همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ افتتاح 15 طرح منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: 15 طرح شامل آبخیزداری، بیابان زدایی، جنگل کاری و مرتع در هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در این استان افتتاح می گردد.

همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ افتتاح 15 طرح منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار از عبدالباسط پاکزاد با اشاره به اینکه از 15 تا 21 اسفندماه به نام هفته منابع طبیعی و آبخیزداری نامگذاری شده است گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان با مشارکت دستگاه ها و حضور مردم برنامه های متنوعی به مناسبت این هفته در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کاشت درخت و جلوگیری از تخریب منابع ملی است به طوریکه هر یک از افراد جامعه در این هفته با غرس یک نهال می تواند در توسعه منابع ملی و ایجاد فضای سبز در منطقه خود سهیم باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان اضافه نمود: کاشت، نگهداری و صیانت از درخت و توسعه درختکاری تکلیف شرعی و وظیفه ای همگانی است که این نهاد همه ساله همزمان با هفته منابع طبیعی اقدام به توزیع نهال رایگان در راستای ترویج این امر پسندیده در میان مردم می نماید.

وی به پروژه های مورد بهره برداری در این هفته اشاره نمود و گفت: بهره برداری از این طرح ها علاوه بر توسعه منابع طبیعی و بر طرف شدن بعضی از زیر ساخت ها در سیستان و بلوچستان موجب بهره مندی سه هزار و 648 خانوار از مزیت های این طرح ها در استان می گردد.

پاکزاد به میزان اعتبار هزینه شده در این طرح ها اشاره نمود و گفت: مجموع اعتبار هزینه شده برای این طرح ها 202 میلیون و 900 هزار ریال است.

وی ایجاد اشتغال به صورت مستقیم و نفر در روز را 30 هزار و 529 نفر بیان کرد و اضافه نمود: یکی از مزیت های این طرح ها ایجاد اشتغال برای افراد بومی مناطق مختلف سیستان و بلوچستان است.

گ

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 859

به "همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ افتتاح 15 طرح منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری؛ افتتاح 15 طرح منابع طبیعی در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید