مسکو: قوانین ضدروسی کنگره فقط به روابط آمریکا و روسیه آسیب می زند

به گزارش سهندبلاگ، سخنگوی کرملین قوانین ضدروسی کنگره آمریکا را نشانه برخورد احساسی و غیرمنطقی واشنگتن ارزیابی کرده و یادآور شد که با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا، تمایلات روس هراسی در این کشور قطعاً تشدید خواهد شد.

مسکو: قوانین ضدروسی کنگره فقط به روابط آمریکا و روسیه آسیب می زند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه بسته پیش نویس قوانین ضدروسی اخیر در آمریکا را نشانه برخورد هیجانی، احساسی و غیرمنطقی مقامات واشنگتن به مسائل مربوط به روسیه نامید.

پسکوف این مسئله را امروز در کنفرانس مطبوعاتی خود در تفسیر قطعنامه مصوبه مجلس کنندگان کنگره آمریکا دررابطه با اعمال تحریم علیه مقامات روسی که گویا در قتل سیاستمدار بوریس نمتسوف دست داشته اند، پیش نویس قانونی که در آن خواستار افشاء شدن درآمد واقعی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شده و همچنین لایحه قانونی که رئیس جمهوری آمریکا را از به رسمیت شناختن شبه جزیره کریمه بعنوان بخشی از خاک فدراسیون روسیه منع کرده، عنوان کرد. وی گفت: چنین قوانینی تنها تأثیر منفی بر روابط مسکو و واشنگتن خواهند داشت. این اقدامات ادامه خط مشی غیردوستانه و مبتنی بر روس هراسی مقامات واشنگتن است که بار دیگر نشان دهنده برخورد احساسی و غیرمنطقی آنها با مسائل مربوط به روسیه است. به همین دلیل در حال حاضر ما ارزیابی از این قوانین آمریکایی نخواهیم داشت.

سخنگوی کرملین تاکید کرد که کنندگان کنگره آمریکا با واقعیات سیاسی بسیار احساسی برخورد می کنند و اراده سیاسی لازم برای بهبود روابط دوجانبه که پاسخگویی منافع هر دو کشور است را ندارند.

پسکوف در عین حال ابراز اطمینان کرد که خط مشی روس هراسی در ایالات متحده با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تنها افزایش خواهد یافت. وی افزود: این یک جریان سیاسی داخلی در آمریکاست و هر کارشناسی که به خوبی به تاریخ جدید آمریکا آشنایی داشته باشد، به راحتی پیش بینی می کند که اقدامات ضدروسی در ایالات متحده با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری افزایش خواهد یافت. در حالیکه تمایلات روس هراسی همیشه در جهت تامین منافع نیروهای سیاسی در ایالات متحده بکار گرفته شده است.

سخنگوی کرملین همچنین به اظهارات مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که روسیه را متهم به اعمال فشار سیاسی بر اوکراین از طریق انرژی کرده، واکنش نشان داده و یادآور شد که واشنگتن نمی خواهد که متحدانش به گاز روسیه وابسته باشد. به گفته وی، البته پاسخ این ادعا دقیقا از طرف وزارت خارجه روسیه نیز داده خواهد شد.

پامپئو پیش از این گفته بود که روسیه از خطوط انتقال گاز برای اعمال فشار سیاسی بر اوکراین استفاده می کند. در حالیکه مقامات مسکو بارها اتهامات کشورهای غربی درباره مداخله در امور داخلی اوکراین را تکذیب کرده اند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 974

به "مسکو: قوانین ضدروسی کنگره فقط به روابط آمریکا و روسیه آسیب می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: قوانین ضدروسی کنگره فقط به روابط آمریکا و روسیه آسیب می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید