مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس!

به گزارش سهندبلاگ، در این مطلب به مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس می پردازیم تا ببینیم کدام محصول به عنوان جدیدترین و قدرتمندترین پرچم دار در دو دنیای متفاوت iOS و اندروید می تواند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد!

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس!

پرچم دارهای سری اس 20 نشان دادند حتی اگر بازار روی خوشی به سامسونگ نشان ندهد، این شرکت حاضر نیست تغییری در سیاست خود ایجاد کند. این گوشی ها بسیار قدرتمند بوده و از امکانات فوق العاده زیادی برخوردارند اما قیمت آن ها نشان می دهد سامسونگ قصد سازش ندارد!

بهترین پرچم دار این شرکت نیز گلکسی اس 20 اولترا است! محصولی با برخورداری از دوربین 108 مگاپیکسلی و توانایی بزرگ نمایی 100 برابری که در بالاترین مدل خود از 16 گیگابایت رم نیز بهره می برد! بزرگ، سنگین و نه چندان زیبا کلماتی هستند که می توان در وصف این گوشی بکار برد اما با این حال از نظر قدرت و کیفیت بعید به نظر می رسد پرچم داری یارای رقابت با آن را داشته باشد!

اما صحبت از پرچم دار شد بهتر است سری به جهانی iOS بزنیم! جایی که اپل با پرچم دار قدرتمند خود یعنی آیفون 11 پرو مکس که چند ماهی از گلکسی اس 20 بزرگ تر است ایستاده! فارغ از هر نتیجه ای که در این مقایسه حاصل شود، هر دو گوشی برای سیستم عامل های خود بهترین هستند و به بهترین شکل ممکن احتیاجتان را برطرف خواهند ساخت. اگرچه آیفون 11 پرو مکس پرچم دار سال گذشته اپل به حساب می آید، اما جدیدترین پرچم دار iOS است که می توان آن را با کهکشانی سامسونگ مقایسه کرد. اپل در ماه سپتامبر از گوشی های خود رونمایی کرد و سامسونگ هم در ماه فوریه و این یعنی فاصله ای تقریبا 5 ماهه بین آن ها وجود دارد!

اما اگر کسی با قیمت این دو محصول مسئله ای نداشته باشد و بخواهد بین این دو یکی را انتخاب کند، باید این مقایسه را بخواند چون به جنبه های مختلف آن ها می پردازد. جهانی موبایل به سمتی رفته که دیگر کمتر کسی به خود گوشی توجه می کند و همه می خواهند محصولی که در دست می گیرند کاربردی و مفید باشد. لذا این سوال پیش می آید که کدام یک از پرچم داران این مقایسه می توانند کاربردی تر و مفیدتر باشند؟

با ما همراه باشید تا ببینیم نتیجه مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس چه خواهد شد!

تست سقوط گلکسی اس 20 اولترا؛ دوربینی که نمی شکند!

طراحی و نمایشگر

نام گوشیآیفون 11 پرو مکسگلکسی اس 20 اولترا
ابعاد8.1 × 77.8 × 158 میلی متر8.8 × 76 × 166.9 میلی متر
وزن226 گرم222 گرم
جنس بدنهپشت و جلو از شیشه گوریلا گلس، فریم از جنس فولاد ضد زنگپشت و جلو از شیشه گوریلا گلس، فریم از جنس آلومینیوم
سایر ویژگی هادو سیم کارت، دارای گواهی IP68، مقاومت به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آبدو سیم کارت، دارای گواهی IP68، مقاومت به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب
اندازه و نوع نمایشگر6.5 اینچ Super Retina XDR OLED6.9 اینچ Dynamic AMOLED
وضوح تصویر2688 × 12423200 × 1440
سایر ویژگی هاپشتیبانی از دالبی ویژن، HDR10 و قابلیت True-Toneپشتیبانی از +HDR10، نمایشگر همیشه روشن و رفرش ریت 120 هرتزی

وقتی به بخش طراحی می رسیم، اپل تمایل چندانی به نوآوری و تغییر نشان نمی دهد و محصول خود را شبیه به یکی دو سری قبل تولید کرد. مثلا آیفون 11 پرو مکس را می توان نمونه بزرگ شده آیفون X در نظر گرفت؛ محصولی که سه سال پیش راهی بازار شده بود! البته این بدان معنا نیست که در طراحی این محصول مسئله ای وجود داشته و یا کیفیت آن پایین باشد، اتفاقا اگر به آیفون ها عادت داشته باشید این گوشی می تواند بهترین انتخاب برایتان باشد! استفاده از شیشه مات در پشت بدنه آیفون 11 پرو مکس باعث شد این گوشی هم در عدم جذب اثر انگشت بهتر عمل کند و هم در میان پرچم داران فعلی، شکل و شمایل منحصر به فردی به خود بگیرد. شاید بزرگ ترین تغییری که در آیفون های جدید پدید آمده دوربین آن ها باشد که به شخصه چنین ماژولی را برای آن ها نمی پسندم!

در طرف مقابل اما سامسونگ واقع شده است که همیشه سعی می کند چیزهای جدید را امتحان کند. البته این محصول نیز به نسبت دو سری قبل سامسونگ تغییرات زیادی نداشته؛ در اینجا می بینیم حاشیه ها از آنچه که پیش تر در گلکسی نوت 10 دیده بودیم کمتر شده و شکل و شمایل دوربین نیز در آن تغییر کرده و به عبارتی همانند رقیب، بدترین بخش طراحی گلکسی اس 20 اولترا را تشکیل داده است! همچنین گوشه های نمایشگر نیز به حالت خمیده ای درآمده اند که به نسبت محصولات قبلی سامسونگ اندکی کمتر است تا از آسیب دیدگی در امان بماند. تنها نکته منفی که می توان به گلکسی اس 20 و طراحی آن گرفت، رنگ بندی آن است که در کنار ماژول غول پیکر دوربین آن، نمای چندان جالبی ندارد. صد البته بسکمک ها هستند که این طراحی را می پسندند اما خب بهتر بود سامسونگ حداقل در انتخاب رنگ بندی دست کاربران را بیشتر باز می گذاشت!

چرا طراحی گوشی های هوشمند تکراری شده است؟

جزئیات مربوط به وزن و ابعاد این دو محصول را در جدول بالا مطالعه کردید اما برای شفاف تر شدن موضوع یک بار دیگر آن را توضیح خواهیم داد. گلکسی اس 20 اولترا اندکی بلندتر و ضخیم تر است! در طرف مقابل آیفون 11 پرو مکس عریض تر و کوتاه تر! علی رغم بزرگی 0.4 اینچی کننده سامسونگ به نسبت آیفون، وزن کمتری را از آن شاهد هستیم! این در حالی است که گلکسی هم بزرگ تر است، هم باتری بزرگ تری دارد و هم اندکی قطورتر است! مسلما این گوشی ها انتخابی نیستند که بخواهید بدون دردسر آن را در جیب خود حمل کنید؛ اندازه بزرگ، این گوشی ها را بسیار آسیب پذیر کرده لذا باید به خوبی از آن ها مراقبت کنید!

به نمایشگر که برسیم، تفاوت های زیادی را می بینیم! از وضوح تصویر گرفته تا رفرش ریت، در همه موارد کننده سامسونگ دست بالا را دارد. هر دو گوشی قابلیت های زیادی از جمله فیلتر نور آبی در اختیار دارند و چشم کاربر در استفاده طولانی مدت از آن ها احساس خستگی نمی کند. هر دو نمایشگر بسیار دقیق، با طراوت و با جزئیات تصاویر را به نمایش می گذارند اما سامسونگ به لطف جدیدتر بودن، قابلیت بهتری نیز دارد که آن را با فاصله بهتر از آیفون قرار می دهد و آن هم چیزی نیست جز رفرش ریت 120 هرتزی!

رفرش ریت 120 هرتز اگرچه باعث افزایش مصرف باتری می شود، اما قابلیتی نیست که بتوان به راحتی از آن عبور کرد. البته با فعال کردن آن در اس 20، وضوح نمایشگر به صورت اتوماتیک و غیر قابل کنترل توسط کاربر به +FHD کاهش می یابد که سامسونگ احتمالا می خواهد با بروزرسانی های آینده این محدودیت را از میان بردارد!

پس برنده در این بخش کدام محصول خواهد بود؟ حقیقتا هر دو گوشی هم نقاط ضعف دارند و هم نقاط قوت. مثلا وزن بیشتر آیفون علی رغم اندازه کوچکتر، فریم فولادی آیفون در برابر فریم آلومینیومی اس 20 اولترا یا نمایشگر 120 هرتزی اس 20 در برابر آیفون. این ها مواردی هستند که به جنس و کیفیت برمی گردند و برخلاف طراحی، سلیقه در آن ها ملاک نیست که با یک جمع بندی می توان به این نتیجه رسید که مطابق انتظار گلکسی اس 20 اولترا عملکرد بهتری دارد.

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس؛ دوربین و بلندگوها

نام گوشیآیفون 11 پرو مکسگلکسی اس 20 اولترا
دوربین اصلی12 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/1.8108 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/1.8
دوربین تله فوتو12 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.0 با بزرگ نمایی 2 برابری اپتیکال48 مگاپیکسلی پریسکوپی، با بزرگ نمایی 10 برابری هیبریدی-اپتیکال
دوربین فوق عریض12 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.412 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2
سنسور سنجش عمقدوربین عقب ندارددارد 0.3 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/1.0
فیلم برداری4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه و FHD با سرعت 30/60/120/240 فریم بر ثانیه، HDR، صدای استریو8K با سرعت 24 فریم بر ثانیه، 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و FHD با سرعت 30/60/240 فریم بر ثانیه، 720P با سرعت 960 فریم بر ثانیه، +HDR10، ضبط ویدئو دوگانه، صدای استریو
دوربین سلفی12 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2 به همراه سنسور سنجش عمق SL 3D40 مگاپیکسل، گشودگی دیافراگم f/2.2
قابلیت های دوربین سلفیHDR، فیلم برداری 4K با سرعت 24/30/60 فریم بر ثانیه و FHD با سرعت 30/60/120 فریم بر ثانیهHDR اتوماتیک، فیلم برداری 4K با سرعت 30/60 فریم بر ثانیه و FHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه، تماس تصویری دوگانه
بلندگواستریواستریو
جک 3.5 میلی مترینداردندارد

می پردازیم به یکی از اصلی ترین بخش های مقایسه یعنی دوربین. این گوشی ها علاوه بر اینکه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری بهترین گوشی های جهان محسوب می شوند، بلکه از نظر دوربین نیز در دسته بهترین ها قرار می گیرند! اطلاعات روی کاغذ به ما می گوید آیفون 11 پرو مکس از دوربین 3 گانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی 4K در سرعت 60 فریم بر ثانیه و FHD تا 240 فریم بر ثانیه بهره می برد.

در مورد گلکسی اس 20 اما داستان کمی متفاوت است! این محصول از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 48 مگاپیکسلی پریسکوپی با بزرگ نمایی اپتیکال 4 و هیبریدی-اپتیکال 10 برابری و دیجیتال 100 برابری (!) و دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض بهره می برد. این دوربین علاوه بر ضبط ویدئوهای FHD با سرعت 240 فریم بر ثانیه و 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه، توانایی ضبط ویدئوها با کیفیت شگفت انگیز 8K در سرعت 24 فریم بر ثانیه را نیز داراست!

برای اینکه کیفیت دوربین این دو محصول را در عمل بسنجیم، یک سری تصویر وجود دارد که در ادامه آن ها را خواهیم دید تا قضاوت بهتری در رابطه با این دو گوشی قدرتمند داشته باشیم.

آیفون معمولا در تعادل رنگ سفید به سمت گرمی تمایل دارد و این را نه تنها در گوشی های گذشته بلکه در آیفون 11 پرو مکس نیز مشاهده می کنیم. با مقایسه دو تصویر به خوبی می توانیم ببینیم گلکسی اس 20 اولترا تصاویر سردتری ثبت کرده که البته هیچ کدام دلیل برتری دیگری نیست و این مسئله بیشتر به سلیقه کاربران بستگی دارد.

مقایسه دوربین گلکسی اس 20 اولترا، هواوی P30 پرو، گلکسی نوت 10 پلاس و شیائومی می نوت 10

همه ما می دانیم سامسونگ معمولا تلاش می کند عکس هایی روشن تر و زیباتر ثبت کند و نتیجه نهایی در گوشی های پرچم دار این شرکت به صورتی هستند که احتیاجی نیست در نرم افزارهای ویرایش عکس، روشنایی آن ها را افزایش دهید. مشکل این کار اما جایی است که شاید روشنایی زیاد به قیمت از بین رفتن نقاط روشن در تصاویر تمام شود! مسئله ای که گاهی اوقات با پردازش بعد ثبت عکس هم نمی توان آن را بهتر کرد. آیفون 11 پرو مکس اما نوردهی را کمی کاهش می دهد و لذا تصاویر ثبت شده توسط آن از کنتراست بیشتری برخوردارند. ولی خب این مسئله نیز ممکن است باعث شود نقاط تار و یا تاریک کاملا تاریک و تار به نظر برسند!

هر دو گوشی از قابلیت HDR بسیار پیشرفته بهره می برند. هرازگاهی تاثیر این قابلیت در تصاویر ثبت شده آزاردهنده می شود اما بیشتر مواقع به طرز شگفت انگیزی این دو پرچم دار محدوده دینامیکی را به بهترین شکل ممکن در تصاویر به نمایش می گذارند.

همانقدر که دو گوشی در محدوده دینامیکی خارق العاده عمل می کنند، در نمایش جزئیات نیز عالی هستند! گلکسی اس 20 اولترا اما اندکی بیش از حد تصاویر را شارپ می کند؛ در طرف دیگر اما آیفون 11 پرو مکس گاهی در نمایش جزئیات خیلی خوب عمل نمی کند اما این اتفاق بسیار نادر است و هر دو گوشی بی نظیرند!

به بزرگ نمایی که می رسیم، اس 20 اولترا بدون هیچ حرف و حدیثی برتری دارد چون تا 4 برابر می تواند به صورت خالص بزرگ نمایی اپتیکال داشته باشد! به صورت ترکیبی از هیبریدی و اپتیکال نیز می توان تا 10 برابر با این گوشی بزرگ نمایی کرد. آیفون 11 پرو مکس اما نهایتا می تواند تا 10 برابر بزرگ نمایی دیجیتال داشته باشد که این مقدار در گلکسی به 100 می رسد! در تصویر زیر به وضوح می توانید رنگ بوته ها و یا شاخه درختان را مشاهده کنید که از حالت طبیعی خود خارج شده اند ولی در اس 20 اولترا همچنان سرزنده و طبیعی جلوه می کنند.

عملکرد دوربین فوق عریض هم طوری تنظیم شده که عملکردی مشابه با دوربین اصلی داشته باشد. عکاسی با آن ها بسیار لذت بخش است و می توانید تصاویری به معنی واقعی کلمه عریض با آن ها ثبت کنید. همچنین در ضبط ویدئو نیز به لطف سنسور بسیار عریض آن می توانید جزئیات بسیار زیادی را در یک فیلم داشته باشید.

در حالت پرتره همه چیز عالی پیش می رود و دو گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می دهند. هر دو محصول به خوبی می توانند اندازه اجسام، حاشیه ها و عمق میدان را بسنجند. لذا همه چیز در پس زمینه عکس به خوبی تار شده و جزئیات سوژه اصلی نیز به خوبی به نمایش در آمده است. البته اگر بخواهیم یک برنده از بین این دو گوشی در بخش عکاسی پرتره انتخاب کنیم، باید کننده سامسونگ را نام ببریم. چون اندکی در محو کردن پس زمینه و جدا کردن سوژه اصلی بهتر عمل کرده. این در حالی است که آیفون کمی از تارهای موی سوژه را محو کرده.

در بخش ویدئو متاسفانه به دلیل حجم بالای ویدئو نتوانستیم آن ها را با کیفیت 8K یا 4K آپلود کنیم. بنابراین کیفیتی که مشاهده می کنید روی 2K تنظیم شده اما آنچه را که می خواهیم به خوبی به تصویر می کشد. با نگاهی به این دو فیلم می توانیم به خوبی ببینیم گلکسی اس 20 اولترا فیلم تاریک تری ثبت کرده! در عین حال این گوشی در نمایش رنگ ها عملکرد بهتری داشت و توانست رنگ زمین و سبزه ها را واقعی تر نشان دهد. فیلم اول مربوط به گلکسی اس 20 اولترا و فیلم دوم مربوط به آیفون 11 پرو مکس است.

ویدئویی که آیفون به نمایش گذاشت اندکی روشن تر و در نگاه اول دلنشین تر است! اما وقتی دو فیلم را کنار یکدیگر قرار می دهیم، می بینیم نه تنها محدوده دینامیکی در گلکسی بهتر نمایش داده شده، بلکه رنگ ها نیز در آیفون کمی از حالت واقعی خود دورتر هستند. لرزشگیر اپتیکال سامسونگ که Super Steady OIS نام دارد یکی دیگر از نقاط قوت این محصول به حساب می آید که باعث می شود عملکرد این گوشی در ثبت ویدئویی بدون لرزش بهتر از آیفون 11 پرو مکس باشد!

سامسونگ در حال کار روی بروزرسانی برای بهبود عملکرد دوربین گلکسی اس 20 اولترا است!

نمونه های دیگر از مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس در عکاسی

نرم افزار و عملکرد سخت افزاری

نام گوشیآیفون 11 پرو مکسگلکسی اس 20 اولترا
سیستم عامل / رابط کاربریiOS 13اندروید 10 / One UI 2
پردازندهA13 Bionic 7nmاگزینوس 990 7 نانومتری / اسنپدراگون 865 7 نانومتری
گرافیکApple GPU با 4 هستهMali-G77 MP11 نسخه جهانی

Adreno 650 نسخه آمریکا

رم / حافظه داخلی64/4، 256/4، 512/4 حافظه از نوع NVMe128/12، 256/12، 512/16 حافظه از نوع UFS 3.0
بایومتریکحسگر تشخیص چهره سه بعدیحسگر اثر انگشت اولتراسونیک درون نمایشگر

در این مقایسه دو محصولی را در اختیار داریم که در هر دو سیستم عامل بهترین هستند. گلکسی اس 20 اولترا به جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده بازار یعنی اگزینوس 990 یا اسنپدراگون 865 مجهز شده که هر دو قابلیت پشتیبانی از 5G را برای این گوشی فراهم آورده اند. در کمترین حالت نیز 12 گیگابایت رم برای این محصول در نظر گرفته شده که این یعنی در اندروید 10 هیچ برنامه یا بازی وجود ندارد که اس 20 اولترا برای اجرای آن خم به ابرو بیاورد!

در طرف مقابل اما آیفون 11 پرو مکس را داریم که به قدرتمندترین پردازنده گوشی های هوشمند یعنی A13 Bionic مجهز شده و iOS نیز به بهترین شکل ممکن برای آن بهینه سازی شده است. عملکرد این گوشی نیز مانند همیشه نرم و روان است و کاربر هیچگونه مکس یا لگی را حین کار با آن حس نخواهد کرد! بنابراین در بخش سخت افزار هر دو گوشی بی نظیرند! پس باید در تجربه کار با نرم افزار به دنبال تفاوت ها گشت!

اندروید در زمینه مولتی تسکینگ عملکرد بهتری دارد. چه بخواهید برنامه ها در پس زمینه باز بمانند و یا در حالت Split-Screen، این سیستم عامل بدون مشکل آن را برایتان انجام می دهد. به عبارتی اندروید علاقه زیادی به پر کردن رم دارد و اگرچه این قابلیت تنها دلیل پر شدن رم در اندروید نیست اما می توان آن را یکی از مهم ترین فاکتورها لحاظ کرد. علاوه بر این ها، رابط کاربری سامسونگ نیز قابلیت های زیادی از جمله حباب های مخصوص اعلانات، پنجره های معلق در مولتی تسکینگ، تصویر در تصویر و قابلیت هایی برای تعامل با گوشه های خمیده نمایشگر در خود جای داده که بیش از پیش آن را جذاب، دل نشین، کاربردی و در عین حال سنگین می کند!

آیفون ها اما یک داستان تکراری را دنبال می کنند! خبری از تصویر در تصویر نیست، Split-Screen در این سیستم عامل وجود ندارد و برنامه ها نیز در پس زمینه به حالت فریز در می آیند تا زمانی کاربر مجددا به سراغ آن ها برود. اگرچه این موارد باعث شد فضای کمتری از رم آیفون ها اشغال شود و تجربه ای روان و لذت بخش برای کاربران این سیستم عامل رقم بخورد، اما بسکمک ها از آن می نالند. شایعه اخیری که منتشر شده نشان می دهد این گوشی می تواند از قابلیت مولتی تسکینگی مشابه آنچه که در آیپد ها وجود دارد بهره ببرد اما خب فعلا باید آن را یک شایعه در نظر بگیریم.

اما خب به بخش اثر انگشت و تشخیص چهره که برسیم، اگرچه تفکری که سامسونگ داشته محبوبیت بیشتری دارد، اما روش پیاده سازی آن اصلا مورد پسند کاربران نیست. واضح تر بگوییم، حسگر اثر انگشت بسیار دقیق، امن و راحت است؛ حتی راحت تر از تشخیص چهره آیفون! اما سامسونگ آن را درون نمایشگر تعبیه کرده که باعث شده عملکرد آن در برخی موارد با دقت همراه نباشد! خصوصا زمانی که یک گلس محافظ روی آن نصب کنید! در طرف مقابل اما آیفون 11 پرو مکس با حسگر تشخیص چهره هم سریع عمل می کند و هم بسیار امن است. چون تشخیص چهره در این گوشی به صورت سه بعدی صورت می گیرد.

در بخش آخر هم می رسیم به شخصی سازی که معمولا کمتر ملاک کاربران برای انتخاب بین دو پرچم دار آیفون و گلکسی به حساب می آید. اما بارها و بارها گفته اند و حقیقت هم این است که در اندروید دست کاربر برای شخصی سازی بسیار بازتر خواهد بود. با این اوصاف اپل نیز قصد دارد در iOS 14 (احتمالا) قابلیت شخصی سازی بیشتری را به آیفون بیاورد که این را هم باید در حد یک شایعه بدانیم!

در بخش نرم افزار با دو اکوسیستم بسیار غنی روبرو هستیم. سامسونگ علاوه بر پلی استور، از فروشگاه اختصاصی خود که تحت عنوان گلکسی استور شناخته می شود نیز بهره می برد که کمتر پیش می آید کاربران از آن استفاده کنند. در طرف مقابل اما اپ استور اپل واقع شده است که غنی از برنامه های با کیفیت و کاربردی است. بیشتر مواقع پیش می آید برنامه ها یا بازی های معروف ابتدا برای این سیستم عامل و سپس برای اندروید طراحی می شوند که البته این فاصله زمانی هر سال در حال کمتر شدن است!

در بخش هنر و موسیقی نیز iOS با تعداد بسیار زیادی از برنامه های ویرایش ویدئو و موسیقی بالاتر از پلی استور قرار می گیرد. در اندروید هم برنامه های مشابه فراوان دیده می شوند اما نه به کیفیت رقبای موجود در اپ استور. از نظر امنیت نیز بسکمک ها اپ استور را فروشگاه برتر می دانند که خب درست فکر می کنند. البته گوگل در راستای امنیت بیشتر فروشگاه خود تصمیم گرفت با کمک هوش مصنوعی بسکمک از برنامه های مخرب، پر تبلیغات و ویروسی را حذف کند و طبق گزارش اخیر، 600 برنامه در راستای پاکسازی پلی استور از برنامه های ناکارآمد از آن حذف شدند!

به بخش ذخیره اسناد، انتقال فایل و یا حتی گیمینگ که می رسیم، اندروید به لطف قابلیت های کاربردی تر و مولتی تسکینگ، دست بالا را دارد. از طرفی این سیستم عامل بیشتر اجازه مانور روی برنامه های شخص ثالث می دهد و لذا بیشتر مورد پسند کاربران قرار می گیرد. در iOS اما برنامه مدیریت فایل دیده می شود که بسیار خوب است اما وقتی نوبت به انتقال فایل می رسد، خصوصا اگر این انتقال فایل از iOS به سیستم عامل دیگری باشد می توانید معنای واقعی آزاردهنده را حس کنید!

به طور کلی اندروید را باید سیستم عاملی دانست که دست کاربر را در انتخاب و نصب برنامه باز می گذارد که باید به این نکته هم اشاره کنیم آزاد گذاشتن دست کاربران باعث شده امنیت این سیستم عامل نیز بیشتر مورد تهدید واقع شود. البته اگر کاربر از منابع خوبی برنامه های خود را انتخاب کند مشکل خاصی او را تهدید نخواهد کرد. iOS اما سیاست سخت گیرانه تری را اتخاذ کرده و کمتر اجازه مانور به کاربران می دهد.

گلکسی نوت 20 با این قابلیت می تواند رقیبی جدی برای آیفون 12 باشد!

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس؛ ظرفیت باتری

نام گوشیآیفون 11 پرو مکسگلکسی اس 20 اولترا
ظرفیت باتری3.969 میلی آمپر ساعت5.000 میلی آمپر ساعت
شارژر18 واتی قابلیت شارژ گوشی تا 50 درصد در 30 دقیقه25 واتی درون جعبه، قابلیت پشتیبانی از شارژر سریع 45 واتی با توانایی شارژ گوشی در 70 دقیقه از 0 تا 100 و از 0 تا 50 در 30 دقیقه

سامسونگ به استفاده از باتری های حجیم در پرچم داران خود شهره است و این را می توانید از باتری 5.000 میلی آمپر ساعتی اس 20 اولترا متوجه شوید. این ظرفیت نصف آن چیزی است که معمولا در پاوربانک های سطح متوسط بازار می بینیم! همین مسئله باعث شده این گوشی که از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می کند تا یک روز کامل در استفاده معمولی شما را همراهی کند.

در طرف مقابل اما آیفون 11 پرو مکس به یک باتری 3969 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که انجام بازی 3D با آیفون زودتر از گلکسی توانست این باتری را تخلیه کند! در استفاده معمولی اما این گوشی می تواند به راحتی 2 روز جوابگوی احتیاج شما باشد! اما اگر زیاد از آن استفاده می کنید قطعا به شارژ روزانه احتیاج خواهید داشت که تقریبا 2 ساعت زمان می برد.

جمع بندی

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس به سرانجام رسید و همانطور که مشاهده کردید در هر دو گوشی نقاط ضعف و قوت زیادی وجود داشت! در انتخاب بین این دو محصول اگر بودجه ملاک نیست، در بسکمک از بخش ها سلیقه حرف اول را می زند. اما اگر بخواهیم ریزتر به جزئیات نگاه کنیم، گلکسی اس 20 اولترا را می توان انتخاب بهتری دانست. شما عزیزان می توانید جمع بندی نقاط ضعف و قوت این دو گوشی را در زیر بخوانید.

نقاط قوت گلکسی اس 20 اولترا

بزرگ نمایی اپتیکال 4 برابری و هیبریدی-اپتیکال 10 برابری (بهترین در حال حاضر)

نمایشگر فوق العاده با کیفیت با رفرش ریت 120 هرتز

عملکرد تحسین برانگیز سامسونگ در حذف حاشیه ها

عملکردی عالی و لذت بخش در مولتی تسکینگ به لطف حافظه رم بالا

شارژر سریع 45 واتی (باید به صورت جداگانه خریداری شود)

پشتیبانی از اینترنت 5G

نقاط ضعف گلکسی اس 20 اولترا

قیمت بالای نسخه پایه

عملکرد ناامید کننده حسگر اثر انگشت به نسبت قیمت گوشی

تنوع رنگی پایین با طراحی نه چندان زیبا

عدم پایداری دوربین (با بروزرسانی بهتر می شود)

نقاط قوت آیفون 11 پرو مکس

تضمین دریافت بروزرسانی ها تا بیشتر از 4 سال (!)

نرم افزارهای خوب و حرفه ای برای علاقه مندان به حرفه هنر و موسیقی

عملکرد بهتر حسگر تشخیص چهره

دسترسی به سرویس هایی چون اپل تی وی و اپل آرکید

نقاط ضعف آیفون 11 پرو مکس

ظرفیت پایین نسخه پایه (تنها 64 گیگابایت) و عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

دشواری در اشتراک گذاری فایل ها (به نسبت رقیب)

امکان شخصی سازی در iOS به اندازه اندروید بالا نیست

مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس شاید چون کننده اپل پرچم دار سال 2020 نیست کار عادلانه ای نباشد! اما از آن جایی که این گوشی تنها پرچم دار اپل در حال حاضر به شمار می آید، تصمیم گرفتیم این دو را با یکدیگر مقایسه کنیم. از طرفی آیفون 12 را هم احتمالا نمی توان رقیبی برای اس 20 اولترا در نظر گرفت چون آن محصول نیز فاصله زمانی زیادی با کننده سامسونگ دارد و در بهترین حالت باید آن را رقیبی برای گلکسی نوت 20 دانست!

مروری بر پرفروش ترین گوشی های 2019 در مناطق مختلف جهان

منبع: phonearena

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7235

به "مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی اس 20 اولترا با آیفون 11 پرو مکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید