خبرنگاران مهر 1400 برنامه تربیت بچه ها پیش از دبستان اجرا می شود

به گزارش سهندبلاگ، تهران-خبرنگاران- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال تعامل با سازمان بهزیستی هستیم تا با بهره از تجارب آن سازمان بتوانیم از مهر سال 1400 برنامه های تربیت بچه ها پیش از دبستان را به صورت یکپارچه با مدیریت و برنامه ریزی مشخص برگزار کنیم.

خبرنگاران مهر 1400 برنامه تربیت بچه ها پیش از دبستان اجرا می شود

تاسیس مرکز ملی در حوزه تعلیم و تربیت کودک و ساماندهی مدیریت مهد کودک ها در جلسه 25 آذر ماه شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصویب رسید و مقرر شد که مسوولیت حوزه های مختلف برنامه ریزی، مدیریت و همچنین نظارت و ارزیابی مهدکودک ها به وزارت آموزش و پرورش واگذار شود.

بر اساس اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده که تمام مهدهای کودک و مراکز تعلیم و تربیت بچه ها تحت هر عنوانی، خود را با مقررات و دستورالعمل های سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق و بر اساس این دستورالعمل ها به فعالیت خود ادامه دهند.و براین اساس دستورالعمل های جدید تعلیم و تربیت بچه ها پس از تصویب در هیات امنای سازمان برای کلیه سازمان و واحدهای تعلیم و تربیت بچه ها لازم الاجرا خواهد بود.

رضوان حکیم زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران در این خصوص گفت: با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و ماده واحده ای که در آنجا به تصویب رسید، مسوولیت تربیت بچه ها پیش از دبستان را به صورت یکپارچه در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد.

وی اضافه نمود: همچنین درمصوبه بعدی راه اندازی مرکز تعلیم و تربیت کودک در آن تصویب شد و براین اساس آموزش و پرورش فرصت دارد تا در عرض چند ماه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک را راه اندازی و قوانین و دستورالعمل های فعالیت اشخاص در زمینه بچه ها پیش از دبستان را تدوین کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تربیت بچه ها براساس این اساسنامه به دوره اول کودکی زیر سه سال و دوره بعدی که از سه تا 6 سال است، تقسیم می شود که این تقسیم بندی جهانی برای دوره پیش از دبستان در نظر گرفته شده است.

حکیم زاده یادآورشد: بر این اساس مراکز مهدکودک می توانند با تطبیق شرایط خود با دستورالعمل و قوانین جدید مرکز تعلیم و تربیت کودک به فعالیت های خود ادامه دهند.

وی در مصاحبه پیشین خود با خبرنگاران گفت: چهارچوب برنامه درسی برای دوره پیش دبستانی از پیش وجود داشت که مصوب شورای عالی آموزش و پرورش بود.

وی اضافه نمود: محتوای مواد درسی پیش دبستان بر اساس اهداف یازده گانه که همه ابعاد رشد اجتماعی، عاطفی، معنوی و برنامه های جسمی-حرکتی بچه ها را دربرمی گرفت، تبیین شده بود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای بچه ها در مهدهای کودک هم برنامه تعیینی درحال تدوین است که متناسب با سن آنها و اهداف تعیین شده در اساسنامه یعنی تکوین هویت اسلامی و ملی و رشد همه جانبه در ابعاد اجتماعی، عاطفی، زیستی و اخلاقی و ذهنی برنامه های مناسب برای مهدهای کودک و پیش دبستانی ها به صورت یکپارچه تدوین می شود.

حکیم زاده مطرح نمود که محتوای آموزشی دانش آموزان پیش دبستانی و مهدهای کودک در مجموع برنامه تعلیم و تربیت بچه ها پیش از دبستان قرار می گیرد.

دوره پیش دبستانی 2 ساله است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره دستورالعمل های جدید برای دوره پیش دبستانی بچه ها گفت: در اساسنامه شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده است که بچه ها زیر 6 سال تمام مشمول دوره کودکی می شوند و قوانین، مقررات و دستورالعمل های تدوین شده در این اساسنامه بر تعلیم و تربیت آنها دلالت دارد.

حکیم زاده با بیان اینکه مطابق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش بینی شده که دوره کودکی به 2 دوره اول و دوم تقسیم بندی شود، اضافه نمود: دوره اول کودکی از بدو تولد تا سه سالگی بچه ها و دوره دیگر از ابتدای چهار تا 6 سال تمام است که دوره سه سال دوم در واقع دوره پیش دبستانی محسوب می شود.

وی همچنین توضیح داد: دوره پیش دبستانی درحال حاضر 2 ساله است یعنی برای بچه ها چهار تا 6 سال در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در اساسنامه جدید پیش بینی شده که در سرانجام سه سالگی و از شروع چهار سالگی بتوانیم دوره دوم کودکی را داشته باشیم و اگر قرار است که مراکزی به ارائه خدمات آموزشی و تربیتی برای بچه ها بپردازند، این امکان برای خانواده ها میسر شود که بچه ها را از ابتدای چهار سالگی به آن مراکز ببرند.

حکیم زاده گفت: در دوره اول کودکی تاکید بر حضور بچه ها در بستر خانواده و توانمندسازی خانواده ها است تا نقش تربیتی خود را برای فرزندان ایفا کنند.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13225

به "خبرنگاران مهر 1400 برنامه تربیت بچه ها پیش از دبستان اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مهر 1400 برنامه تربیت بچه ها پیش از دبستان اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید