غلامی: جذب دانشجوی خارجی باعث تقویت مودت بین ملت ها می گردد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال جاری یکی از اهداف وزارت علوم جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور است که این کار می تواند در تألیف علوم و تقویت مودت بین ملت ها موثر بوده و سایر کشورها را با تاریخ فرهنگی ایران آشنا کند.

غلامی: جذب دانشجوی خارجی باعث تقویت مودت بین ملت ها می گردد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی در 2 منظر اهمیت دارد، گفت: در مرحله اول معتقدم باید جوانان کشورهای دیگر را به شکل های مختلف به عنوان دانشجوی مهمان در داخل دانشگاه ها جذب کنیم تا در کنار تحصیل و ارتقاء علمی با مباحث فرهنگی، اجتماعی، تاریخ فرهنگ و شناخت مردم ایران آشنا شوند که این کار از اهداف وزارت علوم است.

دانشجویان خارجی هیچ گونه هزینه ای برای دانشگاه های ما ندارند

وی افزود: کسانی که به عنوان دانشجوی خارجی وارد کشور می شوند هیچ گونه هزینه ای برای دانشگاه های ما ندارند چراکه هزینه تحصیلی شان را خودشان می پردازند از طرفی دانشجویان خارجی منابع درآمدی هم برای کشور دارند اما زیاد نیست ولی مهم است.

باید همه دانشگاه ها ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند

غلامی ادامه داد: ایران با توجه به توان علمی که دارد می تواند حتما در منطقه به عنوان یک مرکز علمی موثربرای ارتقاء دانش و فناوری کشورهای همسایه نقش محوری داشته باشدکه در این رابطه باید همه دانشگاه ها ارتباطات بین المللی خود را گسترش دهند.

جذب دانشجوی خارجی باعث تقویت مودت بین ملت ها می گردد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سال جاری یکی از اهداف وزارت علوم جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور است که این کار می تواند در تألیف علوم و تقویت مودت بین ملت ها موثر بوده و سایر کشورها را با تاریخ فرهنگی ایران آشنا کند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3878

به "غلامی: جذب دانشجوی خارجی باعث تقویت مودت بین ملت ها می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: جذب دانشجوی خارجی باعث تقویت مودت بین ملت ها می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید