تصویب بودجه 2020 لبنان و همه بندهای بسته اصلاحاتی حریری

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، خبرنگار النشره از خاتمه نشست کابینه لبنان به ریاست میشل عون در کاخ بعبدا خبر داد.

تصویب بودجه 2020 لبنان و همه بندهای بسته اصلاحاتی حریری

براساس این گزارش؛ جلسه هیئت دولت لبنان در کاخ بعبدا به ریاست میشل عون رئیس جمهور لبنان به خاتمه رسید و بودجه 2020 به تصویب رسید.

خبرنگار النشره از خروج وزیران وابسته به حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان از جلسه در آخرین دقیقه قبل از خاتمه جلسه هم خبر داد.

بر اساس گزارش خبرنگار این رسانه لبنانی؛ در جلسه هیات دولت لبنان همچنین همه بندهای بسته اصلاحاتی سعد حریری تصویب شد.

گفتنی است که قبلا منابع وابسته به ریاست جمهوری لبنان با اشاره به جلسه کابینه این کشور در کاخ بعبدا برای بررسی بسته اصلاحاتی سعد حریری اعلام کرده بودند که تاکنون با بیشتر موارد آن موافقت شده است.

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرده بودند که تاکنون 17 بند مورد تصویب کابینه قرار گرفته است و بررسی بسته اصلاحاتی سعد حریری ادامه دارد.

منابع وابسته به ریاست جمهوری افزوده بودند: فضای جلسه آرام و روند بررسی مثبت است.

این منابع اعلام کرده بودند که همه بندها مورد تایید قرار گرفته است و فقط بند مربوط به برق مانده است.

شایان ذکر است که طرح پیشنهادی حریری شامل اقدامات بی سابقه ای است، زیرا در آن مالیات بر ارزش افزوده، تلفن و خدمات عمومی حذف شده و تمامی پیشهادهای قبلی مبنی بر کاهش حقوق کارمندان لبنانی نیز لغو شده است و علاوه بر این وی بر لزوم عدم محرمانه بودن اطلاعات حساب های بانکی تمام مقامات لبنان نیز تاکید کرده است.

بازگرداندن اموال به غارت رفته، ارائه راهکار شفاف برای مبارزه با فساد، لغو برخی قوانین خاص هزینه ها در بخش های ارتباطات و حمل و نقل به منظور کاهش 50 درصدی حقوق رؤسا، وزرا، نمایندگان مجلس و لغو امتیازات سازمان های دولتی و اعضای آن از دیگر بندهای طرح پیشنهادی حریری است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4747

به "تصویب بودجه 2020 لبنان و همه بندهای بسته اصلاحاتی حریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب بودجه 2020 لبنان و همه بندهای بسته اصلاحاتی حریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید