تکمیل پروژه آبرسانی به سدشاه قاسم نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، اسلام یاری جو ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه شرایط منابع آب در سطح استان در سال های اخیر را نامطلوب مطرح نمود وافزود: در گذشته مردم بسیاری از مناطق استان در خصوص چگونگی برداشت از منابع آب و اخذ مجوزهای لازم اطلاع چندانی نداشتند.

تکمیل پروژه آبرسانی به سدشاه قاسم نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار

وی گفت: در سال های اخیر با اطلاع رسانی های محلی سطح آگاهی مردم تا حدودی بالا رفته و تا حدودی به این موضوع واقف شدند که هرگونه برداشت آب نیازمند اخذ مجوز از شرکت آب منطقه ای است.

کمک جو همکاری رسانه ها در پیشبرد اهداف شرکت آب منطقه ای برای اطلاع رسانی به مردم و آگاه نمودن آنها در خصوص نزدیک شدن به شرایط بحرانی منابع آب را ضروری مطرح نمود.

وی بیان داشت: در سال جاری در مناطقی مانند امامزاده جعفر سطح چاه های آب با افت شدید روبرو و باعث بروز مشکلاتی برای مردم شده است.

مدیر منابع آب شهرستان بویراحمد با اشاره به افت شدید آب های سطحی در سطح شهرستان بویراحمد، یادآور شد: در سال جاری حدود 50 درصد چشمه های آب با دبی کم خشک شدند.

کمک جو با تأکید بر حفظ منابع آب و برخورد با برداشت بی رویه از این منابع، شرح داد: برای کنترل شرایط موجود و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز سفره های آب های زیرزمینی و روان آب ها تلاش می شود.

وی بیان کرد: در این راستا در سال جاری حدود 40 حلقه چاه غیرمجاز در سطح این شهرستان پر و حدود 20 پمپاژ غیرمجاز جمع آوری شد.

مدیر منابع آب شهرستان بویراحمد اضافه نمود: به این منظور در منطقه دشت روم حریم شبکه آبکمک حدود پنج کیلومتر آزاد شد و در مناطق بلکو و تنگ مهریان نیز تا حدودی حریم شبکه های آبکمک آزاد و تجاوزات بخش کشاورزی و ساخت و سازهای غیرمجاز تخریب شدند.

کمک جو همچنین از تخریب بند انحرافی مستحکمی که توسط یک طرح پرورش ماهی در رودخانه بشار ایجاد شده بود خبر داد.

وجود 271 حلقه چاه غیرمجاز در بویراحمد

وی تعداد چاه های غیرمجاز و مجاز در سطح شهرستان بویراحمد را به ترتیب 271 و 375 حلقه عنوان و بیان کرد: این آمار نشاندهنده تعداد زیاد چاه های غیرمجاز در مقایسه با چاه های مجاز است که می طلبد برنامه جدی برای مقابله با افزایش چاه های غیرمجاز در دستور کار قرار گیرد.

مدیر منابع آب شهرستان بویراحمد تأکید کرد: برای کنترل شرایط موجود و جلوگیری از بدتر شدن شرایط موجود سیاست برخورد با متخلفین و متجاوزین به منابع آبهای زیرزمینی، سطحی و رودخانه ها در دستور کار است.

کمک جو اضافه نمود: در این راستا دو گروه گشت و بازرسی در بخش های آب زیرزمینی و رودخانه ها و آب های سطحی در مناطق مختلف این شهرستان به صورت شبانه روزی فعالیت کرده و با حفاری ها و برداشت های غیرمجاز برخورد می کنند.

وی انتقال آب از دشت روم به سد شاه قاسم را از پروژه های مهمی دانست که برای تقویت سد شاه قاسم تعریف شده است و بیان کرد: این پروژه در حال حاضر 18 درصد پیشرفت فیزکی دارد و برای تکمیل نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.

مدیر منابع آب شهرستان بویراحمد شرح داد: با اجرای این پروژه سیلاب هایی که در منطقه دشت روم در زمان بارندگی رخ می دهند به سد شاه قاسم هدایت شده و از خشک شدن سد جلوگیری می کنند.

کمک جو بحث گردشگری سد شاه قاسم و آبرسانی به اراضی کشاورزی پایین دست این سد را از مهمترین اهداف این پروژه مطرح نمود.

وی تأکید کرد: اجرای این پروژه به این دلیل که در ابعاد مختلف می تواند به حوزه آب این شهرستان کمک کند حیاتی است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6889

به "تکمیل پروژه آبرسانی به سدشاه قاسم نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پروژه آبرسانی به سدشاه قاسم نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید