تعطیلی پنج شنبه ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری

به گزارش سهندبلاگ، استاندار فارس تاثیر تعطیلی پنج شنبه ها در توسعه گردشگری داخلی را قطعی خواند و گفت: این تصمیم می تواند قسمتی از هزینه های تحمیل شده بر اقتصاد و صنعت گردشگری از جانب بحران کرونا را جبران و منجر به رونق و دمیدن روح تازه ای به این صنعت گردد.

تعطیلی پنج شنبه ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری

ایسنا:عنایت الله رحیمی ضمن اشاره به تاثیر قطعی تعطیلی پنج شنبه ها بر احیای صنعت متضرر جهانگردی پس از بحران کرونا، اظهار کرد: این اقدام می تواند به بازار جهانگردی داخلی و اقتصاد جهانگردی استان فارس در امسال به خصوص در شهریورماه بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر این که تعطیلی پنج شنبه ها قطعاً می تواند بر تقویت جهانگردی مثلث طلایی جهانگردی کشور یعنی استان های فارس، یزد و اصفهان موثر باشد، اضافه کرد: این پیشنهاد که احتیاجمند مصوبه دولت است حتی برای استان های جنوبی کشور در نیمه دوم سال که با جهانگردان بیشتری روبرو خواهند شد، تاثیرگذار است.

رحیمی به توسعه زیرساخت های جهانگردی به خصوص در حوزه حمل و نقل بین استان های مثلث طلایی جهانگردی نیز اشاره نمود و گفت: خوشبختانه احتمال بهره برداری از خطوط راه آهن اقلید به یزد نیز در سال 99 وجود دارد که تحقق این مهم نیز از فاصله میان استان های فارس و یزد می کاهد و با توجه به برقراری خط راه آهن اصفهان - شیراز، یزد نیز به وسیله این خطوط به این مجموعه خواهد پیوست.

وی با بیان این که استان فارس دارای جاذبه های باستانی، تاریخی، مذهبی و طبیعی فراوان و بسیار مورد اقبال جهانگردان است، گفت: با این احتساب، تعطیلی پنج شنبه ها برای استان فارس می تواند اتفاقی میمون و مبارک باشد که هر چند درخواست هایی را در این زمینه داشته ایم ولی این امر نظر مساعد هیات دولت را می طلبد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد در این ایام کرونا که اقتصاد جهانگردی متضرر و دچار آسیب شده است، این تصمیم می تواند قسمتی از هزینه های تحمیل شده بر اقتصاد و صنعت جهانگردی را جبران و منجر به رونق و دمیدن روح تازه ای به این صنعت گردد.

استاندار فارس در ادامه به ارائه پیشنهاداتی به منظور حفظ و توسعه جهانگردی در دوران پساکرونا اشاره و گفت: پیشنهاداتی را در سطح ملی داشته ایم که اجرایی شدن آنها می تواند برای توسعه جهانگردی موثر واقع گردد؛ از جمله بن و کاربرگ های دارای تخفیفات ویژه و نیم بها برای کارمندان و بازنشستگان برای استفاده از هتل ها و مراکز تفریحی که در صورت تصویب این پیشنهاد می تواند در جبران و کاهش قسمتی از هزینه های مالی اعمال شده بر فعالان جهانگردی در اثر بحران کرونا، موثر واقع گردد.

وی در ادامه جهانگردی را زنجیره محرک بسیاری از مشاغل در کشورمان بیان کرد و گفت: تحریک و توسعه اقتصاد جهانگردی به گونه ای است که قسمتی از فعالیت های مالی دیگر مانند اقتصاد سوغات، صنایع دستی و حمل و نقل که مورد استفاده و احتیاج جهانگردان به شمار می رود را متاثر از خود می سازد لذا با تعطیلی پنج شنبه ها شاهد رونق مناسب بخشی از جهانگردی خواهیم بود.

رحیمی در پایان خواهان برگزاری نشستی مشترک با استانداران یزد و اصفهان پس از بحران کرونا شد و ابراز امیدواری کرد که در قالب این نشست تصمیمات عملی تری با توجه به اختیارات محلی و منطقه ای به خصوص در راستای تبادل جهانگرد و استفاده از تجربیات بین این سه استان جهانگردپذیر کشور اخذ گردد.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8569

به "تعطیلی پنج شنبه ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی پنج شنبه ها موثر بر توسعه مراودات مثلث طلایی گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید