شیرجه ناخواسته دلیل سقوط بوئینگ 737 مکس، ترامپ هم دستور توقف داد

به گزارش سهندبلاگ، با پیوستن آمریکا به فهرست، بیش از 50 کشور دنیا بوئینگ 737 مکس را زمین گیر کردند. ترامپ در دستوری فوری پرواز این هواپیمای مسافری معیوب را متوقف کرد. کارشناسان می گویند شیرجه ناخواسته دلیل سقوط است.

شیرجه ناخواسته دلیل سقوط بوئینگ 737 مکس، ترامپ هم دستور توقف داد

علیرضا خراسانی- رئیس جمهور آمریکا که دو روز پیش با توئیتی گناه سقوط هواپیمای اتیوپی را به گردن خلبان انداخته بود، در دستوری اظهار داشت: به اطلاع خلبانان و خطوط هوایی رسانده شده و شرکت های هواپیمایی نیز آن را پذیرفته اند. جان مردم آمریکا و همه مردم، در اولویت نگرانی های ماست.

بدین ترتیب آمریکا، سازنده بوئینگ 737 مکس 8 و 9 را از مدار خارج می نماید تا رفع عیب کند.

کارشناسان می گویند سیستم موسوم به Maneuver Characteristics Augmentation تعریف شده تا مشکل ناشی از تفاوت اندازه دهانه و موقعیت موتور جدید نسبت به موتور قدیمی نصب شده در 737 قبلی را رفع کند. این سیستم اشتباه فعال شده و باعث می گردد دماغه هواپیما به پایین بچرخد و هواپیما شیرجه ناخواسته بزند.

هر دو هواپیمای اندونزی و اتیوپی که نو بوده و به فاصله چند ماه از یکدیگر سقوط کردند، دچار شیرجه ناخواسته شده اند و به گفته کارشناسان هواپیما ناگهانی به پایین سقوط نموده و با دماغه با شدت زیاد به زمین می خورد.

بوئینگ 737 از بهترین و پرفروش ترین هواپیماهای دنیا بوده و 773 مکس 8 و 9 از روی آن ساخته شده است. البته مدل 7 و 10 نیز دارد که ازلحاظ بدنه، تعداد مسافر و برد پروازی باهم فرق دارند.

هر دو هواپیمای سانحه دیده از نوع مکس 8 بوده و گفته می گردد از 5 هزار بوئینگ سفارش شده برای ساخت بیش از 2600 فروند از همین نوعی که سقوط نموده، هستند.

در زیر اسامی 50 کشوری که پرواز این نوع بوئینگ را متوقف نموده اند، ببینید.

سقوط بوئینگ هایی که قرار بود مردم ایران سوارشان شوند

خداحافظی دنیا با بوئینگ 737مکس و ماست اقتصادی های ترامپ

5656

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 981

به "شیرجه ناخواسته دلیل سقوط بوئینگ 737 مکس، ترامپ هم دستور توقف داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرجه ناخواسته دلیل سقوط بوئینگ 737 مکس، ترامپ هم دستور توقف داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید