شناسایی 8 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال وبختیاری

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از شناسایی 8 مورد جدید قطعی مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال وبختیاری خبر داد.

شناسایی 8 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال وبختیاری

مجید شیرانی 15 اسفندماه در نشست خبری با خبرنگاران چهارمحال وبختیاری اظهار کرد: متأسفانه امروز 8 مورد جدید قطعی مبتلا به ویروس کرونا در استان شناسایی شده است.

وی با شاره به اینکه جواب آزمایشات با تأخیر به دست ما می رسد، افزود: تا امروز 88 بیمار مشکوک در بیمارستان های استان بستری و تحت نظر قرار گرفته اند، و امروز به صورت تجمیع 72جواب به دست ما رسیده است و 16 جواب آزمایش دیگر هنوز اعلام نشده است.

شیرانی شرح داد: تا امروز 9مورد مثبت مبتلایان به کرونا در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بیماران بستری شده در استان 23نفر هستند، گفت: تعداد بیماران بستری هنوز بحرانی نشده است اما نکته مهم این است که این ویروس همچون سایر استان ها در این استان نیز در حال شیوع است و تعداد نمونه ها روزانه در همه جا به صورت آبشاری زیاد خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: هیچ راهی جز پیشگیری برای مقابله با این ویروس وجود ندارد لذا توصیه می شود هم استانی ها بیشتر همتشان را بر خود مراقبتی و پیشگیری از شیوع بیماری بگذارند، از همه مردم، رسانه ها و کسانی که اعتباری در بین مردم دارند درخواست می کنیم همچون گذشته از همه ابزار و وسایل شان استفاده کنند و به مردم یک جمله را آموزش بدهیم که اکنون بهترین جا برای افراد ماندن در منزل است.

شیرانی اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که اوج بیماری در روزهای آخر اسفند و روزهای آغازین فروردین ماه است لذا مردم استان مستحضر باشند که امسال مراسمات عید نوروز را کمی متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کنند، تراکم در مغازه ها، خیابان ها و مراکز عمومی خطرناک ترین عملی است که در جامعه ممکن است رخ دهد.

وی ادامه داد: از اقلام خوراکی عید مانند آجیل و دیگر مواد خوراکی سرباز و بدون بسته بندی استفاده نکنند زیرا که بسیاری از موارد قابل ضدعفونی و شستشو نیستند و از آنجایی که کرونا ویروس تا 10 روز نیز بر روی سطوح زنده می مانند لذا این موارد باید حداقل دو هفته قبل از مصرف تهیه در منزل ضدعفونی و سپس مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه خرید سبزه و ماهی قرمز توصیه نمی شود، بیان نمود: اگر اصرار بر تهیه سبزه عید برای ایام نوروز وجود دارد بهتر است در منازل کاشت شود، بازدیدها و تبریک های عید به صورت مجازی انجام شود و به هیچ عنوان به منازل یکدیگر نروید.

وی با بیان اینکه اگر اوضاع و شرایط بهتر شود توصیه های لازم ارائه خواهد شد، گفت: روال این بیماری به گونه ای است که مردم خود را برای نوروزی متفاوت آماده کنند و این روزها از وسایل سرگرمی از جمله کتاب و رسانه ها را در منازل خود استفاده کنند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7242

به "شناسایی 8 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال وبختیاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 8 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در چهارمحال وبختیاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید