دغدغه کشتی ایران برای کسب سهمیه المپیک، میدان دست رقبا افتاد!

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، کشتی ایران توانست در رقابتهای جهانی 2019 قزاقستان به سه سهمیه المپیک در کشتی فرنگی و دو سهمیه در کشتی آزاد دست یابد. علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلوگرم، محمد علی گرایی در وزن 77 کیلوگرم و امیر قاسمی منجزی در وزن 130 کیلوگرم توانستند سه سهمیه کشتی فرنگی را کسب نمایند و در کشتی آزاد نیز رضا اطری در وزن 57 کیلوگرم و حسن یزدانی در وزن 86 کیلوگرم پیروز به کسب سهمیه شدند.

دغدغه کشتی ایران برای کسب سهمیه المپیک، میدان دست رقبا افتاد!

بدین ترتیب با توجه به اوزان المپیکی، تیم کشتی آزاد ایران باید چهار سهمیه و کشتی فرنگی نیز باید سه سهمیه دیگر را در میادین گزینشی پیش رو کسب کند.

طبق برنامه اتحادیه دنیای کشتی، قرار بود رقابتهای گزینشی المپیک در قاره آسیا طی روزهای 8 تا 10 فروردین سال آینده در شهر شیان چین برگزار گردد که اگر کشتی ایران نتواند سهمیه های المپیکی خود را در این مرحله تکمیل کند باید به فکر حضور در مرحله بعدی گزینشی المپیک باشد. این مرحله نیز قرار است طی روزهای 11 تا 14 اردیبهشت ماه سال آینده در شهر صوفیه بلغارستان برگزار گردد و با حضور تمامی مدعیان از اقصی نقاط دنیا برگزار می گردد.

حال سوال اینجاست با توجه به لغو مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین، چه کشوری عهده دار میزبانی خواهد شد؟ در این میان خبرهایی از میزبانی کشورهای ازبکستان یا قزاقستان به گوش می رسد که این موضوع چندان به مذاق کادرهای فنی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران خوش نخواهد آمد.

تغییر میزبانی رقابتهای گزینشی آسیا از چین به یکی از کشورهای ازبکستان یا قزاقستان که هر دو کشور از مدعیان کسب سهمیه های به جامانده المپیک هستند، می تواند به ضرر کشتی ایران باشد. تجربه نشان داده برگزاری رقابتهای رسمی و مهم در این کشورها همیشه با اتفاقات عجیب و غریب و نفوذ داوری همراه بوده که هیچ بعید نیست این بار هم گریبانگیر کشتی ایران گردد.

به همین دلیل حبیب الله اخلاقی یکی از مربیان کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نیز چندی پیش اعلام نمود این مساله کار تیم ملی را سخت تر خواهد نمود، چرا که در این دو کشور معمولاً مسابقات با نفوذ داوری روبرو می گردد. ضمن اینکه هر دو کشور به ویژه قزاق ها از مدعیان اصلی کسب سهمیه المپیک هستند که می تواند اتفاقات نه چندان مطلوبی را برای ایران رقم بزند.

به گزارش خبرنگاران، بعد از رقابتهای دنیای 2019 قزاقستان، 108 کشتی گیر (57، 65، 74، 86، 97 و 125 کیلوگرم کشتی آزاد)، (60، 67، 77، 87، 97 و 130 کیلوگرم کشتی فرنگی) و (50، 53، 57، 62، 68 و 76 کیلوگرم کشتی زنان) پیروز به کسب سهمیه بازی های المپیک 2020 توکیو شدند که مدعیان جامانده باید سال آینده در دو میدان گزینشی المپیک برای کسب سهمیه های به جامانده بجنگند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6664

به "دغدغه کشتی ایران برای کسب سهمیه المپیک، میدان دست رقبا افتاد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه کشتی ایران برای کسب سهمیه المپیک، میدان دست رقبا افتاد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید