مُرسی 20 دقیقه روی زمین افتاده بود و پلیس مصر کاری نکرد

به گزارش سهندبلاگ، پس از حدود 20 دقیقه که محمد مرسی روی زمین افتاده بود، دوستانش آغاز به کوبیدن دیوار قفس شیشه ای نموده و فریاد زدند که او بی هوش شده است و احتیاج به یاری دارد اما پلیس با وجود فریادهای دوستان مرسی و درخواست های آنها برای یاری بیش از 20 دقیقه هیچ اقدامی انجام نداد.

مُرسی 20 دقیقه روی زمین افتاده بود و پلیس مصر کاری نکرد

یک روزنامه انگلیسی به نقل از دوستان محمد مرسی، رئیس جمهور پیشین مصر نوشت، پلیس مصر زمانی که مرسی در جلسه دادگاه هوشیاری خود را از دست داد، نتوانست یاری های اولیه را با سرعت و اثربخشی لازم برای او فراهم کند.

مرسی که با بیماری دیابت و فشارخون و مسائل کبدی دست و پنجه نرم می کرد عصر دوشنبه در جلسه دادگاه در داخل قفس شیشه ای بر زمین افتاد و هوشیاری خود را از دست داد.

در مقابل دادستانی کل مصر با انتشار بیانیه کوتاهی تاکید نمود، مرسی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد که پس از آن، فوت او اعلام شد و علت مرگ سکته قلبی عنوان گشت.

ایندیپندنت به نقل از عبدالله الحداد که پدر و برادرش همراه با مرسی در دادگاه محاکمه می شدند، گفت: شاهدان عینی به من اطلاع دادند هیچ یک از نگهبانان و نیروهای امنیتی بابت اتفاقی که برای مرسی رخ داد، ناراحت نشده و هیچ گونه تمایلی برای یاری به او نشان ندادند.

الحداد اضافه کرد: دیگر زندانیان زمانی که دیدند مرسی روی زمین افتاده شروع به فریاد زدن نموده و درخواست یاری کردند. بعضی از آنها که پزشک بودند درخواست یاری های اولیه کردند اما مرسی همچنان روی زمین رها شده بود و در نهایت نگهبانان زندان او را از جلسه دادگاه بیرون بردند. ماشین آمبولانس نیز نیم ساعت بعد رسید.

او اضافه کرد: رها کردن مرسی بر روی زمین به حال خود عامدانه بود. اولین کاری که نگهبانان زندان پس از فریادهای دوستان مرسی انجام دادند این بود که خانواده او را از سالن دادگاه بیرون کردند.

الحداد در ادامه نسبت به وضعیت جسمانی پدر خود در زندان که چندین بار دچار ایست قلبی شده و به او اجازه عمل جراحی نداده اند، ابراز نگرانی کرد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: گفته های الحداد از سوی شخص دیگری نیز تأیید شده است، اما این شخص نخواست به دلایل امنیتی هویتش فاش گردد.

این منبع به ایندیپندنت گفت: پس از حدود 20 دقیقه که مرسی روی زمین افتاده بود دوستانش شروع به کوبیدن دیوار قفس شیشه ای نموده و فریاد زدند که او بی هوش شده است و احتیاج به یاری دارد. پلیس با وجود فریادهای دوستان مرسی و درخواست های آنها برای یاری بیش از 20 دقیقه هیچ اقدامی انجام نداد.

همچنین عمرو دراج که به عنوان وزیر همکاری های بین المللی در دولت مرسی فعالیت داشت، این اظهارات را تایید کرد و گفت: مرسی برای حدود نیم ساعت کف قفس شیشه ای افتاده بود و رسیدگی پزشکی لازم برای او انجام نشد.

ایندیپندنت همچنین نوشت: وزارت خارجه مصر تا این لحظه واکنشی نسبت به اتهامات مطرح شده علیه پلیس و نگهبانان دادگاه نداشته است.

سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشری شروع تحقیقی مستقل در پرونده مرگ مرسی و شرایط او در زندان را خواهان شده اند.، ایسنا

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2107

به "مُرسی 20 دقیقه روی زمین افتاده بود و پلیس مصر کاری نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مُرسی 20 دقیقه روی زمین افتاده بود و پلیس مصر کاری نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید