سوریه، تاکید بر کارشکنی هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو

به گزارش سهندبلاگ، رئیس هیئت مذاکره کننده دمشق در ژنو با اشاره به کارشکنی هیئت وابسته به مخالفان سوری در نشست مربوط به بررسی قانون اساسی سوریه اعلام کرد: ما در دور بعدی گفتگوها مشارکت فعالی خواهیم داشت.

سوریه، تاکید بر کارشکنی هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه الثوره سوریه، پنجمین دور از نشست کمیته بررسی قانون اساسی سوریه روز گذشته در ژنو به کار خود پایان داد که حدود یک هفته ادامه داشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

احمد الکزبری رئیس هیئت گفتگو کننده دمشق گفت: هیئت دولت سوریه دیدگاه های خود که برگرفته از خواسته های سوری هاست را ارائه داد و مشارکت فعالی در دورهای بعدی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: هیئت دولت سوریه در پایان این دور از گفتگوها سندی شامل اصول اساسی ارائه داد و این در راستای فراهم کردن مبادی قانون اساسی و اصلاحات قانون اساسی و کمیته تدوین قانون اساسی است و منتظر پاسخ طرف دیگر به آن در دور بعدی هستیم.

الکزبری تاکید کرد: هیئت دمشق مشارکت فعال و کاملی در دوره های بعدی اگر زمان آن با توافق گرپدرسون نماینده سازمان ملل در امور یمن مشخص شود، خواهد داشت.

نماینده هیئت گفتگو کننده سوریه در مذاکرات مربوط به قانون اساسی سوریه، اضافه کرد: طرف مقابل طرح و دیدگاهی درباره اصول قانون اساسی ارائه داد که از سویی مخالف جدول بود و از سوی دیگر با واقعیت سوریه سازگاری ندارد.

وی اضافه کرد: خواسته هایی که آنها مطرح کردند به طور کلی نمایانگر خواسته های دولت های خاص و مورد حمایت آنها بود و طرف دیگر مسئولیت کامل تبعات این رفتار در برابر همه سوری ها را دارد.

الکزبری تاکید کرد: بسیاری از اصول اساسی پایه قانون اساسی را تشکیل می دهد که شامل حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و وحدت آن و عدم اجازه به چشم پوشی از وجبی از خاک آن و عدم اجازه به دخالت خارجی در امور داخلی سوریه است.

وی اضافه کرد: ما اصل مهمی شامل نمادهای کشور مانند نام کشور، پرچم، سرود ملی و زبان رسمی را مطرح کردیم و همه اینها مهم هستند و باید درباره آن توافق شود زیرا مباحث اساسی است که نمی توان بعدها به آن پرداخت.

الکزبری گفت: فعالیت کمیته قانون اساسی مشخص و روشن است که در حال آماده سازی و تهیه پیش نویس اصلاح قانون اساسی است. ما نمی پذیریم که مرحله مقدمات نادیده گرفته شود و باید اول اصول مورد بررسی و توافق واقع شود آنگاه به مباحث دیگر پرداخته شود.

یادآور می شود که گر پدرسون نماینده سازمان ملل در امور سوریه پس از پایان دور پنجم مذاکرات مربوط به بررسی قانون اساسی سوریه گفت گفتگوهای کمیته قانون اساسی سوریه، ناامیدکننده بوده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12807

به "سوریه، تاکید بر کارشکنی هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، تاکید بر کارشکنی هیئت مخالفان سوری در مذاکرات ژنو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید