خبرنگاران زنبورداران کوچ رو آستارا برگ تردد می گیرند

به گزارش سهندبلاگ، آستارا - خبرنگاران - ستاد مدیریت بحران کرونا در آستارا برای تسهیل بازگشت زنبورداران کوچ رو از استان های دیگر به این شهرستان، صدور برگ تردد برای آنها را در دستور کار قرار داد.

خبرنگاران زنبورداران کوچ رو آستارا برگ تردد می گیرند

فرماندار آستارا روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کرونا در فرمانداری این شهرستان گفت: با توجه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در ورودی شهرها و استان ها برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، برای زنبورداران کوچنده این شهرستان از سوی معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا برگ تردد صادر می گردد.

حسن رستم زاد ادامه داد: زنبورداران از اقشار زحمتکش و تاثیرگذار در بخش کشاورزی آستارا هستند و از همه ظرفیت های اداری برای تسهیل بازگشت و انتقال اسباب و امکانات آنها استفاده می کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا نیز در این جلسه اظهار کرد: آستارا به معنای خاص، جمعیت عشایر ندارد اما زنبورداران این شهرستان همه ساله از مناطق جلگه ای به استان هایی نظیر مازندران کوچ می نمایند و اکنون زمان بازگشت آنهاست.

ایرج شیارکار اضافه نمود: زنبورداران آستارا با وسایل نقلیه شخصی کوچ می نمایند و حدود 34 هزار کندوی زنبور دارند و با فراوری سالانه 800 تن عسل، رتبه دوم فراوری این محصول را در استان گیلان به خود اختصاص داده اند.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به بیش از 190 کشور از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه، امارات متحده عربی و ایران نیز سرایت نموده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7754

به "خبرنگاران زنبورداران کوچ رو آستارا برگ تردد می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زنبورداران کوچ رو آستارا برگ تردد می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید