نظرسنجی، 80 درصد آمریکایی ها بایدن را پیروز انتخابات می دانند

به گزارش سهندبلاگ، نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد حدود 80 درصد آمریکایی ها جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده به رسمیت می شناسند.

نظرسنجی، 80 درصد آمریکایی ها بایدن را پیروز انتخابات می دانند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس حاکی است حدود 80 درصد آمریکایی ها از جمله بیش از نیمی از جمهوریخواهان جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده و پیروز انتخابات 3 نوامبر به رسمیت می شناسند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، بعضی رسانه های خبری بر اساس آمارهای جنجالی منتشر شده در ایالت های مهم و سرنوشت ساز، جو بایدن نامزد حزب دموکرات را پیروز نهایی انتخابات معرفی نموده اند ولی دونالد ترامپ تا به امروز حاضر به پذیرش نتیجه انتخابات نشده است.

بر اساس آمارهای موسسه ادیسون ریسرچ، بایدن توانسته است 279 رای الکترال را به دست آورد و این رقم برای ترامپ به 214 رای الکترال رسیده است. در مجموع بایدن پیروز به کسب 76.3 میلیون رای معادل 50.7 درصد آرا شده و این رقم برای ترامپ به 71.6 میلیون رای معادل 47.6 درصد آرا بوده است.

این نظرسنجی نشان می دهد 79 درصد بزرگسالان آمریکایی معتقدند بایدن در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده است. 13 درصد نیز گفته اند که نتایج نهایی انتخابات هنوز معین نشده و 3 درصد نیز ترامپ را پیروز انتخابات می دانند. حدود 60 درصد جمهوریخواهان و تقریبا همه دموکرات ها اعلام نموده اند که بایدن پیروز نهایی انتخابات است.

این نظرسنجی حاکی است 70 درصد آمریکایی ها از جمله 83 درصد دموکرات ها و 59 درصد جمهوریخواهان گفته اند که به مقام های انتخاباتی اعتماد دارند.

بیش از 72 درصد آمریکایی ها نیز گفته اند که بازنده انتخابات باید شکست را بپذیرد و 60 درصد نیز گفته اند که انتقال قدرت مسالمت آمیز و آرام خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11330

به "نظرسنجی، 80 درصد آمریکایی ها بایدن را پیروز انتخابات می دانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظرسنجی، 80 درصد آمریکایی ها بایدن را پیروز انتخابات می دانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید