسته ای از جمله مواردی بودند که پامپئو از آن ها به عنوان عواملی یاد نموده که موجب شده تا کشور عادی نباشد.

او همچنین بار دیگر گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حاضر است برای کاستن از تنش میان دو کشور، با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند.

ق

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3558

به "واکنش دو پهلوی پامپئو به احتمال نامزدی اش در انتخابات سنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش دو پهلوی پامپئو به احتمال نامزدی اش در انتخابات سنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید