مرکل: نیروهای سیاه در کمین اروپا نشسته اند

به گزارش سهندبلاگ، یک روز پس از انتخابات اتحادیه اروپا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در برابر کریستین امانپور مجری مشهور شبکه سی ان ان نشست تا با او درباره چشم انداز سیاست آلمان و اروپا صحبت کند.

مرکل: نیروهای سیاه در کمین اروپا نشسته اند

به گزارش سی ان ان، او در این مصاحبه با اشاره به خطر افزایش ملی گرایی در آلمان و اروپا گفت: نیروهای تاریکی در حال افزایش گستره نفوذ خود در آلمان و بعضی دیگر از مناطق دنیا هستند. وظیفه ما این است که با این نیروها مقابله کنیم. ما باید با نوجوانان و جوانان خود از گذشته و تاریخ کشورمان صحبت کنیم و به آنها بگوییم احساسات ملی گرایانه افراطی چه بر سر کشورمان آورد.

مرکل که طی 13 سال دوره صدراعظمی خود همیشه به دلیل سیاست های مهاجرتی اش تحت انتقاد شدید بعضی احزاب و گروه ها قرار داشته، در این مصاحبه بار دیگر از مواضع خود دفاع کرد و گفت این تصمیم که اجازه داده یک میلیون تن مهاجر وارد این کشور شوند، با توجه به شرایط آلمان تصمیم قابل دفاعی بوده است. منتقدان مرکل اما اعتقاد دارند که این اقدام باعث شد گروه های راستگرا و افراطی عرصه نفوذ و قدرت خود را افزایش بدهند.

نتایج انتخابات مجلس اروپا نشان می دهد که دو بلوک بزرگ و پیش از این قدرتمند راست و چپ میانه اکثریت خود را از دست داده اند. در مقابل لیبرال ها، سبزها و ملی گرایان در کشورهای مختلف این قاره جهش چشمگیری داشته اند. حزب دموکرات مسیحی به رهبری مرکل هم ضعیف ترین نتیجه خود را در تاریخ انتخابات اروپا رقم زد تا شاید هشداری برای سران آن باشد. با وجود این او از افزایش مشارکت مردم اروپا در انتخابات ابراز خوشحالی کرد. مرکل در پاسخ به سؤال امانپور مبنی بر رابطه اش با ترامپ گفت: من و رئیس جمهوری امریکا تفاوت های عمده ای با یکدیگر داریم اما هرجا که لازم شد باید روی نقاط اشتراک کار کنیم. او در سرانجام گفت زنان زیادی از او الگو برداری می نمایند و این باعث افزایش احساس مسئولیتش می گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1831

به "مرکل: نیروهای سیاه در کمین اروپا نشسته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: نیروهای سیاه در کمین اروپا نشسته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید