دیدار پوتین و اردوغان و بازدید از سوخو57 ، اردوغان: مبادلاتمان باید به 100میلیارد دلار برسد

به گزارش سهندبلاگ، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری ترکیه ضمن حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه هوافضای روسیه و بازدید از جنگنده سوخو57 گفت: حجم مبادلات بازرگانی روسیه و ترکیه باید تا 100 میلیارد دلار افزایش بیابد.

دیدار پوتین و اردوغان و بازدید از سوخو57 ، اردوغان: مبادلاتمان باید به 100میلیارد دلار برسد

رجب طیب اردوغان روز سه شنبه به همراه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مراسم افتتاح نمایشگاه هوافضای روسیه به نام ماکس-2019 در شهر ژوکوفسکی در شرق مسکو گفت: مبادلات بازرگانی روسیه و ترکیه سالانه از 25 میلیارد دلار فراتر می رود اما هدف ما این است که این شاخص به 100 میلیارد دلار برسد.

اردوغان در سخنان خود پس از بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه ماکس روسیه و جنگنده نسل پنجم سوخو-57 که رقیب اف35 آمریکا به حساب می آید، گفت: ترکیه هر ساله صادرات محصولات هواپیمایی و فضایی خود را افزایش می دهد و و در سال 2018 صادرات این محصولات از مرز 500 میلیون دلار فراتر رفت.

وی سپس بخش هایی از دستاوردهای ترکیه در عرصه های هوافضا ازجمله ساخت هواپیمای جدید در این کشور را تشریح کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص همکاری های کشورش با روسیه گفت: همکاری های مالی ترکیه و روسیه ریشه های تاریخی دارد و روبه گسترش است.وی در این رابطه به اهمیت خاص همکاری دو کشور در بخش گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: شمار گردشگران روسی که از ترکیه دیدن می نمایند رکورد زده و انتظار می رود سال جاری شش میلیون گردشگر روس از ترکیه بازدید نمایند.

اردوغان خاطر نشان کرد که همکاری با روسیه به بخش های هوایی و صنایع فضایی ترکیه و توسعه فناوریهای پیشرفته در این کشور تحرک بخشیده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در مراسم افتتاح نمایشگاه ماکس پس از خوشامدگویی به حاضران گفت که امیدوار است دستاوردهای صنایع هواپیمایی و فناوری های روسیه و امکانات نیروی هوافضای روسیه مورد علاقه شرکای ترکیه ای قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این امر امکانات جدید برای همکاری های دو کشور فراهم می نماید.

پوتین با بیان اینکه مسکو توجه بین المللی به نمایشگاه هوافضا را ارج می نهد، اظهار کرد: در این توجه، پذیرفتن ظرفیت های بزرگ روسیه در عرصه های علمی و فناوری های پیشرفته و دستاوردها در عرصه هواپیماسازی را می بینیم.

رئیس جمهوری روسیه گفت: این امر به روسیه فرصت می دهد تا در زمره کشورهای پیشرو در عرصه هوافضا باشد.

به گزارش رسانه ها مهم ترین موضوع مذاکره پوتین و اردوغان منطقه امن ادلب است و طرف ترکیه ای امیدوار است در این مورد و برای جلوگیری از برخورد ارتش های ترکیه و سوریه در ادلب، با روسیه به توافق برسد چرا که اردوغان پیش از سفر به روسیه گفته بود: نقض آتش بس در ادلب از طرف ارتش سوریه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: دو روز پیش با پوتین در این مورد گفت وگو کردیم و برای ادامه مذاکره در این خصوص به مسکو می روم.

311

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3329

به "دیدار پوتین و اردوغان و بازدید از سوخو57 ، اردوغان: مبادلاتمان باید به 100میلیارد دلار برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار پوتین و اردوغان و بازدید از سوخو57 ، اردوغان: مبادلاتمان باید به 100میلیارد دلار برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید