بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را آنالیز کردند

به گزارش سهندبلاگ، قائم مقام وزارت خارجه عراق امروز با سفیر آمریکا درباره تشکیل کمیته های فنی نظامی به منظور عملی کردن نتایج گفت وگوی راهبردی میان دو کشور و استقرار نظامیان آمریکایی در خارج از عراق بحث و گفت وگو کرد.

بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را آنالیز کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، قائم مقام وزارت خارجه عراق روز پنجشنبه با سفیر آمریکا در بغداد ملاقات و درباره راه های تشکیل دو کمیته نظامی فنی از دو کشور بحث و گفت وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای گفت: دو طرف نتایج دور سوم گفت وگوی راهبردی میان عراق و آمریکا را مورد آنالیز قرار دادند و توافق شد که کوشش های مشترک برای فعال کردن توافق نامه چارچوب استراتژیک بین دو کشور تسریع گردد.

وی اضافه نمود: دو طرف توافق کردند که به منظور تعمیق و گسترش زمینه های همکاری بین دو کشور، جلسات کارگروه های تخصصی را در زمینه های مورد توافق برگزار نمایند.

این مقام عراقی توضیح داد: در جلسه امروز همچنین راه های تشکیل کمیته فنی نظامی عراقی و یک کمیته فنی نظامی آمریکایی مورد آنالیز نهاده شد تا این کمیته ها با برگزاری نشست فوری، نتایج دور سوم گفت وگوی راهبردی را درباره انتقال به مرحله جدید از همکاری امنیتی و استقرار نیروهای رزمی آمریکا در خارج از عراق عملی نمایند.

بدر الزیادی عضو کمیته امنیت و دفاع مجلس عراق هم سه روز پیش در اظهاراتی تلویزیونی گفت که کمیته مشترک به کمیته امنیت و دفاع مجلس اطلاع داده که آمریکا در دور سوم گفت وگوهای راهبردی با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت نموده است.

او اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن را مساله ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین خواند و گفت: بر اساس توافق اخیر، نیروهایی که در عراق باقی خواهند ماند، آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

دور سوم گفت و گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد هجدهم فروردین ماه، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری های فرهنگی برگزار گردید.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13563

به "بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را آنالیز کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بغداد و واشنگتن تشکیل کمیته خروج آمریکا از عراق را آنالیز کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید