خبرنگاران ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش سهندبلاگ، تهران - خبرنگاران - شاخص بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس روز یکشنبه و با وجود اختصاص بسته های حمایتی بازهم سقوط کرد.

خبرنگاران ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فرانسه، باز بورس سعودی که با نام التداول شناخته می گردد و عظیم ترین بازار بورس در منطقه خلیج فارس به شمار می رود، روز یکشنبه 1.1 درصد کاهش یافت.

این درحالی است که دولت عربستان برای جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونای جدید و کاهش شدید قیمت نفت، یک بسته حمایتی به ارزش 13 میلیارد و 300 میلیون دلار اختصاص داده است.

این روال در کشور امارات متحده عربی به عنوان متحد سعودی نیز حکمفرما بود، بطوری که با وجود آن که دولت ابوظبی از ارائه یک یاری 27 میلیارد و 200 میلیون دلاری برای جبران اثرات ناشی از شیوع کرونا خبر داده بود، اما سهام أبوظبی و دوبی هر دو فرایند نزولی را تجربه کرد.

بازار سهام شهر دوبی با کاهش 3.4 درصدی برای نخستین بار در هفت سال گذشته به زیر 2 هزار واحد سقوط کرد و بازار سهام ابوظبی نیز شرایط مشابهی داشت و سهام آن حدود 1.9 درصد کاهش یافت.

اما بازار بورس کویت روز یکشنبه بیشترین کاهش را در میان بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس تجربه کرد و شاخص سهام آن 6.5 درصد سقوط کرد.

بازار سهام بحرین نیز روز یکشنبه 1.5 درصد کاهش یافت، این درحالی است که بورس کشورهای قطر و عمان به ترتیب 1 و 4% رشد داشتند.

بورس کشورهای حوزه خلیج فارس در پی شکست نشست اوپک پلاس برای تمدید توافق کاهش فراوری نفت و همزمان با افزایش نگرانی های جهانی از شیوع ویروس کرونا، هفته جاری را با سقوط بی سابقه ارزش سهام شروع نموده بودند.

قیمت جهانی نفت نیز در پی مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش فراوری نفت در نشست اخیر اوپک پلاس با کاهش بی سابقه روبرو شد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7447

به "خبرنگاران ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ادامه سقوط بورس کشورهای حاشیه خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید