مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی امروز ازسرگرفته می گردد

به گزارش سهندبلاگ، وانگ جونگ گان یکی از مسئولان سابق وزارت امور خارجه کره شمالی و مارک لمبرت معاون نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی صبح روز آدینه (به وقت محلی) در دیداری مقدماتی در سوئد، توافق کردند تا مذاکرات هسته ای روز شنبه برگزار گردد.

مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی امروز ازسرگرفته می گردد

براساس گزارش وبگاه کی بی اس، این دو نماینده، در مورد زمان بندی و مسائل اجرایی جلسه اصلی در روز شنبه، با یکدیگر مذاکره کردند.

طبق جزئیات مورد توافق در این جلسه، استیفن بیگان نماینده ویژه آمریکا و کیم میونگ گیل مذاکره کننده ارشد هسته ای کره شمالی روز شنبه مذاکرات اصلی را انجام می دهند.

دور اول مذاکرات هسته ای میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سال 2018 و در کشور سنگاپور برگزار گردید که نتیجه ای در برنداشت.

دور دوم مذاکرات رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام برگزار گردید که آن نیز به شکست ختم شد و واشنگتن در پی هر دو نشست، به هیچ عنوان حاضر به لغو تحریم ها علیه پیونگ یانگ نشد.

بار سوم، ترامپ و کیم در منطقه غیرنظامی در مرز دو کره ملاقات کردند و از آن پس به بعد به دلیل عدم پایبندی واشنگتن به تعهداتش در مقابل کره شمالی، هیچ گونه پیشرفتی در روابط دو کشور حاصل نشده است و به دلیل بی اعتنایی واشنگتن و سئول به هشدارهای کره شمالی در مورد برگزاری رزمایش، پیونگ یانگ نیز چندین بار آزمایش موشکی انجام داد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: انتخاب
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5552

به "مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی امروز ازسرگرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات اتمی آمریکا و کره شمالی امروز ازسرگرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید