ترامپ، رودررو با اروپایی ها

به گزارش سهندبلاگ، دونالد ترامپ در ادامه بحران آفرینی در سیاست خارجی آمریکا، بر سر یک طرح مالیاتی با فرانسوی ها و بر سر بازداشت یک خواننده رپ با سوئدی ها رودررو شده است.

ترامپ، رودررو با اروپایی ها

دونالد ترامپ دیروز در پستی توییتری، به خاطر اقدام دولت فرانسه در اعمال مالیات بر شرکت های خارجی حوزه فناوری، از رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد و این تصمیم را ناشی از حماقت مکرون دانست. فرانسه به تازگی طرح مالیاتی جدیدی تصویب نموده براساس آن شرکت های بزرگ فناوری که درآمدی بالاتر از 750 میلیون یورو داشته باشند، باید معادل 3 درصد از عایدی فعالیت هایشان در فرانسه را مالیات بدهند. فیسبوک، گوگل و آمازون شامل این طرح می شوند.

ترامپ در پست توییتری خود تأکید نموده که اگر قرار باشید کسی از این شرکت ها مالیات بگیرد، کشور خودشان است نه فرانسه. او نوشته است: ما اقدامات متقابل جدی خود در برابر حماقت مکرون را به زودی اعلام می کنیم. مکرون و ترامپ پیش از این در مسائل دیگری ازجمله پیمان آب وهوایی پاریس و توافق هسته ای با ایران نیز در مقابل هم قرار گرفته بودند، اما این، نخستین بار است که رئیس جمهور آمریکا همتای فرانسوی خود را به انجام حماقت متهم می نماید.

پیش از این، دونالد ترامپ طی روز آدینه نیز به دولت سوئد تاخته بود. او در پستی توییتری خطاب به نخست وزیر سوئد از او خواست برای آزادی خواننده آمریکایی سیاهپوست که 3هفته پیش در این کشور بازداشت شده اقدام کند. رئیس جمهور آمریکا در توییت خود نوشته است: از استفان لوفن، نخست وزیر سوئد کاملا ناامید شدم. چرا که نمی تواند اقدامی برای آزادی خواننده آمریکایی انجام دهد. سوئد با این اقدام خود آمریکایی های آفریقایی تبار را در آمریکا ناامید نموده است. من ویدئوی درگیری های ایسپ راکی را که منجر به بازداشت او شده دیدم، افراد دردسرسازی او را دنبال و مورد آزار و اذیت قرار دادند. با آمریکایی ها منصفانه رفتار کنید.

پلیس سوئد ایسپ راکی و محافظش را به خاطر یک نزاع در خیابانی در استکهلم دستگیر نموده است. راکی روز 30 ژوئن (نهم تیر) بازداشت شد. ایسپ راکی، خواننده و ترانه سرای 30 ساله آمریکایی است که هواداران زیادی دارد. ترامپ در حالی از ناامیدی خود نسبت به نخست وزیر سوئد می گوید که چند روز قبل در یک پست توییتری استفان لوفن را فردی بسیار بااستعداد خوانده بود.

کارل بیلدت، نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین سوئد در واکنش به سخنان ترامپ، این خواسته او را دخالت در امرو داخلی یک کشور دیگر خوانده است. او در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشته که در سوئد همه در مقابل قانون برابر هستند و قوه قضاییه مستقلا به جرایم رسیدگی می نماید. بیلدت درخواست ترامپ از نخست وزیر سوئد برای دخالت در رویه قضایی را زیاده روی خوانده است.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2620

به "ترامپ، رودررو با اروپایی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ، رودررو با اروپایی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید