ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین های تاریخی لشکر 64 ارومیه

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل پیشنهاد داده است که با همکاری قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا در زمین های لشکر 64 ارومیه موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی راه اندازی کند.

ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین های تاریخی لشکر 64 ارومیه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز یکشنبه 7 اردیبهشت 99 با امیر سرتیپ علی حاجیلو فرمانده قرارگاه شمال غرب نزاجا با موضوع همکاری و تعامل این اداره کل برای بازسازی و احیای ساختمان های قدیمی واقع در زمین های ارتش ملاقات و گفت وگو کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در این ملاقات با اشاره به همکاری و تعامل این اداره کل و قرارگاه شمال غرب نزاجا گفت: خوشبختانه در این راستا همکاری قرارگاه به گونه ای بوده که در این مدت گام های مشترک خوبی درزمینهٔ حفظ آثار تاریخی موجود در سایت لشکر 64 ارومیه برداشته شده است.

او اضافه کرد: تعدادی از ساختمان های موجود در این سایت از نظر قدمت و تاریخ دارای ارزش بوده و در صورت تعامل و همکاری بیشتر می توان پس از بازسازی و احیا به عنوان موزه تخصصی البسه و ادوات نظامی در این سایت راه اندازی گردد تا امکان بازدید گردشگران و عموم مردم فراهم گردد.

امیر حاجیلو فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا نیز در این ملاقات از افزایش همکاری و تعامل میان دو دستگاه استقبال و توضیح داد: حفظ آثار تاریخی موضوعی است که قرارگاه نیز علاقه مند است برای حفاظت از این آثار با این اداره کل همکاری داشته باشد.

او اضافه کرد: برای بازسازی بناهای تاریخی موجود در سایت لشکر 64 ارومیه احتیاج است تا کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به همراه کارشناسان ارتش، از ساختمان های واجد شرایط در این سایت بازدید و بناها را برای انجام عملیات بازسازیی، اولویت بندی نمایند.

اراضی پادگان لشکر 64 ارومیه حدود 75 هکتار و دارای قدمت تاریخی است و در محدوده مرکزی شهر واقع شده است و بر اساس پیش بینی های قبلی مقرر شده است بناهای تاریخی موجود در این اراضی به کاربری های فرهنگی و موزه ای تغییر پیدا کند و فضای سبز آن حفظ گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8375

به "ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین های تاریخی لشکر 64 ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت موزه تخصصی لباس و ادوات نظامی در زمین های تاریخی لشکر 64 ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید