دلیل مخالفت وزارت بهداشت با افزایش عوارض بزرگراهی و جریمه مسافران

به گزارش سهندبلاگ، سخنگوی وزارت بهداشت دلایل مخالف با افزایش عوارض بزگراهی و افزایش جریمه ها به منظور کاهش سفرها را بیان نمود.

دلیل مخالفت وزارت بهداشت با افزایش عوارض بزرگراهی و جریمه مسافران

به گزارش خبرنگاران، کیانوش جهانپور در حساب توییتر خود با نوشتن این جمله که وضع جریمه اقتصادی و افزایش عوارض بزرگراهی برای افرادی که محدودیت تردد و مسافرت را رعایت نمی نمایند، عادلانه نیست، اضافه نمود:

هیچکس نباید بتواند صرفا با تمکن اقتصادی و توانایی پرداخت جرایم و عوارض حتی سنگین از محدودیت و ممنوعیت، احترام به حقوق دیگران و مسئولیت در قبال سلامت جامعه شانه خالی کند.

به گزارش ایرنا، علی رضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران روز یکشنبه در نامه ای به وزیر بهداشت پیشنهاد افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل 3 تا 5 برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت نموده اند را مطرح نموده بود.

همچنین، افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان 2 تا 3 برابر در صورت تخلف از قوانین هدایت و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان ها مسافرت نموده اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در صندلی های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان ها مسافرت نموده اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، یکی دیگر از پیشنهادات زالی به وزیر بهداشت بود.

در روزهای اخیر پیشنهادهایی مبنی بر افزایش عوارض بزرگراهی یا جریمه اقتصادی برای افرادی که در روزهای شیوع کرونا اقدام به سفر نموده اند مطرح شده که واکنش های متفاوتی در بر داشته است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7636

به "دلیل مخالفت وزارت بهداشت با افزایش عوارض بزرگراهی و جریمه مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل مخالفت وزارت بهداشت با افزایش عوارض بزرگراهی و جریمه مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید