خبرنگاران نخستین واحد حامله سرا در شاهین&zwnjدژ راه اندازی شد

به گزارش سهندبلاگ، مهاباد- خبرنگاران- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ گفت: نخستن واحد حامله سرا به منظور حفظ جان مادران باردار و کودک ساکن در مناطق سخت گذر این شهرستان راه اندازی شد.

خبرنگاران نخستین واحد حامله سرا در شاهین&zwnjدژ راه اندازی شد

امین قلندرزاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: اتاق اسکان صورت شبانه روزی مادران باردار با تمام امکانات رفاهی ویژه مادران برای خدمات رسانی هر چه بهتر به آنان در بیمارستان شهید راثی شاهین دژ راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در مواقع بروز ناپایداری های جوی در این شهرستان مسائلی برای انتقال بیماران روستاهای صعب العبور به خصوص زنان باردار به مراکز درمانی وجود دارد که با راه اندازی این مکان مسائل مربوط به این حوزه رفع خواهد شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ افزود: طبق هماهنگی های صورت گرفته مادران باردار که در مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می نمایند چند روز قبل از موعد زایمان مادر باردار همراه با یکی از همراهان وی به حامله سرا انتقال و مراقبتهای ویژه در این مکان توسط مراقبین سلامت انجام، تا از بروز حوادث احتمالی برای مادر و جنین پیشگیری گردد.

قلندر زاده با بیان اینکه هم اکنون 60 خانم باردار در مناطق روستایی شاهین دژ شناسایی شده اند، گفت: حامله سرا راه اندازی شده ظرفیت نگهداری همزمان چهار مادر باردار را دارد.که در صورت احتیاج تخت های آن افزایش خواهد یافت.

وی مراقبت های واحدهای بهداشتی را در سه بخش مراقبت های دوران پیش از بارداری، دوران بارداری و پس از زایمان بیان کرد و گفت: بانوان می توانند برای برخورداری از مراقبت های بهداشتی و دریافت آموزش های لازم در تک تک این مراحل به واحدها و مراکز بهداشتی مراجعه نمایند.

شهرستان شاهین دژ با بیش از 95 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی قرار گرفته است و بیمارستان شهید راثی با 86 تخت فعال تنها بیمارستان این شهرستان است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11756

به "خبرنگاران نخستین واحد حامله سرا در شاهین&zwnjدژ راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخستین واحد حامله سرا در شاهین&zwnjدژ راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید