خبرنگاران مشکل 11 واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد

به گزارش سهندبلاگ، مشهد- خبرنگاران- اعضای کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی در چهل و ششمین نشست خود مسائل 11 واحد صنعتی و فراوریی را برطرف و زمینه توسعه فراوری یا شروع فعالیت آنها را فراهم کردند.

خبرنگاران مشکل 11 واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی عصر دوشنبه در حاشیه این نشست به خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین واحدهای فراوریی در زمینه فراوری انواع محصولات با کیفیت نسوز درخواست تسهیلات بانکی به میزان 100 میلیارد ریال برای ایجاد انشعاب برق در شهرک صنعتی و سرمایه در گردش نموده بود که طی هماهنگی با مدیر بانک ملی، تسهیلات لازم برای این واحد اختصاص داده شد.

علی رسولیان اضافه نمود: واحد فراوریی دیگر مورد بحث در این نشست در زمینه کشاورزی و دامپروری فعالیت دارد که در راستای اجرای مصوبه کشوری تامین اقتصادی طرحهای دارای اولویت در استانها، با درخواست صاحب این واحد مبنی بر پرداخت 450 میلیارد ریال تسهیلات بانکی موافقت شد.

وی ادامه داد: با درخواست تقسیط بدهی بانکی یک واحد فراوریی پیاز، تقسیط بدهی بیمه تامین اجتماعی یک شرکت در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، جابه جایی محل تامین آب از خارج به داخل شهرک صنعتی یک واحد فراوریی سازه های فلزی نیز در نشست این کارگروه موافقت گشت.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین صدور مجوز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست برای فعالیت یک واحد در زمینه صنایع غذایی در شهرک صنعتی چرمشهر منوط به نظر موافق کمیسیون ماده 11 قانون هوای پاک شد و صدور مجوز برای تاسیس یک گاوداری شیری و یک مزرعه پرورش شترمرغ نیز مشروط به نظر موافق سازمان دامپزشکی گشت.

وی اضافه نمود: کارگروه ستاد تسهیل استان در واکنش به عدم پاسخگویی یک شرکت بیمه به درخواست واحد فراوریی قطعه سازی برای جبران خسارت ناشی از سیل، این شرکت بیمه را موظف کرد دلایل خود را برای عدم پرداخت خسارت ارایه دهد که در صورت عدم تمکین، مراتب به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

رسولیان ادامه داد: در مورد فعالیت واحدهای صنفی حوزه چوب و الوار در شهرک صنعتی کلات نیز مقرر شد مهلت 9 ماهه با اخذ تعهد محضری به صاحبان این واحدها داده گردد که در این مدت نسبت به ساخت واحد و فعال سازی آن در زمین های اخذ شده در شهرک اقدام نمایند و در غیر این صورت زمین از آنان پس گرفته خواهد شد.

وی گفت: کارگروه ستاد تسهیل استان همچنین بانک رفاه را مکلف کرد یارانه تسهیلات تبصره 18 قانون بودجه برای طرحهای نوسازی و بهسازی بخش فراوری استان را مشخص تکلیف کند.

معاون استاندار خراسان رضوی اضافه نمود: اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری خراسان رضوی را اجباری دانست و آن را به نفع فراوری و رونق اقتصادی استان عنوان نمود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11759

به "خبرنگاران مشکل 11 واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مشکل 11 واحد تولیدی خراسان رضوی برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید